Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Operating Temperature

Range

10 - 35 °C ? WTF? :p

 

Tenkte du på overklokking  :D

Må være vannkjøling med chiller på den for å holde under 35 grader :p Stemmer dette HKS?

 

Det refferer til temperaturen i rommet den står i...

Det er en rackmontert server, og den bråker veldig mye (noe de fleste servere gjør). Det er store vifter foran som pusher kald luft igjennom passive ribber på GPUer og CPUer. Vanlig temperatur i serverrom er ofte rundt 15 grader. :)

 

Den maskinen jeg fikk teste lå selve GPUene på rundt 60 grader (sjekket med nvidia-smi).

Lenke til kommentar

Oppgradering fra 980Ti er nok ikke nødvendig før etter Q1 2017 etter mitt hodet, men håper inderlig jeg tar feil. 

Jeg tipper en max 35-40 ytelsesøkning ift gaming...  Hva tror dere?

 

Høyere IPC, flere cuda cores og dobbel minnebåndbredde gjør jo at den blir raskere, men om det blir verdt det å oppgradere fra 980 Ti spørs da. For min del venter jeg å ser hvordan neste Titan/Ti blir før jeg kjøper. Kommer ikke til å gjøre samme 'tabbe' som jeg gjorde med Maxwell ved å kjøpe 2 stk GTX 970, for så å gå på 2 stk 980 Ti... Titan X var liksom for dyr igjen og kom bare med referanse kjøleren også.

Lenke til kommentar

Ser ut som det ikke blir noe lommelykt på oss denne gang :p

Har sett litt av Betaen og dette ser ut til å bli mer bang bang med bra grafikk ( selv om jeg ikke er helt overbevist enda ) , så på en måte litt tilbake til eldre dager med Doom spillene.

 

Bør vel konkretisere at jeg har sett Betaen for noen dager siden på et Nvidia 980 Ti i 3x SLI , usikker på framerate da jeg ikke hadde tid til å stå og følge med , men det så ut som det var gøy.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Ser ut som det ikke blir noe lommelykt på oss denne gang :p

Har sett litt av Betaen og dette ser ut til å bli mer bang bang med bra grafikk ( selv om jeg ikke er helt overbevist enda ) , så på en måte litt tilbake til eldre dager med Doom spillene.

 

Bør vel konkretisere at jeg har sett Betaen for noen dager siden på et Nvidia 980 Ti i 3x SLI , usikker på framerate da jeg ikke hadde tid til å stå og følge med , men det så ut som det var gøy.

Stabilt 60 fps om man har ett 980ti eller 3 stk. Ser ut som om sli funker hos meg i spillet (load på 3 skjermkort), men vanskelig å se hva det hjelper, da fps er 60 uansett med ett stk titan X med max instillinger i beta. Kan nesten ikkje stille på noe :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tydeligvis funnet meg verste tidspunktet å skulle kjøpe meg ny maskin på, det er vel strengt tatt en dum idé å kjøpe seg et 980 TI kort her og nå?

 

Selvfølgelig akkurat nå som HTC Vive er på vei hjem til folk, jeg hadde tenkt til å kjøpe og bygge ny maskin til VR men ettersom Pascal kortene blir såpass mye bedre så må man vel bare vente. :/

Lenke til kommentar

Tydeligvis funnet meg verste tidspunktet å skulle kjøpe meg ny maskin på, det er vel strengt tatt en dum idé å kjøpe seg et 980 TI kort her og nå?

 

Selvfølgelig akkurat nå som HTC Vive er på vei hjem til folk, jeg hadde tenkt til å kjøpe og bygge ny maskin til VR men ettersom Pascal kortene blir såpass mye bedre så må man vel bare vente. :/

 

Om fattigmanns pascal blir så veldig mye bedre vil vise seg. Er jo ikkje sikkert de kommer til sommeren heller. Men mye tyder på det :p

 

Kunne vi ikkje bare fått noen datoer og benchmarks :D

Lenke til kommentar

 

Tydeligvis funnet meg verste tidspunktet å skulle kjøpe meg ny maskin på, det er vel strengt tatt en dum idé å kjøpe seg et 980 TI kort her og nå?

 

Selvfølgelig akkurat nå som HTC Vive er på vei hjem til folk, jeg hadde tenkt til å kjøpe og bygge ny maskin til VR men ettersom Pascal kortene blir såpass mye bedre så må man vel bare vente. :/

 

Om fattigmanns pascal blir så veldig mye bedre vil vise seg. Er jo ikkje sikkert de kommer til sommeren heller. Men mye tyder på det :p

 

Kunne vi ikkje bare fått noen datoer og benchmarks :D

 

 

Sant men tenker nok uansett å slenge en 6-7k i nytt skjermkort så det blir skikkelige saker. Bare trasig å kjøpe seg et 980 TI nå til 7k og så se at det kommer noe tilsvarende med kanskje +40% ytelse om 3-4 måneder. Hjertesukk.

 

Veldig enig i at vi trenger noe datoer og benchmarks, ettersom Rift og Vive er ute nå er det nok mange i samme båt som meg.

Lenke til kommentar

Nei, utrykket "low end" er ikke åpent for tolking. 970/980 er ikke i nedre ENDEN av skalaen når det kommer til ytelse. De befinner seg rimelig i midten.

970 er langt over midten etter min mening :)

 

Tilogmed GTX 750ti er IKKE low-end ;) Denne lille rakkaren klarer BF4 på medium i 1440p med ~ 60fps!

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...