Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kun jeg som ikke bryr meg om de nye kortene? :p

Tja... Jeg venter på en GP100 chip... Eller om det blir en 102chip. En verdig erstatter til dagens 980Ti. Og da kanskje gå for SLI så jeg ikke føler noe behov for å oppgradere med en gang Volta kommer ut :p 

Er redd 3570K kjørende på 4,5GHz ikke blir nok da =/

Lenke til kommentar

Hvorfor drømmer dere om 4k det når maskinvaren ikke er i nærheten av å kunne drive det? :p

Og spillene lages for konsollenes 720p og 1080p hardware. Selv på denne generasjonen er god 1080p gjennomføring sjelden kost. Høyoppløslige texturer for multiplattformtitler kommer ofte som en DLC eller en pach lenge etter man har spilt ihjel spillet (eks. Farcry Primal). Som regel må man modde spillene for å få noe som rettferdigjør selv 1080p (Fallout 4).

En annen ting er at høyere oppløsning gir mindre behov for ymse type AA og kan kanskje drive noe av dette oppløsningsjaget med mindre man bare vil ha en høyoppløst arbeisflate.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Morsomt, får inn en 3570K på Onsdag (forhåpentligvis). Synd jeg ikke fikk med et Z77 kort, men et jalla B85 kort. 

Jeg går nok for Volta da 980Ti 1525 holder i massevis for meg. :)

Kjører min på 1354... Har holdt til nå. Mer eller mindre stokk boost. godt over 1294 eller noe sånt som pakken sier :) 

Å oppgradere CPU/mobo/RAM står høyere på listen, men planlagt å vente til Skylake-E. Satser da på at 8-10 kjerner har gått ned pris. Og kanskje enda flere pci lanes... Jeg mener å ha lest rykter om 48 lanes mot dagens 40. 

Lenke til kommentar

Konge at jeg har et Asus X99-E WS. 16X selv med Quad-sli.

Er dem ikke delt med SATA kontakter og USB porter også? 

Jeg er på z77 platformen med to skjermkort, 4 HDD/SSD og 5 USB porter i bruk konstant. CPUen har 16, mens chipsettet har 20 lanes. 

Regner med at neste gang jeg oppgraderer igjen er det fordi; A : CPU/mobo har gått i stykker, eller B: Har lyst på nye features som kommer med nyere CPU/mobo. 

Lenke til kommentar

Jeg var mer spent den gangen ryktet om 6144 cuda cores kom ut.

Nvidia har ikke hatt samme forhold mellom teoretisk og reell spillytelse på tvers av arkitekturen de siste ti årene, hvorfor skal Pascal vs Maxwell være der man kan begynne å sammenligne antall CUDA-kjerner?
Lenke til kommentar

Jeg var mer spent den gangen ryktet om 6144 cuda cores kom ut.

Nvidia har ikke hatt samme forhold mellom teoretisk og reell spillytelse på tvers av arkitekturen de siste ti årene, hvorfor skal Pascal vs Maxwell være der man kan begynne å sammenligne antall CUDA-kjerner?

Neida det bare hørtes imponerende ut da det kom ut. Antall cuda cores er jo ikke akkurat ubetydelig heller. Pascal skal ha høyere IPC over Maxwell da, så vi får se hva det gir oss.

Lenke til kommentar

Jeg tipper at begge sider vet at de må leve på denne produksjonsteknikken over lang tid, så tror de vil trekke ut de store oppgraderingene.

Det TSMC kaller 10nm bør kunne være mulig på GPUer om 2 år hvis alt går på skinner...
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tipper at begge sider vet at de må leve på denne produksjonsteknikken over lang tid, så tror de vil trekke ut de store oppgraderingene.

Det TSMC kaller 10nm bør kunne være mulig på GPUer om 2 år hvis alt går på skinner...

Volta på 16nm?

Lenke til kommentar

Volta på 16nm?

Volta vil ut fra hva vi har blitt fortalt kreve 10nm (men TSMC sin 10nm har mer til felles med Intel 14nm enn med Intel 10nm).
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og på skinner i slike overganger er sjelden kost.

Lenke til kommentar

Og på skinner i slike overganger er sjelden kost.

Nettopp!

Det er vel heller ikke noe hemmelighet at første Volta-brikke (GV100) kommer til å komme først i Tesla-variant.

Tesla-produktene her en veldig høy pris per enhet, og da spiller det ikke noen rolle at yields på en ny prosess ikke er helt optimalt i starten. IBM og Nvidia har vunnet kontrakten for 2 av 3 store supermaskiner som skal leveres til US Department of Energy. Installasjonen begynner i slutten av 2017, maskinene skal være fult operative i 2018.

Vet ikke om jeg har nevnt det før, men Nvidia sine Tesla P100 moduler med Pascal (GP100) bruker samme "mezzanine connector" som Volta kommer til å ha. Volta vil komme med 2. generasjon NVLink, som blir bakoverkompatibel med 1. generasjon som er på Pascal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...