Malvado Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Jeg har en GTX 770, det er lett å merke at den begynner å bli gammel, ville dere kjøpt GTX 1080 eller burde man vente til GTX 1080 Ti? Begge kortene vil være trygge kjøp , men om du kan vente så kan du jo se om Amd har noe spennende å bidra med? Hvis ikke så finner du ut hvor mye du vil punge ut og kjøper det kortet som gir deg mest for pengene hos Nvidia , bare pass på at det har en god kjøleløsning da de forskjellige selskapene har litt jalla løsninger som jeg ikke er så glad i ( uansett om det er Nvidia / Amd ). Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Nvidia referanse har etter hvert blitt meget god, blant luftkjøling da. Uansett bryr jeg meg ikke om kjøler siden vann gjør den jobben. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 men om du kan vente så kan du jo se om Amd har noe spennende å bidra med? Er det sakt noe om når det kommer AMD kort ?? er så stille derifra at de kan jo plutselig bare dukke opp i butikken Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Trodde ikke Micron fikk produsert nok GDDR5X før utenpå senhøsten? Om jeg bare kunne finne den artikkelen igjen Jeg trodde også det var sånn. GlobalFoundries er ikke i rute før til høsten. Redigert: Husker ikke hvor jeg så det, men AdoredTV snakka om det i en film (som jeg heller ikke finner nå...) Da kan det tyde på at hvisomdersomatte det er GDDR5X, at det vil være få tilgjengelige kort ved launch. Håper på det motsatte selvsagt Lenke til kommentar
Slaps Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 GP104-200 er jo GTX 1070? Fortsatt en liten mulighet for at GTX 1080 får DDR5X Ser ut som det: http://wccftech.com/nvidia-pascal-gp104-gpu-gddr5x-leak/ Flott nyhet! Får bare håpe prisen holder seg rundt 5000 NOK Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 men om du kan vente så kan du jo se om Amd har noe spennende å bidra med? Er det sakt noe om når det kommer AMD kort ?? er så stille derifra at de kan jo plutselig bare dukke opp i butikken Vi venter i spenning... Er usikker selv, noen rykter sier 11 vil kunne komme før sommeren og 10 etterpå , andre sier det motsatte. Trolig er det Q3 2016 som vil være aktuelt for entusiast siden disse ble ferdig før mainstream denne gangen , men hvem vet , det kan jo være at Mai - Juni - Juli kan være når de kommer? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Trodde ikke Micron fikk produsert nok GDDR5X før utenpå senhøsten? Om jeg bare kunne finne den artikkelen igjenTing kan tyde på at Nvidia også med GDDR5X skaffer seg eksklusiv tidlig tilgang til ny minneteknologi, slik som de har gjort med HBM2. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Hvis det der virkelig er "GTX 1080" med GDDR5X minne, kan det bety at GP102 blir til Ti og Titan versonen da....hmmm. 8GB vram synes jeg blir litt liten oppgradering for oss som har 980Ti/Titan X Men pen oppgradering for dem med GTX 970 og 980. Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Er vel heller ingen som har påstått at GTX 1080 kommer til å være en solid oppgradering for de som allerede sitter med Titan eller TI heller. Lenke til kommentar
Gibblay Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 GTX1080.png Hvis det der virkelig er "GTX 1080" med GDDR5X minne, kan det bety at GP102 blir til Ti og Titan versonen da....hmmm. 8GB vram synes jeg blir litt liten oppgradering for oss som har 980Ti/Titan X Men pen oppgradering for dem med GTX 970 og 980. Hvis jeg får 980Ti ytelse for prisen av det et 970 kort koster i dag, bytter jeg ut mitt 970 kort på flekken. Forøvrig et kort jeg betalte 3000kr for i sept 2014, og sett i lys av prisene i dag så gjorde jeg et varp. Ett av mine absolutt bedre data kjøp Lenke til kommentar
War Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Med dagens kurs så blir neppe morroa billig uansett 1 Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 GTX1080.png Hvis det der virkelig er "GTX 1080" med GDDR5X minne, kan det bety at GP102 blir til Ti og Titan versonen da....hmmm. 8GB vram synes jeg blir litt liten oppgradering for oss som har 980Ti/Titan X Men pen oppgradering for dem med GTX 970 og 980. Hvorfor innføre enda en chip? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 GTX1080.png Hvis det der virkelig er "GTX 1080" med GDDR5X minne, kan det bety at GP102 blir til Ti og Titan versonen da....hmmm. 8GB vram synes jeg blir litt liten oppgradering for oss som har 980Ti/Titan X Men pen oppgradering for dem med GTX 970 og 980. Hvorfor innføre enda en chip? Hvis volumet er stort nok er det mer lønnsomt å produsere en dedikert gaming-chip og en dedikert compute-chip, på den måten kan Nvidia produsere løsninger som yter bedre for sine segmenter og øke marginene sine per kort. Grunnen til at de ikke har gjort det før er fordi kostnadene for å validere et design er høyere enn den lille ekstrakostnaden per brikke frem til nå. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Det er vel GP100 som er en dedikert cumpute-chip. Lenke til kommentar
Gibblay Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Siden det har vært endel diskusjoner om hvilken GP1** chip som blir hva, synes jeg denne oversikten virker å være bra. http://www.guru3d.com/news-story/nvidia-pascal-gp104-gpu-photo-surfaces-and-shows-gddr5x-memory.html Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Om dette stemmer, så må jeg si jeg ikke helt skjønner strategien til nVidia i denne om gang. Da burde det isåfall være et enda større gap i ytelse mellom Titan Pascal og 1080 TI enn det det har vært med Maxell. Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Hvis volumet er stort nok er det mer lønnsomt å produsere en dedikert gaming-chip og en dedikert compute-chip, på den måten kan Nvidia produsere løsninger som yter bedre for sine segmenter og øke marginene sine per kort. Grunnen til at de ikke har gjort det før er fordi kostnadene for å validere et design er høyere enn den lille ekstrakostnaden per brikke frem til nå. Liker ikke tanken på at de også skal begynne slik at de ikke lager forbruker rettet design av deres kraftigste chip =/ Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Hvis volumet er stort nok er det mer lønnsomt å produsere en dedikert gaming-chip og en dedikert compute-chip, på den måten kan Nvidia produsere løsninger som yter bedre for sine segmenter og øke marginene sine per kort. Grunnen til at de ikke har gjort det før er fordi kostnadene for å validere et design er høyere enn den lille ekstrakostnaden per brikke frem til nå. Liker ikke tanken på at de også skal begynne slik at de ikke lager forbruker rettet design av deres kraftigste chip =/ Det er jo nettopp det Nvidia ikke har gjort de siste seks årene: GF100, GF110, GK110, og GM200 har alle vært designet som compute-brikker med mulighet for grafikk. GP102 kan bli første brikke der Nvidia har fokusert på å stappe inn mest mulig grafikkytelse uten å legge inn FP64, ECC, Dynamic Parallellism, Hyper-Q, og andre ting som ikke forbedrer grafikkytelsen 1 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Liker ikke tanken på at de også skal begynne slik at de ikke lager forbruker rettet design av deres kraftigste chip =/Nvidia begynte med dette på Kepler. Den kraftigste versjonen av Kepler ble aldri gitt it som et "forbruker design". GK210 doblet blant annet registre og shared memory sammenlignet med GK110 (780/780Ti/Titan) GK210 er kun tilgjengelig på Tesla K80 kort. Maxwell ble et unntak, fordi alle 20nm prosessene som var for high-performance brikker ble kanselert. Derfor ble det rett og slett ikke plass nok til en versjon av GM200 med støtte for rask FP64 og andre front-end optimeringer som opprinnelig var planlagt å komme på Maxwell. Når det gjelder Pascal så dukker det nok opp Quadro-kort etterhvert med GP100. Tesla-produktene kommer også til å være først ut med Volta om ca. halvannet år (GV100). 2 Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Det er jo nettopp det Nvidia ikke har gjort de siste seks årene: GF100, GF110, GK110, og GM200 har alle vært designet som compute-brikker med mulighet for grafikk. GP102 kan bli første brikke der Nvidia har fokusert på å stappe inn mest mulig grafikkytelse uten å legge inn FP64, ECC, Dynamic Parallellism, Hyper-Q, og andre ting som ikke forbedrer grafikkytelsen Og her ser vi hvor mye jeg kan. Takker for opplysningene. Til deg også HKS. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå