Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Anbefalte innlegg

Ganske manipulerende av dem å øke størrelsen på sirkelen, da det er et kjent visuelt triks for å få det inni til å virke vesentlig mindre enn det er. Som om de ikke kunne vist det uten... Så unødvendig ass.

Det la jeg ikke merke til. Hang meg heller opp i at de oppgir GDDR5 i "Gb" og HBM i "GB". Liknende triks?

Muligens. Dog oppgir de i både Gb og GB på HBM da. 

Slik ser det eeegentlig ut: 

attachicon.gifUten navn1.png

Meg eller du som blingser?  :huh:

For meg ser det ut som de oppgir transfer rate for HBM1 og 2. Men dropper det for GDDR5. (Sikkert for å slippe missforståelser ettersom transfer rate på GDDR5 ved 1750MHz er på 7 Gbps :p)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ganske manipulerende av dem å øke størrelsen på sirkelen, da det er et kjent visuelt triks for å få det inni til å virke vesentlig mindre enn det er. Som om de ikke kunne vist det uten... Så unødvendig ass.

Men off topic: Hva skjer med deg poste ting her på forumet midt på natta og midt i uka? :p

Haha, rimelig off-topic ja, men slik er det når man midlertidig går uten jobb, takket være den vell så kjente oljekrisa. XD

Da er tiden på døgnet bare et tilfeldig tall, og hvilken dag i uka det er ikke så viktig. :p

Men men, blir vel jobb på østlandet snart, om ting går som det skal. 

Heldig du da, jeg må legge meg før midnatt uansett hvis ikke får jeg kjeft.

Lenke til kommentar

Jeg skal begynne å bygge i juni. Da får jeg ha en PC uten skjermkort i en måned eller to. Synd jeg valgte et hovedkort som ikke har integrert skjermkort som jeg kan bruke i mellomtiden. Eventuelt kan jeg overleve i den tiden på mitt nåværende 650 Ti.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Det som er spennende for meg iallefall er hvor godt Pascal kommer til å yte til 4K gaming, samt også ytelse i folding@home.

Bruker folding@home GPU i tillegg eller i stedet for CPU? Jeg kjørte i gamle dager seti@home

Et brukt 970 er perfekt "ventehardware" på Pascal.

Min er en brukt 650 Ti. Duger nok ikke til noe seriøst spilling, men klarer sikkert å overleve på det i en liten stund til Pascal x80Ti er klar i butikkene.

Lenke til kommentar

Jeg skal begynne å bygge i juni. Da får jeg ha en PC uten skjermkort i en måned eller to. Synd jeg valgte et skjermkort som ikke har integrert skjermkort som jeg kan bruke i mellomtiden. Eventuelt kan jeg overleve i den tiden på mitt nåværende 650 Ti.

Du kan kjøpe mitt gtx 750ti :p

Lenke til kommentar

Det som er spennende for meg iallefall er hvor godt Pascal kommer til å yte til 4K gaming, samt også ytelse i folding@home.

Bruker folding@home GPU i tillegg eller i stedet for CPU? Jeg kjørte i gamle dager seti@home

Et brukt 970 er perfekt "ventehardware" på Pascal.

Min er en brukt 650 Ti. Duger nok ikke til noe seriøst spilling, men klarer sikkert å overleve på det i en liten stund til Pascal x80Ti er klar i butikkene.

Alltid risikabelt å stikke nakken frem og fortelle hva man ser i krystallkulen, men men: Til sommeren kommer X70/80, til høsten/vinteren kommer "Pascal Titan XX", og kanskje en gang før årsskiftet kommer "X80Ti". "X80Ti" er nok altså mer enn "en liten stund" unna. Nårtid ting lanseres, og nårtid man kan få kjøpt det er heller ikke alltid samme dato akkurat. Jeg begynner for all del å anbefale folk å vente til sommeren med å kjøpe skjermkort. Ikke fordi jeg vet hva som kommer da, men fordi at vi da vet hva som har kommet. Det er absolutt grunn til å vente et vanlig "X80" som kan måle seg med 980Ti i ytelse, kanskje med mer minne, og til en billigere penge. Men Nvidia sliter også med å tømme lagrene for Maxwell kort nå, og holder derfor Pascal infoen tett til brystet. Til sommeren vet vi mer, og det er slett ikke langt unna..

