Whiteshit Skrevet 17. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2015 Budsjett: oppmot 1500, men fortrinnsvis billigare.Størelse: Overear helst. Sensitiv på øyrene.Type: Lukka. (uhyre viktig)Bruksområde: Musikk, Tillegsinfo: Type musikk er variert, fra progmetal til elektronika. I tilfelle det er aktuelt (eg har ikkje ide), så er det ikkje aktuelt med hodetelefon som krever egen forsterker for å drive.Hvilket lydbilde liker/ønsker du? Ingen preferanser. Alltid glad i bass, men ingen must.Evt kilde: Hva har du planer om å koble dem til; PC. Hva har du ifra før, trives du med det? ja/nei, hvorfor? Per no er det kun et par portapro på jobb. Desse er for åpne med lyd ut. Trenger noken som gir meg lyd, og ikkje slepper lyd ut av klokkene. Første prioritet er å ha tette klokker. Lyd er faktisk nr 2. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 17. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2015 Tror nok ATH-M50 burde passe bra for deg. Det er ikke en lukket Porta Pro, men de har også godt med bass og lekker relativt lite. Tror du vil bli positivt overrasket over kvalitetsforskjellen. Lenke til kommentar
embark Skrevet 17. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2015 (endret) En utprøvd klassiker: Audio Technica ATH-M50X Et annet godt valg: Shure SRH940 Hvis design ikke har så mye å si: Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm Bruker disse hjemme, ikke super lydisolering, men spiller godt og er meget komfortable. Endret 17. mars 2015 av Justin Credible Lenke til kommentar
oOF Skrevet 17. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2015 Uenig i at lydisoleringen i DT770 ikke er super, etter mine ører er det en brukbar forskjell i lyd med/uten DT770 på hodet. Lenke til kommentar
embark Skrevet 17. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2015 Mente ikke å gi utrykk for at den er dårlig, men det er ikke DJ headphones som klemmer som en skrustikke. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 17. mars 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. mars 2015 Av ATH, Shure og Beyer. Kem scorer best på lydisolering (då i all hovudsak lyd ut, men det henger jo ofte sammen med lyd inn).? Kem scorer evt best av dei 3 på komfort? Må en oppi 13-1500 for å få gode nok lukka klokker, eller fins det et rimeligare alternativ, med like god isolasjon? Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 17. mars 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. mars 2015 Anna spørsmål også. Erfaringsmessig veit eg at klokkene til sennheiser passer meg som hånd i hanske. Har et heime, dog med mic som ikkje trengs i dette tilfellet. (Husker ikkje nøyaktig modell i hovudet no). Har Sennheiser et alternativ med god isolasjon i prissjiktet? Lenke til kommentar
embark Skrevet 17. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2015 (endret) Personlig synes jeg at DT 770 Pro er mest komfortable av de tre. Og jeg synes det er lurt å investere såpass hvis man vil ha noe med litt byggekvalitet. Urbanite-modellene til Sennheiser ligger vel rundt der prismessig, har hørt gode ting om Urbanite XL, men ikke testet de selv. Endret 17. mars 2015 av Justin Credible Lenke til kommentar
johanf Skrevet 17. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2015 (endret) Jeg har et sennheiser hd 25-1 ii som jeg bruker på jobb. Jobber i en multimediebedrift, så det var et av de bedre headsetene vi hadde på bakrommet. Er veldig fornøyd. Demper en del lyd (inn), men noe slipper igjennom. Leveres med både "lær" og stoff for klokkene, og liker de i stoff best. Endret 17. mars 2015 av johanf Lenke til kommentar
oOF Skrevet 17. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2015 Mente ikke å gi utrykk for at den er dårlig, men det er ikke DJ headphones som klemmer som en skrustikke. Der er jeg enig, DT770 er gode å bruke over tid. Lenke til kommentar
embark Skrevet 17. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2015 (endret) Der er jeg enig, DT770 er gode å bruke over tid. Veldig gode. Og man får fortsatt kjøpt erstatningsputer hvis de blir slitt. Endret 17. mars 2015 av Justin Credible 1 Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 17. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2015 (endret) Enkelte i min liste koster mer enn 1500,- Beyerdynamic DT 770 Pro 32 Ohm (mer "nøytral" i bassen enn 80 ohm versjonen og veldig lettdrevne, krever ingen ekstra forsterker selv med bruk fra mobil). Audio Technica ATH-M50X eller ATH-M50 som er 500 kr lavere priset. Shure SRH840 (jeg synes denne lyder bedre enn SRH940). Beyerdynamic Custom One Pro. Sennheiser Momentum (on og over ear, 1. utgaven. Den nye er mye dyrere). Sennheiser Urbanite XL AKG K271. AKG K550/551. Ultrasone Pro 550 eller DJ1 Pro (begge med mye bass). Endret 17. mars 2015 av bar1 Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 17. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2015 (endret) Veldig gode. Og man får fortsatt kjøpt erstatningsputer hvis de blir slitt. Man får kjøpt orginale erstatningputer til alle hodetelefoner laget av seriøse produsenter. Finnes unntak f.eks. Philips Fidelio X1 som har "limt" ørepute men de har hørt på kritikken med Fidelio X2. Endret 17. mars 2015 av bar1 Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 17. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2015 Enkelt svar! ATH M50X Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 18. mars 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. mars 2015 Då har lagt inn bestilling på ATH M50. Litt judgement call på "kor fint sett kan en egentlig ha på jobb vs heime". Kanskje eg kjem til å angre på å gå litt ned i pris. Uansett takk for input. =) Lenke til kommentar
vidor Skrevet 18. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2015 Er jo ikke verre enn at du kan sende den tilbake om den ikke passer. Den er verdt mer enn prisen relativt sett kvalitetsmessig, så du trenger ikke bekymre deg for at det er en kalkun. Den er god nok for studiobruk. Mye som er dyrere og dårligere av det du finner rundt omkring i diverse elektrokjeder. Det er en betydelig kvalitetsøkning fra Porta Pro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå