Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Anbefalte innlegg

Tenkte å prøve litt msi afterurner overclock, før jeg hev igang bios.

Prøvde med:

Power limtit til 110

core clock +200

memory clock +300

Men når jeg startet igang et race på Project Cars så låste den seg, så det ble tydeligvis for mye.

Er dette veldig dårlig OC på kortene mine? 

Skriv heller hva core (boost) blir, ikkje hva du øker baseclock med. Baseclock kan være forskjellig på forskjellige skjermkort. Så da blir resultatet helt anneledes.

Her ser du hva det viser på gpu-z.

Der har jeg skrudd ned memory clock til+200.

Slik jeg har det slik på MSI afterburner:

PL 110

CC +200

MC +200

post-220216-0-30324400-1440442856_thumb.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikset ikke SLI problemet med Z170 chipset :( Fortsatt bedre ytelse med SLI deaktivert

Tok du clean install? Eventuelt testet DDU?

Yes, brukte DDU i safe mode å tok clean install

Aktiverte du sli? :p

:p Selvsagt... Er X antall tråder angående z170 å sli problemer på stort sett alle IT forumene der ute.

3Dmark å GTA V er det eneste hvor SLI faktisk øker ytelsen, i andre spill synker ytelsen betraktelig med SLI aktivert.

Har prøvd clean Win 10 install, forskjellige versjoner av Nvidia driverne, nyeste bios på hk samt oppdaterte drivere generelt, SLI fungerer ikke som det skal :(

Eksempel:

Witcher 3 uten SLI 40-50 fps alt Maxet ut 1440P

Witcher 3 med SLI aktivert 20-30 fps

Dying light uten SLI 70fps alt Maxet ut 1440P

Dying light med SLI 50fps 

Sånn går det stort sett med alle spill, GTA V dobles fpsn med SLI aktivert men etter liten stund dropper det ned til 10 fps pga memory leak....

Assassins Creed Unity går ikke å launche engang med SLI aktivert å fungerer utmerket så lenge SLI er deaktivert.

Oppsett er følgende:

MSI Gaming z170 Gaming M7

Intel i7 6700K

32gb HyperX Fury 2666 DDR4

2x Evga Geforce 980 SC ACX 2.0

Samsung Evo 840 SSD

FSP 1200w PSU

Asus Rog Swift Monitor

Endret av KriZZ
Lenke til kommentar

Ikke direkte Pascal-rellatert, men flere minneprodusenter var tilstede på IDF 2015 i San Francisco. Samsung var veldig klare på at de kom til å ha HBM2 minne klart for volumproduksjon, til og med før SK Hynix i 2016.

Så tilgjengelighet på HBM2 minne blir neppe et problem neste år.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke direkte Pascal-rellatert, men flere minneprodusenter var tilstede på IDF 2015 i San Francisco. Samsung var veldig klare på at de kom til å ha HBM2 minne klart for volumproduksjon, til og med før SK Hynix i 2016.

Så tilgjengelighet på HBM2 minne blir neppe et problem neste år.

Det er bra, for det var et rykte om at AMD hadde førsterett på slikt minne, og at det kunne gå ut over nVidia sin Pascal lansering.

Lenke til kommentar

Z170 som generelt sliter med elendig SLI ytelse

Flust av innlegg på forum som tomshardware, linustech, overclock, anandtech, GeForce, msi, asus, guru3d osv som tar opp akkurat dette.

Om det ikke kommer en fix iform av bios/driver oppdatering som tar tak i dette har Intel virkelig bæsjet på leggen med denne lanseringen.

SLI fungerte utmerket i Windows 10 med min gamle FX9590 på 990fx chipset, problemene kom så fort jeg oppgraderte til skylake,

Lenke til kommentar

Z170 som generelt sliter med elendig SLI ytelse

Flust av innlegg på forum som tomshardware, linustech, overclock, anandtech, GeForce, msi, asus, guru3d osv som tar opp akkurat dette.

Om det ikke kommer en fix iform av bios/driver oppdatering som tar tak i dette har Intel virkelig bæsjet på leggen med denne lanseringen.

SLI fungerte utmerket i Windows 10 med min gamle FX9590 på 990fx chipset, problemene kom så fort jeg oppgraderte til skylake,

Er det virkelig Intel sin feil at Nvidia sin driver skaper problemer med ny maskinvare?
Lenke til kommentar

Kan teste litt nå jeg, Jeg er jo på X99 og ikke Z170 tho.

EDIT: spilte litt raskt med 1556/2004Mhz på skjermkorta, ikke noe sli kræsj overhodet, ser ut til å fungere med oss med X99 iallefall. :-D

Hvilken cpu på skylake.

Snakker du om? Les innlegget mitt igjen...

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Kan teste litt nå jeg, Jeg er jo på X99 og ikke Z170 tho.

EDIT: spilte litt raskt med 1556/2004Mhz på skjermkorta, ikke noe sli kræsj overhodet, ser ut til å fungere med oss med X99 iallefall. :-D

Var vel mest ytelse det var snakk om, ikke krasj. Hvor mange fps får du med og uten sli?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...