uggy Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Har fått noen ganger i det siste at et spill har bare gått ut av spillet. Med feilmld om at spillet av sluttet å virke .. Etc. Nå sist var det rise of tomb raider. Med mld om at skjermdriveren har sluttet å virke og blitt startet igjen. Hva kan være feilen her? Har ikke så voldsom OC heller, 1451/7800 på 3x titanX på vann. Med maks 40 grader under spilling. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Micron har annonsert at de er i rute for full volumproduksjon av GDDR5X minne i sommer... Det er vel ingen hemmelighet at GDDR5X kommer til å bli brukt på noen neste generasjons GPUer fra både Nvidia og AMD. Går alt på skinner kan produkter med GDDR5X dukke opp fra september og utover. Micron is currently ramping GDDR5X to mass production, and will be announcing sample dates later this spring. We plan to be in full volume production this summer. https://www.micron.com/about/blogs/2016/february/gddr5x-has-arrived 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Går alt på skinner kan produkter med GDDR5X dukke opp fra september og utover. Så Big Pascal kommer før sommeren, og de andre korta utpå høsten en gang da? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Går alt på skinner kan produkter med GDDR5X dukke opp fra september og utover. Så Big Pascal kommer før sommeren, og de andre korta utpå høsten en gang da? Spør meg i begynnelsen av april... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 (endret) Typisk litt ustabil overklokk på skjermkort. Skru ned litt for å se du. Endret 15. februar 2016 av Andrull Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Det blir som å kjefte på ett korthus som raste når det egentlig ikke var så skjevt. Er det ustabilt er det bare slik, uansett hva man måtte mene Som sagt, test å skru ned OC Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Og det med lav temp er et ganske typisk problem på stock Nvidia skjermkort. Må nesten få installert en firmware med mye høyere power limit, eller modde den manuelt. Forferdelig hvor ille de skal hindre folk å overklokke. 10 % power limit er man jo oppe i allerede før man overklokker til tider. Lenke til kommentar
uggy Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Fikk en bios av nizzen, der jeg kjører kortene på 1450/7600, virker som det fungerte bedre :-) Lenke til kommentar
Mantaturbo Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Litt pascal nytt http://www.sweclockers.com/nyhet/21759-nvidia-pascal-gp100-har-tre-ganger-hogre-berakningskraft-an-geforce-gtx-titan Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 http://www.guru3d.com/news-story/nvidia-slide-reveals-numbers-on-single-and-double-precision-for-flagship-pascal-gpu.html A slide from an Nvidia presentation is stirring some things on the web as it seems as some info on the Flagship GPU on the new 16nm Pascal architecture (likely named GP100) would be able to perform numbers that are astonishing. Slides from "The Future of HPC and The Path to Exascale" shows a roadmap with a DP GFLOPS/W value for Pascal. The presentation's date is between the GTC 2013 roadmap which does not contain Pascal and the GTC 2014 roadmap which does contain Pascal. But thus this presentation is dated (2015) and likely estimated, we do have to say that. The slides from "Manuel Ujaldón CUDA Fellow @ Nvidia" however show performance numbers for both single and double precision, double-precision floating-point (DPFP) wise Nvidia seems to be reaching (or is aiming for) a 4 TFLOP/s throughput (at least on their HPC parts). That would be 3x over the current 1.3 TFLOP/s on the Tesla K20 which on it's end is based on "Kepler" GK110 silicon. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Så GP100 skal ha omtrent dobbel SP-ytelse over GM200. Jeg tviler på at det betyr dobbel spillytelse, dessverre. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Så GP100 skal ha omtrent dobbel SP-ytelse over GM200. Jeg tviler på at det betyr dobbel spillytelse, dessverre. Er det ikkje slik at vi er happy med 30-50% ekstra spillytelse, men vi vil alltid ha dobbel, men får det faen ikkje Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Så GP100 skal ha omtrent dobbel SP-ytelse over GM200. Jeg tviler på at det betyr dobbel spillytelse, dessverre. Er det ikkje slik at vi er happy med 30-50% ekstra spillytelse, men vi vil alltid ha dobbel, men får det faen ikkje Og når vi har fått nok så vil vi ha mer... Men det jeg sikter til er det stadig økende gapet mellom regnekraft og spillytelse. Ta f.eks. overgang fra Fermi til Kepler; GTX 680 var så vidt raskere enn GTX 580 i spill selv om regnekraften er betydelig høyere. Derfor er jeg spent på hvor mye gapet kommer til å øke på Pascal og videre. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Er det ikkje slik at vi er happy med 30-50% ekstra spillytelse, men vi vil alltid ha dobbel, men får det faen ikkje Du kan jo bare slenge inn ekstra kort i sli for økt ytelse... ...så i ditt tilfelle 7-8 way sli? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Håper Pascal regner fra seg i F@H iallefall Hvis de duger skikkelig der, så får vi heller godta ussle 50% ytelsesøkning fra big maxwell Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Hvordan vil NVLink passe oppi dette? Kommer Nvidia til å endelig droppe SLI brua, og vil skallerering også få en markant boost, eller er NVLink bare ment for proffmarkedet? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Hvordan vil NVLink passe oppi dette? Kommer Nvidia til å endelig droppe SLI brua, og vil skallerering også få en markant boost, eller er NVLink bare ment for proffmarkedet? Mener på at det bare er for proffmarkedet enda. Mener på at HKS snakka om dette. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Hva mener dere om: De nye Nvidia-skjermkortene er tre ganger kjappere enn GTX Titan Betyr det at man kan spille 4k spill med bare et skjermkort istedenfor SLI\3 ways sli? Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 (endret) Svarer kryptisk og sier, ja! Du kan spille 4k spill med bare ett skjermkort istedenfor 3 titan x i sli. Må dog ikke forvente lik fps. Kanskje om du skrur alt på low? Nei, det er lov å håpe, men 3x ytelse i spill er vel ikke realistisk. Sammenligning btw: Titan: ~4500 single ~1500 dual. Titan X: ~6144 single ~192 dual (?) Pascal: 12000 single 4000 dual. Var bare på wikipedia en tur. Skjønner ikke det her jeg. Men ITavisen mener nok mot GK-110. Det er intet mindre enn tre ganger mer enn dagens toppkort fra Nvidia: GTX Titan og Titan Black. Som kom i henholdsvis februar 2013 og februar 2014. Ytelsen under enkel presisjon-beregninger er dobbel så høy sammenlignet med det absolutte toppkortet GTX Titan X Som kom i mars 2015. Endret 18. februar 2016 av Knutgrus Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Tror jeg vil få langt mer enn 50% ytelse fra 6950, dog nå har jeg 960.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå