Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trodde ikke Micron fikk produsert nok GDDR5X før utenpå senhøsten? Om jeg bare kunne finne den artikkelen igjen

 

Jeg trodde også det var sånn.

 

GlobalFoundries er ikke i rute før til høsten.

 

Redigert: Husker ikke hvor jeg så det, men AdoredTV snakka om det i en film (som jeg heller ikke finner nå...)

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

Noen som har hørt om hva fokuset til Nvidia blir på 1xxx serien?

Lavere effektforbruk eller langt høyere ytelse? Bedre støtte for DX12? 

Det er krympetid, dvs. lavere effektforbruk og det er nok det store overordnede fokuset vi ikke har sett på ganske mange år. (selv om de altså gjorde en solid jobb med 980 angående effektivisering, bare uten krymping)

 

Stort mer blir nok bare en bonus. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Så det kan bety at i praksis så blir det ikke like stor ytelseøkning denne gangen men lavere effektforbruk om de ikke øker antallet transistorer?

En graf vist frem for lenge siden viste vel +50% ytelse per watt eller noe sånt opp fra forrige.

Isåfall kan man jo få kalde systemer, og mindre varme i vannet.

Lenke til kommentar

Så det kan bety at i praksis så blir det ikke like stor ytelseøkning denne gangen men lavere effektforbruk om de ikke øker antallet transistorer?

Stemmer. Det er ikke garantert at man får noen sæelog ytelsesøkning. Det ville ikke vært unormalt i alle fall.

 

Bare se sist gang det var effektivisering, 980 var knapt kraftigere enn 780 Ti, men langt bedre ytelse per watt. :)

 

Får vi opp antall transistorer, CuDA cores og annet snacks, så er det jo godt mulig det blir en fin ytelseforbedring, men siste ryktene indikerte ikke det.

Lenke til kommentar

Høres ut som det ja Andrull.

Med andre ord så kan det være at Nvidia sin løsning vil henge litt etter i DX12 om Amd greier å komme med bedre arkitektur denne gangen.

 

Så jeg tror faktisk 2016 og 2017 blir spennende for oss entusiaster. Håper også at Nvidia får endret og forbedret Gui'et sitt ,det føles litt utdatert ut for meg i alle fall som har blitt vant med Crimson.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...