Lenke til kommentar

Vel, nå er GTC ferdig for i år. Jeg har vært her de siste fire årene, og dette er lett den beste GTC så langt. Det har vært veldig mye spennende her både offisielt og bak lukkede dører.

Flere Pascal-brikke har blitt vist frem her, både fungerende kort og produktsjonskort.

- GP100: Dette er den store compute-brikken har har vært "hovedattraksjonen" her på GTC. GP100 kommer til å være en ren compute brikke i overskuelig fremtid. Det er flere datasentere som skal ha i løpet av høsten. De første bacthene med brikker skal i DGX-1 maskinene som begynner levering til universiteter og forskningslaboratorier i begynnelsen av juni, andre i slutten av juni. Hver maskin har 8 kort. Det kommer også rene PCIe-baserte Tesla-kort basert på GP100 senere.

- Nvidia sin nye connector som brukes på GP100 (mezzanine connector) støtter fire NVLink, PCIe x16 (skal være sertifisert for Gen4) og vil også være kompatibel med Volta GPU'er som kommer om noen år. Det kommer til å komme 32GB varianter av GP100 mot slutten av året når 8GB HBM2-stacker blir tilgjengelig (Nvidia får HBM2 fra Samsung). Dell, HP, Lenovo, IBM, Supermicro og flere andre store produsenter er nå i gang med å serifisere og integrere NVLink og Nvidia sine nye connector, og regner med å annonsere produkter mot slutten av året.

- CUDA 8, med GPUDirect Async og mange andre features kommer i release candidate i juni, og skal i produksjon i august. Flere andre features som for eksempel cuDNN 5 og nvGRAPH dukker opp i juni.

- Det er også to andre Pascal brikker som ble vist frem på GTC. Disse var fungerende, kjørte både demoer og var på display. Nvidia refererte kun til de som "unannounced products" ville egentlig ikke si så mye mer. Vil tippe vi hører mer utover våren. Definitivt realistisk med annonseringer før sommeren.

- Det ble også vist frem demo med "Tegra P1" eller Tegra med Pascal-GPU. Disse kommer i første omgang til å bli brukt til autonom kjøring, men er kule brikker med 4x ARM Cortex-A57 og 2x "Nvidia Denver" custom ARM64 kjerner.

- GPUer som vi kan regne med å se fra Nvidia i år: GP100, GP102, GP104, GP106, GP107 og GP20A (Tegra). Så at Nvidia "gjør ingenting" stemmer nok ikke... :)

Hvis noen lurer på tekniske detaljer om Pascal (ikke grafikk workloads), CUDA8 etc. så er det forresten bare å fyre løs!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis noen lurer på tekniske detaljer om Pascal (ikke grafikk workloads), CUDA8 etc. så er det forresten bare å fyre løs!

Jeg er spent på hvordan Pascal blir for oss som bruker skjermkorta til Folding@Home. Regner med at vi kan vente oss en pen ytelses økning her? (er vel innenfor compute dette)

Så vi ser ingen consumer GP100 som Ti/Titan X i år da. Det var jo synd, men ikke uventa heller.

Lenke til kommentar

Jeg er spent på hvordan Pascal blir for oss som bruker skjermkorta til Folding@Home. Regner med at vi kan vente oss en pen ytelses økning her? (er vel innenfor compute dette)

Det vil bli en bra boost. Pascal øker IPC (instruksjoner per klokke) ganske mye sammenlignet med Maxwell.

Så vi ser ingen consumer GP100 som Ti/Titan X i år da. Det var jo synd, men ikke uventa heller.

Blir Tesla og Quadro-produkter i første omgang ja.

Høy FP64-ytelse er ikke prioritert til konsument i første omgang.

Skjønner dog ikke hvorfor alle henger seg opp i GP100, og ikke legger merke til en helt ny medlem i "familien" som heter GP102... ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner dog ikke hvorfor alle henger seg opp i GP100, og ikke legger merke til en helt ny medlem i "familien" som heter GP102... ;)

Jo faktisk! :)

Regna bare med at den overtar posisjonen som GTX 980 og 970 korta hadde, og at GP104 overtar plassen som GTX 960, 950 osv hadde. Eller tar jeg feil?

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Så nvidia vil produsere 3 brikker i stedet for 2 denne generasjonen? :o

Hvis du graver litt i riktig beta-driver så finner du 5 brikker denne generasjonen, pluss Tegra.

Så får man jo se når disse kommer... :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...