Gå til innhold

Primergy RX200 S8 + D2616 Raid Controller, ser ikke diskene


Anbefalte innlegg

Har akkurat satt sammen en server med 4.stk 300GB SAS disker som skal kjøre i RAID5. Kjøpte med et D2616 kort ettersom kontrolleren som følger med serveren ikke støtter RAID5.

 

Ved boot inn i GUI til raidkortet greier den ikke se noen av diskene. Jeg har prøvd å ta diskene ut for å sette dem på plass på nytt, sjekket at kablene sitter godt og sjekket at diskene fungerer.

 

Hvis jeg setter alt opp med kontrolleren som fulgte med serveren ser den kun 2 av diskene, i slot 6 og 7. Jeg har vanskelig for å tro at bestillingen kom med to defekte raidkontrollere. Tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du flytter på diskene når de står på original kontroller, er alle disker synlig når de står i 6/7?

 

Tenker for å utelukke feil på diskene.

 

Når du bruker D2616-kortet, har du slått av det originale?

Ja, alle diskene er synlige så lenge de står i slot 6/7 på original kontroller.

 

Jeg setter D2616 kortet på plassen til originalkortet, så det er kun en av kontrollerne som er på plass av gangen.

Lenke til kommentar

Sorry, min feil. Glemte at det var den serveren det var snakk om. Ser den har PCIe 3.0 porter, mens kortet er PCIe 2.0. Det kan være et skudd i luften, men jeg ville prøvd å sett litt på om det kan være noe kompabilitetsproblemer her. Det skal egentlig ikke være det, men.... Sjekke om det går an å sette ned til "kompatibelt" i BIOS, evt prøve kort og disker i annen maskin, evt prøve diskene utenom diskskuffene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har akkurat satt sammen en server med 4.stk 300GB SAS disker som skal kjøre i RAID5. Kjøpte med et D2616 kort ettersom kontrolleren som følger med serveren ikke støtter RAID5.

Hvis jeg setter alt opp med kontrolleren som fulgte med serveren ser den kun 2 av diskene, i slot 6 og 7. Jeg har vanskelig for å tro at bestillingen kom med to defekte raidkontrollere. Tips mottas med takk!

Trur svaret ligg her, defekt backplane.

 

Ta å ring karane i Fujitsu Norge. Eller ta kontakt med dei du kjøpte den med.

 

http://support.ts.fujitsu.com/contact/ServiceDesk/ServiceDeskNumber_Int.asp?LNG=COM

All products Telephone: +47 800 83005     Opening hours: Monday - Friday from 08:00 - 18:00

Saturday/Sunday closed UTC+1 Contacts:

Submit a technical inquiry

Endret av sogndal94
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...