Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jQUdcq

Jeg bare sier det ryktene sier: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1423073-nvidia-geforce-gtx-980-ti-gtx-980-och-gtx-970-far-tre-pascal-ersattare?p=2

Og det tok ikke et halvt år engang fra GTX 780 til GTX 780 Ti, og mye tydet på at de allerede hadde Ti i ermene, men ventet på 290X for å kunne utkonkurrere AMD med engang her. Ser egentlig ikke hvordan tiden det tar mellom grafikkort skal noe å si her. HVIS 980 Ti kommer til Juni vet vi i hvert fall at den ikke får HBM2.

Lenke til kommentar

Oppfølgeren til 980ti vil være basert på den største brikken til nvidia og dermed ha HBM2-minne. Dersom det ikke er den største brikken kan det heller ikke være oppfølgeren. I følge linken din vil den ha samme brikke som oppfølgeren til 980, og det gir jo ingen mening. Ikke når 980 er xx104 og 980ti er xx100.

Kan jo hende at nvidia gjør navngivingen sin enda mer forvirrende, slik de gjorde med 980ti, men får satse på at det følger en noenlunde grei logikk.

Oppfølgeren til 980ti må jo være en nedskalert utgave av neste titan, og den må jo være basert på den største chippen som kommer til konsumere.

Lenke til kommentar

De skal jo tjene penger så om ingen tvinger dem til det så er det jo ingen grunn til å tilby det beste med en gang. Se på Intel. Går ikke akkurat fort fremover der etter at konkuransen ble borte. Missforstå meg rett de lager forbedringer, men vi snakker om baby steps.

Lenke til kommentar

Er vel egentlig ingenting som er bekreftet mtp navn, arvtagere, ytelse, lansering eller spesifikasjoner? Alt/det meste er vel bare rykter og spekulasjoner? nVidia har derimot bekreftet at masseproduksjonen av HBM2 er i gang, så det er vel ikke umulig at det kommer en TI-utgave med HBM2-minne kort tid etter "1080/x80"?

Lenke til kommentar

Er vel egentlig ingenting som er bekreftet mtp navn, arvtagere, ytelse, lansering eller spesifikasjoner? Alt/det meste er vel bare rykter og spekulasjoner? nVidia har derimot bekreftet at masseproduksjonen av HBM2 er i gang, så det er vel ikke umulig at det kommer en TI-utgave med HBM2-minne kort tid etter "1080/x80"?

Ja, mest rykter og synsing enn så lenge. Men er iværtfall bekreftet at det sannsynligvis vil lanseres Pascal kort nå i Juni. Selv gjetter på en arvtager til Titan X med HBM2. Om dette er tilfelle eller ikke aner vi jo ikke. Men blir iværtfall spennende og se hva nVidia har å by på ved første Pascal release :)

Lenke til kommentar

Spennende dager i vente ja...

Men at Nvidia har bekreftet masseproduksjon HBM2 betyr ikke at det blir klart for en toppmodell for gameren. Nå finner jeg ingen kilder (var muligens noe HKS skrev her på forumet), men første batcher går nok til Tesla P100.

Så spørs det med produksjon av GDDR5x og.

Det kommer mange varianter av GP10x. GP104-150 / 200 / 400 relativt snart, så det blir spennende å se.

Det kan være greit å linke til artikkelen og ikke side 2 i diskusjonen :)

http://www.sweclockers.com/nyhet/21993-nvidia-geforce-gtx-980-ti-gtx-980-och-gtx-970-far-tre-pascal-ersattare

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

Men at Nvidia har bekreftet masseproduksjon HBM2 betyr ikke at det blir klart for en toppmodell for gameren. Nå finner jeg ingen kilder (var muligens noe HKS skrev her på forumet), men første batcher går nok til Tesla P100.

Så spørs det med produksjon av GDDR5x og.

Nvidia overasket mange med å offentlig viste frem fungerende produkter med HBM2. De kommer også til å begynne å shippe volum av disse kortene (snakk om titusenvis av Tesla P100 kort) fra juni.

Det er over et halvt år før konkurrenten regner med å begynne å bruke HBM2.

Nvidia har her brukt finansielle muskler samt tatt risiko for å sikre seg tidlig produksjon av ny minneteknologi. Selv om jeg er skeptisk til om de har klart å gjøre dette med GDDR5X minne nå tør jeg ikke å utelukke det etter hva de har gjort med HBM2.

• Liker 3
Lenke til kommentar

HKS, snakker vi ny Titan i Juni? (Si ja vær så snill)  :dribble:

Dessverre.

GP100 kommer ikke til å bli brukt til annet en Tesla-kort frem til tidligst utpå høsten. Da står PCIe-baserte Tesla-kort og Quadro-kort for tur.

Man kan eventuelt håpe på GP102, men tviler på at vi ser noe på denne siden av sommeren der...

Det er nok GP104, GP106 og GP107 man må regne med i første omgang!

Lenke til kommentar

Jeg tenker dette blir:

• GTX 1080 
  • GTX 1070
  • GTX 1060 ti

Noe sier meg at det er noen misforståelser angående hva vi legger i en "GTX 980 ti-erstatter" i denne ryktetåken.

GP104-400 vil nok yte litt bedre enn en 980 ti, men det betyr ikke at de faller i samme produkt-klasse. Er det ikke det vi har GP100 til? 

Jeg tror fortsatt at GP104-400 er en GTX 980 arvtaker

Selvsagt kan jeg ta kraftig feil, jeg spekulerer som alle andre :)

Endret av SLapsy
  • Liker 3
Lenke til kommentar

HKS, snakker vi ny Titan i Juni? (Si ja vær så snill)  :dribble:

Dessverre.

GP100 kommer ikke til å bli brukt til annet en Tesla-kort frem til tidligst utpå høsten. Da står PCIe-baserte Tesla-kort og Quadro-kort for tur.

Man kan eventuelt håpe på GP102, men tviler på at vi ser noe på denne siden av sommeren der...

Det er nok GP104, GP106 og GP107 man må regne med i første omgang!

Jeg lever i trua for det jeg, og håper du tar feil ;)

(Men regner med at du har rett)

Lenke til kommentar

Jeg tenker dette blir:

• GTX 1080 
  • GTX 1070
  • GTX 1060 ti

Noe sier meg at det er noen misforståelser angående hva vi legger i en "GTX 980 ti-erstatter" i denne ryktetåken.

GP104-400 vil nok yte litt bedre enn en 980 ti, men det betyr ikke at de faller i samme produkt-klasse. Er det ikke det vi har GP100 til? 

Jeg tror fortsatt at GP104-400 er en GTX 980 arvtaker

Selvsagt kan jeg ta kraftig feil, jeg spekulerer som alle andre :)

Du er inne på noe der. Vi får nok et kort ganske snart som leverer samme, eller gjerne litt bedre enn gtx 980 ti, men kortet som skal ta over i det prissegmentet får vi nok ikke på en liten stund.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...