Gå til innhold

Returduell


Anbefalte innlegg

Heisann. er stort sett to webshoper jeg handler av, psdata og komplett. hvem jeg handler hos av de er egentlig likegyldig for meg, da pris og produkter er omtrent like.. da er en av tingene som betyr noe for meg - service..

Litt artig å se nå, fordi jeg hadde nylig disk krasj, og litt før det igjen sluttet brenneren min å virke.. brenner hos psdata - hdd hos komplett.. leverte for morro skyld inn begge delene på fredag ettermiddag på postkontoret, bevisst samtidig for å se hvem som er best på slik retur-service.. på tlf service og slikt er de for meg javngode..

 

Helgen går..

 

på mandag får jeg mail av komplett at varen er mottat og er til behandlig, ikke en lyd fra psdata: 1-0 til komplett.

 

på tirsdag (formiddag) får jeg mail av komplett om at jeg får erstattet ny disk av de og sendes til meg, ikke en lyd fra psdata 2-0 til komplett.

 

Nå kan det jo for alt jeg vet ligge en hentelapp fra psdata i postkassen min i morgen, eller før komplett for den sakens skyld.. men skjønner ikke helt at psdata tør å være (sålangt i prosessen) såvidt dårligere enn komplett, dems (vil jeg tro) største konkurrent.. er jo en kjent sak det er ved dårlig service i slike saker at man mister flest kunder..

 

Jaja, er spent på hvem som er best på slik service til slutt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Interesant nok det der, men om man skal være litt pirken (og det skal man jo) kan man ikke med "statistisk sikkerhet" si at PS data er tregere enn Komplett :mrgreen:

nei, klart det er jo ikke en statistisk holdbar undersøkelse.. helt klart ikke... men tatt i betraktning at hos psdata så er det den andre brenneren av samme type som konker for meg, en type som de sa på tlf har vert mye feil på, og uten tvil skule få en ny... så skulle jo dette gå raskt og greit, i forhold til en disk som kanskje skal testes ut og slikt.. :shrug:

Lenke til kommentar
og kl 2230 var sendingsbekreftelse fra komplett mottatt.. rykker stadig fra.. 3-0 (håper på hat-trick fra psdata nå ;) )

1. Brennere (noen av dem) har garanti som dekkes av produsent, ikke leverandør.

Med andre ord, brenneren kan få seg en lang tur.

HD'er er heller ikke så lete å fikse som brennere.

 

2. Hvorfor i all verden fiksa du ikke brenneren selv?

Er ofte ikke mer å gjøre enn å skru den opp, blåse litt med trykkluft, rense linsa med Q-tips og vips!

 

:shrug:

Lenke til kommentar
1. Brennere (noen av dem) har garanti som dekkes av produsent, ikke leverandør.

Med andre ord, brenneren kan få seg en lang tur.

HD'er er heller ikke så lete å fikse som brennere.

 

2. Hvorfor i all verden fiksa du ikke brenneren selv?

Er ofte ikke mer å gjøre enn å skru den opp, blåse litt med trykkluft, rense linsa med Q-tips og vips!

 

:shrug:

ja det er jo bare for morro skyld at jeg ser på dette her da, ikke for å ha en utdypende seriøs undersøkelse.. som han sa han hos psdata, den skulle de bare bytte rett om for meg uten problemer.. men for all del, skal jo ikke legge for mye i det..

 

Men hvorfor skal jeg begynne å tukle med noe? Den aopen 4048 jeg fikk for ett års tid siden gikk en stund og konket, fikk ny aopen 4048 og den konket.. da begynner jeg virkelig å få lyst på ny, ikke skru opp og tukle (miste garanti) når jeg i tillegg får opplyst at den har det vært mye problemer med, den modellen der..

Lenke til kommentar

Har også hatt retursaker hos begge desse, og i mitt tilfelle var psdata betydelig raskare. Men som det blir sagt oppi her er det så mange ting som spelar inn at ein ikkje kan legge for stor vekt på enkelt - tilfeller.

 

Konklusjonen er at det ordnar seg uansett med begge to..... :woot:

Lenke til kommentar

Har selv hatt returer til dem begge og alle har kommet ca dobbelt så raskt fra psdata i tillegg har jeg fått forhåndsretur når det har vert nødvendig.

Til det du nevner om posten så er det av intresse da jeg fikk to pakker tilsendt en fra komplett og en fra psdata, disse var reg inn på postsorteringen i oslo med ca 1 times mellomrom og begge var av tilnermet samme størrelse alikevel mottok jeg den ene pakken 5 dager etter den andre.

Lenke til kommentar

Da er denne duellen endelig over.. kl 0902 i dag fredag, på dagen en uke etter at jeg sendte det avgårde. er begge pakkene ankomstregistrert på mitt postkontor..

Synes dette er veldig bra service fra begge to, at det bare tok en uke å ordne opp i dette - stor pluss i margen til begge..

Lenke til kommentar
Vil vel påstå at komplett ligger et lite nesehår forran i denne saken da de hadde best oppfølging/informasjon underveis. Noen mot?

Ja, komplett er veldig flinke til å skrive behandler ditt og behandler datt, psdata viste at de gjør det som trengs uten masse dilldall, og du får tingene dine uansett uten urimelig lang behndlingstid

 

7-0 til psdata (trakk ifra hos komplett på all unødvendig spam mail og unødvendig bruk av båndbredde)

 

:lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...