Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Før så var det nVidia som hadde de varmeste kortene, så akkurat det er relativt.

Det var faktisk så ille at AMD, lagde videoer der antiterror politi stormer et hus hvor noen gutter sitter å gamer på "fermi" kort om jeg husker rett :) ligger et sted på Youtube, men finner ikke.... fant

den heter "The Misunderstanding - Presented by AMD" bør sees :)

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Hehe, ung blei kanskje feil :p men kom litt seint igang med data verden da :p

Midten av 2012 da?

Ikke langt unna, kjøpte min første data i 2010, den hadde athlon x4 cpu og hd5870, så byttet jeg til 8350 (eller hva den 8 kjernern heter) og 6970, så videre byttet jeg til 7970 en liten stund før det blei 280x, og etter det blei der Intel og 980 :D

Lenke til kommentar

Med 358.78 betadriver, så funker 3-way sli i Windows 10 meget bra.

Bf4 ultrasettings gir 150-180fps i 4k oppløsning. 98-99% gpuload.

Farcry 4 Ultrasettings og 4xmsaa i 4k gir ca 100-110fps. Gpuload her er også 98-99%.

Nå kan 4k 120hz+ skjermene bare komme  :thumbs:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Farcry 4 Ultrasettings og 4xmsaa i 4k gir ca 100-110fps. Gpuload her er også 98-99%.

Nå kan 4k 120hz+ skjermene bare komme :thumbs:

Da kan kanskje Windows10 og SLI friskmeldes ? ?
Lenke til kommentar

Nå kan 4k 120hz+ skjermene bare komme :thumbs:

Da kan kanskje Windows10 og SLI friskmeldes ?

Det tør jeg ikkje før jeg får den nye g-syncskjermen. :p Nå er det bare testet på 4k 60hz

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En driver som støtter en GPU som ikke kommer før i 2018? Ehem okay...

Volta kommer til å dukke opp før 2018.

Nvidia skal etter planen begynne leveringer av Volta til to store superdatamaskiner. "Summit" på Oak Ridge National Laboratory og "Sierra" på Lawrence Livermore National Laboratory.

Sierra og Summit er maskiner som skal levere opp til 300 PetaFlops, og det kommer til å kreve ganske mange kort. Leveringene skal starte i slutten av 2017. Driverutviklingen er derfor godt i gang, spesielt når det gjelder ting som CUDA og PTX kompilatorer. De første Volta-brikkene kommer også til å bli tett integrert sammen med IBM sine nye Power9 brikker, her er det også mye software rundt 2. generasjon NVLink som skal på plass.

Første versjon av Volta kommer til å bli "Compute 7.0".

Så langt finnes det flere Pascal-enheter i CUDA (8.0 beta). Både Compute 6.0, 6.1 og 6.2 er reservert til diverse Pascal-brikker.

Lenke til kommentar

Neste gang jeg skal handle meg skjermkort, så tror at jeg skal sitte på gjerdet litt lenger. Jeg kjøpte jo GTX 970 SLI høsten 2014, for så å oppgradere til 980 Ti SLI sommeren 2015. Dessuten tar det tid før produsentene har lansert alle sine cøstom kort også, som noen ganger kan være verdt å vente på. Skal prøve å ha mer tolmodighet iallefall :p

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...