Christian Thork Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Noen som har funnet tester der det er 1X 980 på akkurat samme frekvens som et Titan X? Hvorfor klokker du ikke bare ned en av dine og sammenligner? Om du finner en firestrike extreme score av titan X på 1400-1500Mhz så tester jeg gjerne! Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 3 sli titan x verd det ?? Må bare handle så dama ikke ser det 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Om du har 35K å bruke på skjermkort sier jeg kjør på 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 (endret) Ahh. Noen som har et 980 for 3500Kr-ish? Enten 3x 980 på luft, eller 2stk vannavkjølt i loop. (Spør her siden den er aktiv atm) Kyrre. Holder ikke 2stk engang for deg? Endret 18. mars 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Om du har 35K å bruke på skjermkort sier jeg kjør på Har jo klargjort loopen for 3 kort ... Må bare finne hvilke 3 ... 35k + blokker hmmmmmm Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Hvilke spill tester du med da? Per i dag så er det vel Middle-Earth: Shadow of Mordor som har presset teksturstørrelsen til nye høyder, her krever vel Ultra et sted mellom 5-6,1GB avhening av oppløsningen du kjører. Det er jo naturlig å regne med at flere spill vil følge på, i og med at både Xbox One og PlayStation 4 legger opp til VRAM på 6GiB så vil nok det blir normalen også på PC fremover. Og spill som skal optimaliseres mot VR trenger jo også bedre oppløsning på teksturer enn hva som har vært standarden på PC per i dag for at det ikke skal se veldig kjipt ut. Vil tippe normalen for 2015-2016 etterhvert legger seg på 4-6 GB for "Ultra" og at det vil normalisere seg rundt 6GB med tiden. Og det er før du begynner å regne inn ting som DSR, tung bruk av AA osv som øker minnekravene. PS4 og XBO har 5-5,5GB minne tilgjengelig for spill, dvs for alt og ikke bare grafikk data. Hvordan minnet vil blir brukt blir opp til spill utviklerene og hva dem ønsker å oppnå, men jeg tviler på det er mange spill som vil overgå 3GB til grafikk data/vram. Når det gjelder Shadows of Mordor så er det noe rart der mtp det er i beste fall en minimal synlig forskjell fra high og ultra teksturer, men et kjempehopp i minnebruk. Spillet ser mer eller mindre like bra ut og kjører bra på de kraftigste 2GB kortene i 1080p (minus mulighetene med AA), ikke at 2GB kort er et smart valg for et spillkort idag. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 18. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2015 Cristian: Hvorfor klokker ikke du ned ditt kort til stock tx clock? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Cristian: Hvorfor klokker ikke du ned ditt kort til stock tx clock? Fordi stock er teit Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 18. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2015 Cristian: Hvorfor klokker ikke du ned ditt kort til stock tx clock? Fordi stock er teit men da får du jo en peke-pinne var mitt poeng Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Cristian: Hvorfor klokker ikke du ned ditt kort til stock tx clock? Fordi stock er teit men da får du jo en peke-pinne var mitt poeng Tror ikke slideren lar meg dra 400Mhz i minus. Custom bios. gjør det nok ikke bedre ;O Lenke til kommentar
C64C Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Ser jeg var nær med mitt stalltips på 12K for Titan X: https://prisguiden.no/produkt/nvidia-geforce-gtx-titan-x-227238 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Hvilke spill tester du med da? Per i dag så er det vel Middle-Earth: Shadow of Mordor som har presset teksturstørrelsen til nye høyder, her krever vel Ultra et sted mellom 5-6,1GB avhening av oppløsningen du kjører. Det er jo naturlig å regne med at flere spill vil følge på, i og med at både Xbox One og PlayStation 4 legger opp til VRAM på 6GiB så vil nok det blir normalen også på PC fremover. Og spill som skal optimaliseres mot VR trenger jo også bedre oppløsning på teksturer enn hva som har vært standarden på PC per i dag for at det ikke skal se veldig kjipt ut. Vil tippe normalen for 2015-2016 etterhvert legger seg på 4-6 GB for "Ultra" og at det vil normalisere seg rundt 6GB med tiden. Og det er før du begynner å regne inn ting som DSR, tung bruk av AA osv som øker minnekravene. Når det gjelder Shadows of Mordor så er det noe rart der mtp det er i beste fall en minimal synlig forskjell fra high og ultra teksturer, men et kjempehopp i minnebruk. Spillet ser mer eller mindre like bra ut og kjører bra på de kraftigste 2GB kortene i 1080p (minus mulighetene med AA), ikke at 2GB kort er et smart valg for et spillkort idag. Dette kan jeg faktisk ikke si meg enig i det hele tatt, når jeg gikk fra Very High (?) til Ultra så var det temmelig store forskjeller, faktisk så store at jeg heller valgte Ultra med temmelig begredelig 35-45 FPS ytelse fremfor Very High på stabile 60 FPS+. Sikker på at du faktisk lastet ed HD-teksturpakkene? