Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Anbefalte innlegg

Det blir en sunn tid i møte. Altså mye havregrøt :D

Nå som takvinduene mine er på plass...

Hvor mange Pascals må du ha for å fullføre oppussinga mi da? Skal bare innrede et loft. Tak i gang, kjøkken. Listverk over alt! Sikkert gjort på en dag for en hendig snekker.

Nå bor jeg som en dass, men har ikke hatt én fridag siden 14. juni... Orker ikke å sette i gang :D

Flaks en ikke har samboer!

Spørs om jeg får lov å stikke av på kveldene :p Blir det ikkje langt å kjøre fra Molde da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SLI er totalt ødelagt hos meg, selv med èn Swift med g-sync. Windows 10 hater sli hos meg. 2-way er like dårlig som 3-way. 1 kort går VELDIG smooth. I windows 8.1 går det smooth med single, 2-way og 3-way sli. Skulle spille litt Battlefront i win 10, og måtte bare gi opp. Nyeste driver og reinstall/DDU hjalp ikkje en dritt.

Er det noen her som får sli til å funke bra med win 10 og g-sync? Kanskje win 10 installen min er ødelagt :p

Lenke til kommentar

Jeg har hatt 0 problemer med windows 10 fremtil nylig... Formaterte PCen å la inn windows 10 igjen, tydlivis en eller annen memoryleak på system RAM siden som har dukket opp av intet, gjorde ingen forskjell at jeg formaterte. Antok da at det var hardware feil av noe slag så jeg startet å nappe ut ram pinner uten resultat. Prøvde som et siste desperat forsøk å legge inn Win 8.1, å nå fungerer alt perfekt :dontgetit:

Lenke til kommentar

SLI er totalt ødelagt hos meg, selv med èn Swift med g-sync. Windows 10 hater sli hos meg. 2-way er like dårlig som 3-way. 1 kort går VELDIG smooth. I windows 8.1 går det smooth med single, 2-way og 3-way sli. Skulle spille litt Battlefront i win 10, og måtte bare gi opp. Nyeste driver og reinstall/DDU hjalp ikkje en dritt.

Er det noen her som får sli til å funke bra med win 10 og g-sync? Kanskje win 10 installen min er ødelagt :p

Sli og G-sync fungerer hos meg i Crysis 3, BF4 og BFH i W10 64bit home, hadde noe problemer når jeg hadde 3 x Evga classy GTX 680, men betydelig mindre på slutten av EVGA korta enn tidligere.

Etter jeg installerte MSI 980Ti  korta hadde jeg litt lugging i spill, og bildet kunne gradvis bli noe dårligere, samt Roccat Kave XTD 5.1 Digital kunne være litt ruskete i lyden. Disse tingene hadde  jeg også til dels tidligere

Så forsavnt lyden helt, da tilkoblet USB 2.0, koblet til USB 3.0 gikk youtube videoer i sirup og spill flyten var dårlig for og si det pent.

Roccat sleit med og finne årsaken, mente det var mye feil i W10 på usb.

Etter diverse re nedlastninger og installeringer av Roccat og Nvidia bestemte jeg litt tilfeldig i dag og slette Realtek driveren, og vips så var Audio og bildeflyt i orden.

Faktisk har ikke bilde og lyd vært så bra som nå noen gang tidligere med nåværende oppsett.

Heldigvis installerer ikke Realtek driveren seg automatisk, får beskjed om at den er klar, men må selv aktivere nedlastingen.

Har spilt et par timer i dag, kan også se ut som GPU minnebruken har gått ned.

Hvor mye tilfeldigheter det er i spill her, eller det reelle konflikter mellom programvaren/drivere til Realtek, Roccat, Nvidia og evetuelt W10 USB, har jeg ingen anelse om.

Etter lyden forsvant og før sletting av Realtek driver oppdaterte jeg GPU driver til 358.50

Uansett så fungerer Sli G-sync med 2 kort Perfekt nå.............(enn så lenge :ninja: )

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

For øyeblikket funker SLI og Windows 10 64-bit helt topp for min del. Har dog ikke prøvd BF4 enda, men Crysis 3, Far Cry 4, Metal Gear Solid 5 og gamle Skyrim funker konge.

Får se hvordan det går framover, har enda 3 uker igjen til for å gå tilbake til Windows 8.1.

Lenke til kommentar

Om litt over en måneds tid er Supercomputing-konferansen (i år er den i Austin, Texas). Her er det en god blanding av både akademia og industri, og det er definitivt årets viktigste event når det gjelder GPGPU og compute. Det er ventet at Nvidia kommer til å vise frem Pascal (bak lukkede dører). Det kommer nok til å komme ut endel informasjon allikevel... :)

Så hvilke hovedendringer på brikken kan vi vente oss med Pascal?

- Ny minnekontroller med støtte for HBM2-minne. Dette betyr ny L2 cache og en ny MMU (Memory Management Unit).

- NVLink gjør at DMA-motorene (ofte kalt copy engines) blir oppdatert. Det kommer også en oppdatert grid management unit for lettere å kunne dele oppgaver mellom GPUer koblet sammen med NVLink.

- Nye ALUer med støtte for "blandet presisjon". Brikken vil "on-the-fly" kunne eksekvere både double-, single- og half-precision. DP krever i dag dedikert hardware (dessverre ble dette droppet på Maxwell grunnet plassproblemer). Unntaket er Maxwell-revisjonen som man finner i Tegra X1 denne implementerer en "blandet presisjon light" med støte for enten en single-precision eller to half-precision per ALU. Her er det dog begrensninger.

Selve grunnleggende strukturen på en SMX/SMM kommer neppe til å endres.

Fra mitt ståsted som primært er GPGPU-arbeidslast så blir Pascal en veldig spennende arkitektur, men blir nok også mye snacks for grafikk.

Endret av HKS
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...