Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Anbefalte innlegg

Kan teste litt nå jeg, Jeg er jo på X99 og ikke Z170 tho.

EDIT: spilte litt raskt med 1556/2004Mhz på skjermkorta, ikke noe sli kræsj overhodet, ser ut til å fungere med oss med X99 iallefall. :-D

Var vel mest ytelse det var snakk om, ikke krasj. Hvor mange fps får du med og uten sli?

150 Fps med 1stk 980 på 1440P med settings, 145Fps ca på 1440P med 2 980 Ultra settings.

Så bedre iallefall. Dette var jo ikke avg, men det jeg registrerte sto mest på fps måleren. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det ikke kommer en fix iform av bios/driver oppdatering som tar tak i dette har Intel virkelig bæsjet på leggen med denne lanseringen.

SLI fungerte utmerket i Windows 10 med min gamle FX9590 på 990fx chipset, problemene kom så fort jeg oppgraderte til skylake,

Skylake for noobs

Lenke til kommentar

Kan teste litt nå jeg, Jeg er jo på X99 og ikke Z170 tho.

EDIT: spilte litt raskt med 1556/2004Mhz på skjermkorta, ikke noe sli kræsj overhodet, ser ut til å fungere med oss med X99 iallefall. :-D

Var vel mest ytelse det var snakk om, ikke krasj. Hvor mange fps får du med og uten sli?

150 Fps med 1stk 980 på 1440P med settings, 145Fps ca på 1440P med 2 980 Ultra settings.

Så bedre iallefall. Dette var jo ikke avg, men det jeg registrerte sto mest på fps måleren. :)

Klarer bare 80ish med 2x970 4xMSAA og noe advanced.

Klarer samme med 8x men da med oc på korta

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest bruker-293283

Ikke direkte Pascal-rellatert, men flere minneprodusenter var tilstede på IDF 2015 i San Francisco. Samsung var veldig klare på at de kom til å ha HBM2 minne klart for volumproduksjon, til og med før SK Hynix i 2016.

Så tilgjengelighet på HBM2 minne blir neppe et problem neste år.

Så da står det på når TSMC/Samsung er klare for å produsere 16/14nm gpuer?

Lenke til kommentar

Prosessen er klar nå, det er iallefall to Pascal brikker som har kommet tilbake til Nvidia fra TSMC.

Spørsmålet er når er prosessen klar til masseproduksjon, altså når er yields god nok til at det er lønnsomt. Jeg skal være konservativ og si første halvdel av 2016, men magefølelsen min sier slutten av første kvartal 2016.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-293283

Prosessen er klar nå, det er iallefall to Pascal brikker som har kommet tilbake til Nvidia fra TSMC.

Spørsmålet er når er prosessen klar til masseproduksjon, altså når er yields god nok til at det er lønnsomt. Jeg skal være konservativ og si første halvdel av 2016, men magefølelsen min sier slutten av første kvartal 2016.

Stoler på magefølelsen din da, GPU launch er jo det mest spennende innen PC hardware. :)

Lenke til kommentar

Håper Pascal blir bra. Kunne tenke meg å droppe SLI neste gang, så da tenger jeg et kort som er kraftig nok for 4K gaming. Har en følelse for at da må jeg nok vente på Volta.

Du og jeg vet at ett kort ALDRI vil yte godt nok . Slik har det alltid vært ;)

Kunne jeg ikke få lov å ha den naive drømmen da  :cry:   :laugh:

Lenke til kommentar

For folk som ikke er totalt hardware-horer vil nok ett toppkort til 7-8 tusen gjøre god nytte.

Altså ett 980Ti klarer faktisk å drive BF4 i 4K med det meste på fullt utenom AA da. Vi snakker ikke om 144 fps her, men siden jeg har 60 Hz på skjermen, så duger 70-90 fps.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

NVIDIA GP100 Silicon Moves to Testing Phase

(Så de fikk noe tilbake for en måned siden, og noe nå)

Nvidia i San Jose (USA) fikk første Pascal-brikker og hadde "bringup" (første gang du setter strøm på en brikke) på brikken i juli.

At de allerede i august sendte prototype-kort til utviklingsenteret i India er et bra tegn. Disse tidlige kortene brukers blant annet til driverutvikling. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...