Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

...Hvis jeg ikke husker feil, så skalerer vel AMD bedre enn Nvidia i multi-GPU setups, og dette er uten noen form for bro i mellom. Håper også Nvidia finner en bedre løsning på dette.

Broen er der bare for synkronisering. Nå skal det sies at AMD er mye dårligere enn Nvidia når det kommer til stuttering. Og for å si det slik, jeg ville gledelig ofret 10% av ytelsen for eliminering av stuttering.

Kilder? 

• Liker 1
Lenke til kommentar

...Hvis jeg ikke husker feil, så skalerer vel AMD bedre enn Nvidia i multi-GPU setups, og dette er uten noen form for bro i mellom. Håper også Nvidia finner en bedre løsning på dette.

Broen er der bare for synkronisering. Nå skal det sies at AMD er mye dårligere enn Nvidia når det kommer til stuttering. Og for å si det slik, jeg ville gledelig ofret 10% av ytelsen for eliminering av stuttering.

Kilder? 

www.guru3d.com

De tester mye frametimes på sine spill de siste 3-4 årene i alle fall. (med skikkelig utstyr) 

Som en generell observering så gjør AMD det jevnt over dårligere her. Og spesielt i starten så hadde de ikke et fokus på det overhode. Noe som kanskje var en motivasjon for Nvidia å lage utstyr som måler frametimes. I og med at det var noe de tidligere enn AMD hadde et fokus på, og ønsket at testere kunne observere og få det mer svart på hvitt at Nvidia var bedre. 

Det har skjedd mye siden den gang, og det varierer naturligvis fra spill til spill. Men også¨min observasjon er at de gjør det jevnt over dårligere på CF. 

Gikk fra 290x CF til 980 SLI. Merket 0 forskjell annet en fps gikk opp. Å i følge afterburner er det lite forskjell i frametimes. Hadde begge oppsett i like maskiner en stund før jeg solgte 290x'ene.

Er jo kurant om man merket null forskjell. Det kan være spillene du spilte, eller at man ikke er så sensitiv til det. Med 10 år som SLI og CF-spiller så har jeg nok personlig utviklet meg en god ignoranse til microstuttering. ^^

Ps: MSI afterburner kan ikke vite faktiske frametimes. Det er det kun et eksternt måleapparat som kan gjøre. Da det er mange ting som skjer fra når MSI afterburner får informasjonen om når et nytt bilde går ut, til det faktisk blir prosessert og går ut. Og mellom her så kan ting stoppe opp, som MSI afterburner ikke får vite noe om. Det er i beste fall et noe mer oppløst FPS-mål. dvs. et gjennomsnitt, men ikke per sekund.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Jupp d som teller for meg. Merker jeg ikke noe til det er alt ok :-)

Å helt fram til amd's 69xx serien var det såpass ubehagerli å spille at med flere spill valgte jeg å kjøre singel gpu.

Husker spessielt bf3 som jeg spilte ganske mye føltes rett å slett sluggish med 5850 cf.

7970 cf derimot var en ny verden for meg (etter driverne fikk modnet litt) :-)

At AB ikke er noe vitenskaperli måleverktøy er jeg desverre klar over. men er nå det jeg har å sammenligne med. ;-)

Lenke til kommentar

Jupp d som teller for meg. Merker jeg ikke noe til det er alt ok :-)

Å helt fram til amd's 69xx serien var det såpass ubehagerli å spille at med flere spill valgte jeg å kjøre singel gpu.

Husker spessielt bf3 som jeg spilte ganske mye føltes rett å slett sluggish med 5850 cf.

7970 cf derimot var en ny verden for meg (etter driverne fikk modnet litt) :-)

At AB ikke er noe vitenskaperli måleverktøy er jeg desverre klar over. men er nå det jeg har å sammenligne med. ;-)

Jeg måtte kaste 7970 cfx på dør, fordi det var helt %¤/¤ i Bf3. Fikk 2x gtx 680, og det var smooth som aldri før. Dette var da det var SERIØS forskjell på cfx og sli. AMD hadde da ikkje "framepacing" eller hva det heter.