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 (endret) Ikke at jeg ville gitt en endelig dom med en test, men SLI skaleringen er virkelig da Titan-X skinner: http://www.digitalstormonline.com/unlocked/nvidia-gtx-titan-x-3-way-sli-performance-review-4k-benchmarks-idnum343/ Nesten dobbel ytelse fra 980 3-Way SLI VS Titan-X 3-way-SLI i crysis 3 4K. Og i de andre spillene så ligger det mellom 50%-90% økning. Endret 18. mars 2015 av Andrull Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Ikke at jeg ville gitt en endelig dom med en test, men SLI skaleringen er virkelig da Titan-X skinner: http://www.digitalstormonline.com/unlocked/nvidia-gtx-titan-x-3-way-sli-performance-review-4k-benchmarks-idnum343/ Nesten dobbel ytelse fra 980 3-Way SLI VS TitanX 3-way-SLI i crysis 3 4K. Og i de andre spillene 12K vs 36K, har jo også noe å si Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 18. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2015 ^^ Når begynte oljebarnet å bry seg om pris? 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 (endret) Ikke at jeg ville gitt en endelig dom med en test, men SLI skaleringen er virkelig da Titan-X skinner: http://www.digitalstormonline.com/unlocked/nvidia-gtx-titan-x-3-way-sli-performance-review-4k-benchmarks-idnum343/ Nesten dobbel ytelse fra 980 3-Way SLI VS TitanX 3-way-SLI i crysis 3 4K. Og i de andre spillene 12K vs 36K, har jo også noe å si I forhold til det som virker å være nærmere 30-35 % i singelkort, så er det rimelig imponerende å se. Og vi snakker vel heller nærmere 15-16K for tre 980, og foreløpig 35k for tre Titan. Dog er det egentlig urettferdig å sammenligne Titan-prisene i Norge første døgnet. Med flere modeller og litt tid så faller ofte prisen noe. Samt det faktum at kroneprisen er mye høyere på TitanX enn for 980, som bruker lengre tid på å falle pga. Lagervare og treghet i systemet. For TitanX er strengt talt bare doble prisen av 980, ikke triple.Ja veiledende er mindre enn dobbelte. Endret 18. mars 2015 av Andrull Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Ikke at jeg ville gitt en endelig dom med en test, men SLI skaleringen er virkelig da Titan-X skinner: http://www.digitalstormonline.com/unlocked/nvidia-gtx-titan-x-3-way-sli-performance-review-4k-benchmarks-idnum343/ Nesten dobbel ytelse fra 980 3-Way SLI VS TitanX 3-way-SLI i crysis 3 4K. Og i de andre spillene 12K vs 36K, har jo også noe å si I forhold til det som virker å være nærmere 30-35 % i singelkort, så er det rimelig imponerende å se. Og vi snakker vel heller nærmere 15-16K for tre 980, og foreløpig 35k for tre Titan. Dog er det egentlig urettferdig å sammenligne Titan-prisene i Norge første døgnet. Med flere modeller og litt tid så faller ofte prisen noe. Samt det faktum at kroneprisen er mye høyere på TitanX enn for 980, som bruker lengre tid på å falle pga. Lagervare og treghet i systemet. For TitanX er strengt talt bare doble prisen av 980, ikke triple.Ja veiledende er mindre enn dobbelte. Sorry du har rett, er vel litt høyere enn 12K Er dyrt anyhow, ikke verdt det, bedre å vente på 980Ti elns. Til dere som skal ha Titan, og skal selge 980 for rundt 3500Kr-ish send meg PM Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Ikke at jeg ville gitt en endelig dom med en test, men SLI skaleringen er virkelig da Titan-X skinner: http://www.digitalstormonline.com/unlocked/nvidia-gtx-titan-x-3-way-sli-performance-review-4k-benchmarks-idnum343/ Nesten dobbel ytelse fra 980 3-Way SLI VS TitanX 3-way-SLI i crysis 3 4K. Og i de andre spillene 12K vs 36K, har jo også noe å si I forhold til det som virker å være nærmere 30-35 % i singelkort, så er det rimelig imponerende å se. Og vi snakker vel heller nærmere 15-16K for tre 980, og foreløpig 35k for tre Titan. Dog er det egentlig urettferdig å sammenligne Titan-prisene i Norge første døgnet. Med flere modeller og litt tid så faller ofte prisen noe. Samt det faktum at kroneprisen er mye høyere på TitanX enn for 980, som bruker lengre tid på å falle pga. Lagervare og treghet i systemet. For TitanX er strengt talt bare doble prisen av 980, ikke triple.Ja veiledende er mindre enn dobbelte. det yter helt vanvittig i SLI - det er helt sikkert. vet om to stakkars sjeler på forumet som kommer til å bli små barn igjen snart.. lol. SLI TitanX er rått. 2 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Dette kan jeg faktisk ikke si meg enig i det hele tatt, når jeg gikk fra Very High (?) til Ultra så var det temmelig store forskjeller, faktisk så store at jeg heller valgte Ultra med temmelig begredelig 35-45 FPS ytelse fremfor Very High på stabile 60 FPS+. Sikker på at du faktisk lastet ed HD-teksturpakkene? Ja jeg husket litt feil der, det er definitivt en forskjell selvom jeg ikke vil beskrive den som stor. Men det er uansett ikke imponerende for mengden minne det bruker og det er også en PC ting, konsoll utgavene har ikke ultra teksturer. Det kan være snakk om "full res development textures" som er lagt med for de med masse vram. De kunne kanskje ha utviklet et virtuelt teksturing system som hadde gitt mulighet for disse teksturene for både på konsollene og 2-3GB vram PCer, men bestemte seg for at det ikke var verdt det. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Får spille på mitt heftige gtx 750ti 4GB! Håper det funker bra i BF hardline Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå