Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Jeg håper virkelig at AMD blir mer konkuransedyktige i de neste 2 generasjonene. Imo har de ikke vært det siden 7970 kom ut.

200-serien var da konkurransedyktige til 900-serien til nvidia kom på markedet... Og nå som DX12 og vulkan-spill entrer markedet, så ser det veldig lyst ut for de som eier GCN kort.

Endret av Koven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg håper virkelig at AMD blir mer konkuransedyktige i de neste 2 generasjonene. Imo har de ikke vært det siden 7970 kom ut.

7970 er jeg enig med deg i at var sist gang de var sikkelig konkurransedyktige, men da var de også vesentlig bedre enn konkurrenten. Spesielt når du overclocket.

Jeg mener å huske at de var egentlig ganske like ytelsesmessig, selv når de var overklokket :p Men 7970 var billigere, og kom tidligere ut.

Når du ikke overklokket så var det ikke spesielt stor forskjell nei, men min klokket greit opp til 1225Mhz så da var det ingen tvil frem til titan/700 serien kom da.

Lenke til kommentar

Jeg hadde 2x 7970 frem til gtx 680 kom. Da ble det 2x680 sli. Jeg fikk hakeslepp da jeg testet BF 3, og tenkte JØSS, er det slik silkesmooth det skal være?! Forskjellen var at nVidia hadde framepacing. Tok 7970 ca 3 år før de fikk det samme. 7970 cfx gikk fort ut av huset, og det ble plutselig 3x gtx680 :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

200 serien var grei men lot seg ikke overclocke spesielt bra (10-15% ca) om du kjøpte de første kortene og satte de i vann. 7970 min overklokket over 30% på luft.

Man skal ikke dømme hvor dårlig et kort overklokker -For den brukermassen er utrolig liten.

Lenke til kommentar

Jeg hadde 2x 7970 frem til gtx 680 kom. Da ble det 2x680 sli. Jeg fikk hakeslepp da jeg testet BF 3, og tenkte JØSS, er det slik silkesmooth det skal være?! Forskjellen var at nVidia hadde framepacing. Tok 7970 ca 3 år før de fikk det samme. 7970 cfx gikk fort ut av huset, og det ble plutselig 3x gtx680 :p

 

Jeg hadde også 7970 i CFX, og prøvde 670 i SLi, merka ikke noe forskjell så lenge fps holdt seg på 120, dippa det under var begge oppsetta like "hakkete". på mitt oppsett med 3930K @ 4.8Ghz så ytet 7970 oppsettet bedre i BF3, faktisk merkbart bedre, selv om 670 kortene klokket godt (husker ikke hvor mye), og 7970 kortene mine "kun" gadd 1150Mhz.

 

Hvorfor jeg ikke merka noe forskjell på nVidia og AMD, og "alle andre" vet jeg ikke :p

 

Jeg er allergisk mot hakking og riving bare så det er sagt..

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

At du er allergisk mot hakking betyr ikke at du er flink til å se det =) Kan hende at du bare ikke like lett legger merke til stuttering som nizzen.

 

Jeg brukte 144hz skjerm med lightboost for det meste på BF 3 og 4 med gtx 680 sli. Fader det begynner å bli en stund siden :p Kunne nesten ikkje huske om  det var BF 3 eller 4 jeg spillte fra begynnelsen med 680  :wee:

Lenke til kommentar

Ganske manipulerende av dem å øke størrelsen på sirkelen, da det er et kjent visuelt triks for å få det inni til å virke vesentlig mindre enn det er. Som om de ikke kunne vist det uten... Så unødvendig ass.

 

Det la jeg ikke merke til. Hang meg heller opp i at de oppgir GDDR5 i "Gb" og HBM i "GB". Liknende triks?

Lenke til kommentar

Ganske manipulerende av dem å øke størrelsen på sirkelen, da det er et kjent visuelt triks for å få det inni til å virke vesentlig mindre enn det er. Som om de ikke kunne vist det uten... Så unødvendig ass.

 

Men off topic: Hva skjer med deg poste ting her på forumet midt på natta og midt i uka? :p

Lenke til kommentar

 

Ganske manipulerende av dem å øke størrelsen på sirkelen, da det er et kjent visuelt triks for å få det inni til å virke vesentlig mindre enn det er. Som om de ikke kunne vist det uten... Så unødvendig ass.

 

Men off topic: Hva skjer med deg poste ting her på forumet midt på natta og midt i uka? :p

 

Haha, rimelig off-topic ja, men slik er det når man midlertidig går uten jobb, takket være den vell så kjente oljekrisa. XD

Da er tiden på døgnet bare et tilfeldig tall, og hvilken dag i uka det er ikke så viktig. :p

 

Men men, blir vel jobb på østlandet snart, om ting går som det skal. 

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ganske manipulerende av dem å øke størrelsen på sirkelen, da det er et kjent visuelt triks for å få det inni til å virke vesentlig mindre enn det er. Som om de ikke kunne vist det uten... Så unødvendig ass.

 

Det la jeg ikke merke til. Hang meg heller opp i at de oppgir GDDR5 i "Gb" og HBM i "GB". Liknende triks?

 

Muligens. Dog oppgir de i både Gb og GB på HBM da. 

 

Slik ser det eeegentlig ut: 

post-79251-0-99031600-1460058579_thumb.png

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...