Lenke til kommentar

kjøpte ikke 7970 ved realese hadde desverre 6950 CF bra lenge   :)  som jeg skrev over når driverne fikk modnet. det tok vel bortimot et år eller så. mener jeg kjøpte 7970 nr 2 for å spille assassins creed 3 (som jeg heller ikke kjøpte ved realese) bare for å finne ut at det ikke hadde noe effekt med flere kort.

Lenke til kommentar

I følge et raskt google-søk skal pascal lanseres i april. Stemmer dette? Og vil det kun være en high-end erstatter for Titan X, dvs. Kort i 1000$-klassen, eller vil vi få erstattere for 980/970 også? Etter å ha vært litt borte fra PC-verdenen i 2-3 år, planlegger jeg å kjøpe meg pc rundt juli/august i år, og selv om Titan X er urelevant for meg, kan jeg vurdere kort i 980/980Ti-klassen.

Lenke til kommentar

I følge de siste ryktene jeg har lest, så vil et toppkort bli lansert i april/mai , for så å komme i butikkene i juni.

Dog ingen vet om dette stemmer, men det som er sikkert  at det må jo komme et nytt skjermkort fra nVidia.

Har snart hatt Titan X ett år, mars 2015, så nå er det på tide med noe nytt!

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

I følge de siste ryktene jeg har lest, så vil et toppkort bli lansert i april/mai , for så å komme i butikkene i juni.

Dog ingen vet om dette stemmer, men det som er sikkert  at det må jo komme et nytt skjermkort fra nVidia.

Tilgjengeligheten av HBM2 og GDDR5X er nok en utfordring for begge produsenter. Er nok redd for at du ikke kan vente deg noe "toppkort" fra noen av produsentene før ut i andre halvdel av 2016.

For Nvidia sin del vil nok første prioritet for "toppkortene" (aka. GP100) være Tesla-produkter.

Men at det dukker opp Pascal/Polaris produkter fra både AMD og Nvidia kom ikke er "toppkort" tidligere skal du nok ikke se bort i fra! :)

Lenke til kommentar

Tilgjengeligheten av HBM2 og GDDR5X er nok en utfordring for begge produsenter. Er nok redd for at du ikke kan vente deg noe "toppkort" fra noen av produsentene før ut i andre halvdel av 2016.

For Nvidia sin del vil nok første prioritet for "toppkortene" (aka. GP100) være Tesla-produkter.

Men at det dukker opp Pascal/Polaris produkter fra både AMD og Nvidia kom ikke er "toppkort" tidligere skal du nok ikke se bort i fra! :)

Jeg leste et sted at AMD kommer til å lansere sine toppkort før skolestart... Kan det stemme? (Lekkasje i fra AMD).

Endret av Koven
Lenke til kommentar

Jeg leste et sted at AMD kommer til å lansere sine toppkort før skolestart... Kan det stemme? (Lekkasje i fra AMD).

Isåfall er det et "toppkort" med vanlig GDDR5 minne (det vil si ikke noe toppkort)...

Toppkortet til AMD ved skolestart (såfremt vi snakker om skolestart august 2016) kommer nok til å hete "Fury X2"

Lenke til kommentar

Isåfall er det et "toppkort" med vanlig GDDR5 minne (det vil si ikke noe toppkort)...

Toppkortet til AMD ved skolestart (såfremt vi snakker om skolestart august 2016) kommer nok til å hete "Fury X2"

Jeg stusset litt på det ang. HBM2, og GDDR5X tilgangen på dette tidspunktet.

Lenke til kommentar

For sent for min del. Jeg skal bygge ny PC til sommeren og da blir det nok 2 stk. GTX 980 Ti. Tror ikke jeg orker å vente på noe bedre. Ved lansering så er dem vel såpass dyr at jeg sikkert får mer for pengene ved å kjøpe den snart foreldet 980 Ti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...