Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bedrifter skal iallefall få rack med de kortene levert i mai

Siste jeg hørte i alle fall var en public release til enten like før sommeren eller etter (noe som kan stemme med det du har av info).

Så er vi "heldige" rekker Nvidia å tømme feriepengene våre...

Men mye kan skje til da , så jeg føler at det er mer sikkert å si Q3/Q4 2016.

Lenke til kommentar

Blir sikkert kjempelett og selge to 980 med vannblokk til neste år for å få inn litt vekslepeng til nytt kort :/

Edit, er litt inne på tanken og selge di nå og heller kjøpe ett 980ti som kan holde lengre, men jeg veit ikke hva som vil holde lengst av to 980 eller ett 980ti

Endret av Trondz1
Lenke til kommentar

Tja, stemmer dette, så vil nok ikke Pascal komme med PCIe da overføringshastigheten er så mye høyere enn det PCIe har:

"NVLink is an energy-efficient, high-bandwidth communications channel that uses up to three times less energy to move data on the node at speeds 5-12 times conventional PCIe Gen3 x16. First available in the NVIDIA Pascal GPU architecture, NVLink enables fast communication between the CPU and the GPU, or between multiple GPUs. Figure 3: NVLink is a key building block in the compute node of Summit and Sierra supercomputers."

Men jeg kan jo ta feil da.
Lenke til kommentar

NV-Link er vel i første rekke for supercomputere og det der deep learning greia til nV. Skyter seg selv greit i foten om de første forbrukerkortene ikke støtter PCIe.

"Hei, vi har en helt ny arkitektur ute som har kostet flere hundre millioner dollar å utvikle, er det noe du ville vært interessert i?"

"TAKE MY MONEY" 

"Ok, men du må kjøpe nytt hovedkort"

"wut"

Disse kortene kommer til sommeren, og ingen har hørt noen ting om NVLink-støtte på hovedkort.

Lenke til kommentar

Da kan man jo gjette på at Pascal for gaming i nær framtid (les i 2017 en gang) vil bruke PCI Express 4.0 og da må man ha nytt HK for å kunne bruke de skjermkortene. Man kan bruke dagens PCIe 3.0 kort i PCIe 4.0, men ikke PCIe 4.0 kort i PCIe 3.0 etter hva jeg fant ut.

"PCI Express 4.0 will utilize a new connector, but the specification will be backward compatible mechanically and electrically with PCI Express 3.0, which means that it will be possible to use today’s add-in-cards in PCIe 4.0-based systems, but future AICs will not work with PCIe 3.0."

Er forresten på tide at det kommer ny PCIe standard, de har jo fomlet med PCIe 4.0 siden 2011. 

Lenke til kommentar

Da kan man jo gjette på at Pascal for gaming i nær framtid (les i 2017 en gang) vil bruke PCI Express 4.0 og da må man ha nytt HK for å kunne bruke de skjermkortene. Man kan bruke dagens PCIe 3.0 kort i PCIe 4.0, men ikke PCIe 4.0 kort i PCIe 3.0 etter hva jeg fant ut.

"PCI Express 4.0 will utilize a new connector, but the specification will be backward compatible mechanically and electrically with PCI Express 3.0, which means that it will be possible to use today’s add-in-cards in PCIe 4.0-based systems, but future AICs will not work with PCIe 3.0."

Er forresten på tide at det kommer ny PCIe standard, de har jo fomlet med PCIe 4.0 siden 2011. 

Tror nok Pascal for gaming kommer en stund før 2017. Med mindre det var en typo for 2016?

Lenke til kommentar

Ble nok litt feil måte å si det slik, jeg tenkte på PCIe 4.0 standarden som nok ikke kommer før i 2017, Pascal kommer sikkert i 2016, dog ymtes det om Q3/Q4 2016 for gaming versjonen.

"Developers at the PCI SIG hope to release PCI Express 4 version 0.7 specification this year, but the technology will be finalized only by 2017."

Lenke til kommentar

Det vil vel bety at du må ha nytt HK også da Pascal vil bruke NVLink og ikke PCIe.

Av grafikkort med Pascal så er det kun dobbel-GPU kort som kommer til å bruke NVLink.

NVLink kommer også til å brukes i Tesla-produkter, men de får en helt annen formfaktor en dagens kort.

Alle Pascal-brikker har PCIe

Ble nok litt feil måte å si det slik, jeg tenkte på PCIe 4.0 standarden som nok ikke kommer før i 2017, Pascal kommer sikkert i 2016, dog ymtes det om Q3/Q4 2016 for gaming versjonen.

"Developers at the PCI SIG hope to release PCI Express 4 version 0.7 specification this year, but the technology will be finalized only by 2017."

PCIe Gen4 kommer nok ikke før Volta.

Som du selv sier så kommer heller ingen CPU'er med støtte for Gen4 før tidligst i slutten av 2017. Tror 2018 er mer realistisk.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...