Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så nvidia vil produsere 3 brikker i stedet for 2 denne generasjonen? :o

Hvis du graver litt i riktig beta-driver så finner du 5 brikker denne generasjonen, pluss Tegra.

Så får man jo se når disse kommer... :)

5 brikker som i grunnbrikker? Jøss, jeg synes det høres mye ut? Eller husker jeg bare feil om hvor mange det var denne generasjonen? :p

Lenke til kommentar

Så nvidia vil produsere 3 brikker i stedet for 2 denne generasjonen? :o

Hvis du graver litt i riktig beta-driver så finner du 5 brikker denne generasjonen, pluss Tegra.

Så får man jo se når disse kommer... :)

5 brikker som i grunnbrikker? Jøss, jeg synes det høres mye ut? Eller husker jeg bare feil om hvor mange det var denne generasjonen? :p

GM200 serien: GM200, GM 204, GM 206

Lenke til kommentar

Jepp.

Jeg lurer dog på DX12 ytelsen totalt sett , blir spennende å se om vi må vente en generasjon til før det blir ordentlig rått hos Nvidia eller om det nå skjer i 1xxx serien.

9xx og tidligere kort har gitt meg en lunken følelse i DX12 , ser også at en del kunder som har eldre kort sliter med problemer i spill og eller BSODS / ikke fungerende drivere etter 362.00 ( 6xx serien og 5xx serien ser det ut som ) , men igjen, sier seg selv at kort som går mot 4 - 5 års levetid ikke lenger blir prioritert.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp.

Jeg lurer dog på DX12 ytelsen totalt sett , blir spennende å se om vi må vente en generasjon til før det blir ordentlig rått hos Nvidia eller om det nå skjer i 1xxx serien.

9xx og tidligere kort har gitt meg en lunken følelse i DX12 , ser også at en del kunder som har eldre kort sliter med problemer i spill og eller BSODS / ikke fungerende drivere etter 362.00 ( 6xx serien og 5xx serien ser det ut som ) , men igjen, sier seg selv at kort som går mot 4 - 5 års levetid ikke lenger blir prioritert.[/quote

Enda finnes det ikkje et skikkelig dx12 spill. De få som har noe dx 12 i seg er bøgga som f. Må nok vente på bf5 for bra dx12 optimalisering

Jeg sier neste år for dx 12.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enda finnes det ikkje et skikkelig dx12 spill. De få som har noe dx 12 i seg er bøgga som f. Må nok vente på bf5 for bra dx12 optimalisering

Jeg sier neste år for dx 12.

Hjelper ikke med optimalisering om arkitekturen ikke greier å håndtere DX 12 på en effektiv måte før den går i blåskjerm eller sliter, håper virkelig at dette er pga drivere som ikke er helt 100% men er det arkitekturen og dette gjentar seg på neste generasjon så kan det fort bli mange irriterte spillere.

Noen som faktisk vet om 1xxx generasjonen har en ordentlig arkitekturendring eller er det kun minimalisering , flere transistorer og optimalisering av ytelsen det er snakk om? 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Deep learning boxen:

http://images.nvidia.com/content/technologies/deep-learning/pdf/61681-DB2-Launch-Datasheet-Deep-Learning-Letter-WEB.pdf

SYSTEM SPECIFICATIONS
GPUs 8x Tesla GP100
TFLOPS (GPU FP16 /
CPU FP32)
170/3
GPU Memory 16 GB per GPU
CPU Dual 16-core Intel Xeon E5-
2698 v3 2.3 GHz
NVIDIA CUDA® Cores 28672
System Memory 512 GB 2133 MHz DDR4 LRDIMM
Storage 4x 1.92 TB SSD RAID 0  WOOT ! 
Network Dual 10 GbE, 4 IB EDR
Software Ubuntu Server Linux OS
DGX-1 Recommended GPU
Driver
System Weight 134 lbs
System Dimensions 866 D x 444 W x 131 H (mm)
Packing Dimensions 1180 D x 730 W x 284 H (mm)
Maximum Power
Requirements
3200W
Operating Temperature
Range
10 - 35 °C ? WTF? 
Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så det første kortet får mindre areal enn 970/980. Det er åpenbart at de holder igjen. De skal jo tross alt dra ut 14/16nm til å vare i 4-5 år minst. 

Man kan spørre seg om hva man får igjen for å kjøpe det første kortet... som jeg ikke tviler på at vil koste 6000+ uansett. Denne gangen er jo heller ikke GPU produsentene først ute med en ny prosess.. 14/16nm har vært i bruk i til mobile enheter i 1 år allerede, så man vil kunne anta at prosessen er mer moden enn 28nm var når den kom. Så NV/AMD vil sikkert si at dette er det de klarer å levere nå, og at det er en naturlig utvikling til bedre ytelse etterhvert på 14/16, men det er ikke nødvendigvis like sant som det var tidligere...

Ser for meg at ytelsesforbedringene blir skuffende i første.

Lenke til kommentar

Operating Temperature

Range

10 - 35 °C ? WTF? :p

Tenkte du på overklokking  :D

Kan godt ha en sånn en jeg. Er sjelden under 10 grader og aldri over 35 inne hos meg.

Operating Temp er nok omgivelsene den opererer i, ikke temperaturer den selv opererer med...

Lenke til kommentar

Hjelper ikke med optimalisering om arkitekturen ikke greier å håndtere DX 12 på en effektiv måte

Er det async compute du tenker på her?

Nei , Hovedsakelig så støtter Nvidia delvis opp DX 12.1 , Maxwell greier Tier 1 og 2 og i en begrenset grad Tier 3 , Amd støtter DX 12.0 og T1, T2, T3 men har også sine begrensninger. Skrev om dette nylig i en annen tråd.

Snodig nok så virker det som at Amd sin implementering av DX 12 funksjonalitet fungerer bedre enn det Nvidia har kommet med og da vil jeg anta at det kan ha hovedsakelig med måten dette er implementert i arkitekturen og drivere. Kan det løses om det kun er i driverne ? Selvfølgelig , men utifra hva jeg har lest så ser det ut som det ikke skjer før neste generasjon med kort eller den etter rent hardware messig , altså omtrent 2017/18.

Uansett så vil jeg si at skal man kjøpe seg et skjermkort nå i dag så bør man se på hvilke spill man spiller og velge utifra det, da vil man garantert få en bra opplevelse (og der ligger toppkortene til Nvidia på førsteplass ).

Akkurat nå mener jeg at både Nvidia og Amd er gode valg når det gjelder skjermkort , men at Nvidia definitivt har de beste kortene som er i omløp for tiden når det gjelder toppkort.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...