Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Anbefalte innlegg

Det virker som nvidia ikke kan komme med hbm2 om de så ville, HKS nevnte noe om at produksjonen enda var for liten.

Store volum av HBM2 er en utfordring på denne siden av sommeren.

Det er heller ikke noe sjakktrekk å lansere den største brikken (med langt over 10 milliarder transistorer) på en helt ny prosess (16nm FinFET+).

Det er allerede flere store datasentere som skal få levert Pascal-baserte Tesla produkter som skal være operative ut over høsten. Disse har nok prioritet på de store Pascal-brikkene (GP100).

Endret av HKS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis NV og AMD lanserer samtidig, så er det mulig jeg hopper på i første runde. Men ellers stoler jeg ikke på at de ikke holder igjen.. og da er det bedre å vente 6-9mnd lenger på det egentlige toppkortet med større chip. 

Ellers forestiller jeg meg at det blir 4+ år med 16/14nm også.......

Lenke til kommentar

Jeg skal bygge en Gamer PC til sommeren og hadde tenkt å gå for 2tk. GTX 980 Ti skjermkort. Kanskje jeg heller skal gå for et superbillig skjermkort som jeg kan overleve på mens jeg venter på neste generasjon. Spørs om det virkelig er verd det.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er noen nye rykter om pris. Vi kan vel anta samme pris som 900-serien. Blir vel avhengig av om de klarer å pushe ut Pascal før AMD slipper ut Polaris, eller ikke. Uansett vil det nok bli et (lite) priskutt når Polaris kommer.

Endret av SLapsy
Lenke til kommentar

Men Pascal har vel ikek fått noen offisiell lansering ennå?

Så Nizzen driver med forhåndssalg? :p

Jeg trenger ikkje å bestille. Nye skjermkort og cpu kommer automagisk. Får som oftest en telefon, eller mail for ordrebekreftelse :)

Digitalimpuls.no ftw :D

• Liker 5
Lenke til kommentar

Er nok bare å gjøre en deal made in hell. :ph34r:

Send dem diamant mastercard kortet, og skriv deg opp som abonnement / mottaker av skjermkort og CPUer på livstid. Så ryr regningene og teknologien inn vett. :D

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...