uggy Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Noen som vet hvor jeg kan få fatt i en ekstra lang sli kabel? Trenger en som går fra den øverste PCI slotten til den nederste på et asus rampage v extreme hovedkort. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 (endret) Fulgte der ikke med en 4 veis SLI bro med hovedkortet? Slik som den helt til høyre på bildet? Det gjor d vertfall med mitt. Er vel bare å bruke denne med mindre du vil ha en "myk" bro. Endret 21. august 2015 av Evil-Duck Lenke til kommentar
uggy Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Fulgte der ikke med en 4 veis SLI bro med hovedkortet? Slik som den helt til høyre på bildet? Det gjor d vertfall med mitt. Er vel bare å bruke denne med mindre du vil ha en "myk" bro. Har kun 3 veis SLI, så den funket ikke .. fungerte den med deg? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 (endret) Fungerer helt fint den Endret 21. august 2015 av Evil-Duck Lenke til kommentar
uggy Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Fungerer helt fint den DSC_0187.JPG på 2 veis vil den sikkert fungere ja, men på 3 veis, må alle kortene kobles sammen på en måte.. det går ikke med den, er alltid en som ikke blir koblet til den ene. har kort på 1 , 4 og 6. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Aha, jeg missforsto, trodde det var snakk om 2 kort. Hvordan det blir med 3 kort vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Asrock ocf leveres med 1 stk superlang sli bro. jeg har bare en slik, men kanskje noen andre har... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Fungerer helt fint den DSC_0187.JPG på 2 veis vil den sikkert fungere ja, men på 3 veis, må alle kortene kobles sammen på en måte.. det går ikke med den, er alltid en som ikke blir koblet til den ene. har kort på 1 , 4 og 6. Hadde slik som deg med gtx 980. Du må ha en lang slibro ha. Kanskje digitalimouls har? Lenke til kommentar
uggy Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 (endret) Livet mitt hadde vært så mye enklere om hovedkortet hadde funket akkurat slik det skulle :-p Endret 21. august 2015 av uggy Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Fungerer helt fint den Blir ikke dette å kople SLI port 2 på det øverste kortet til SLI port 1 på det nederste? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Blir ikke dette å kople SLI port 2 på det øverste kortet til SLI port 1 på det nederste? Hvordan broen er wired up innvendig vet jeg ikke, men jeg vil nesten anta at det er slik det blir ja. Men det fungerer vertfall helt uproblematisk Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Blir ikke dette å kople SLI port 2 på det øverste kortet til SLI port 1 på det nederste? Hvordan broen er wired up innvendig vet jeg ikke, men jeg vil nesten anta at det er slik det blir ja. Men det fungerer vertfall helt uproblematisk He he, det er jo det viktigste. Jeg støtte jo også nettopp på det evige spørsmålet om man skal kople til begge broene for SLI. Sjekket til slutt i manualen til hovedkortet (X79 så litt eldre.), og der står det at for CF skal man bruke begge to bridge'ene for å kople sammen 2 AMD skjermkort. Men for SLI står det at man bare skal bruke en bridge. Jeg nappet da ut den ene bridgen (hadde jo brukt begge to først for sikkerhets skyld ), og jeg mener faktisk at det ble mindre stutter med bare en bridge enn det var med to. Jeg har imidlertid ikke giddet teste med fraps og måle frametimes. Så det kan jo være ren innbilling. Men manualen sier en bridge, så da satser jeg på det. Det jeg prøver å si er; om jeg hadde vært deg hadde jeg prøvd å bruke en av de lange SLI bridgene, og koplet port 1 mot port 1 slik det egentlig skal være. Bare sånn for sikkerhetsskyld. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 (endret) Når jeg hadde Asus X99-A kjørte jeg singel bro. Merket ingen forskjell, synst den 3 veis broen ser en del bedre ut så tror nok jeg holder meg til den. Men ellers skal du ha takk for tipset Endret 21. august 2015 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 4-way slibro funker ikkje med 3-way sli, men 3-way funker med 2-way sli som vist. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Asus ser ihvertfall ut til å mene at det er greit å gjøre det slik. Men jeg synes kanskje de kunne tatt litt mer hensyn til oss med OCD. Jeg er nemlig rimelig sikker på at det blir port 2 til port 1 slik det står. Lenke til kommentar
baggiebridges Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Mnja, kan jo være at det er min mening, og at det er noe dritt. Resursbruken til PX er så høy at en 100MHz overklokk ikke resulterte i bedre resultat, med mindre jeg skrudde av PX etter å ha satt overklokken. Testet for noen dager siden Precision, Firestorm og Afterburner med identisk settings i Firestrike, dvs powerlimit til 131% og lik vifteprofil. PrecisionX: 13251 Firestorm: 14809 Afterburner: 15682 Har Windows 10. Har 3 x EVGA GTX 680 4Gb Classified Lenke til kommentar
uggy Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Tenkte å prøve litt msi afterurner overclock, før jeg hev igang bios. Prøvde med: Power limtit til 110 core clock +200 memory clock +300 Men når jeg startet igang et race på Project Cars så låste den seg, så det ble tydeligvis for mye. Er dette veldig dårlig OC på kortene mine? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 (endret) Tenkte å prøve litt msi afterurner overclock, før jeg hev igang bios. Prøvde med: Power limtit til 110 core clock +200 memory clock +300 Men når jeg startet igang et race på Project Cars så låste den seg, så det ble tydeligvis for mye. Er dette veldig dårlig OC på kortene mine? Skriv heller hva core (boost) blir, ikkje hva du øker baseclock med. Baseclock kan være forskjellig på forskjellige skjermkort. Så da blir resultatet helt anneledes. Endret 23. august 2015 av Nizzen Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Mnja, kan jo være at det er min mening, og at det er noe dritt. Resursbruken til PX er så høy at en 100MHz overklokk ikke resulterte i bedre resultat, med mindre jeg skrudde av PX etter å ha satt overklokken. Testet for noen dager siden Precision, Firestorm og Afterburner med identisk settings i Firestrike, dvs powerlimit til 131% og lik vifteprofil. PrecisionX: 13251 Firestorm: 14809 Afterburner: 15682 Har Windows 10. Har 3 x EVGA GTX 680 4Gb Classified Det der er jo nesten helt vannvittig... Lenke til kommentar
baggiebridges Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 (endret) Mnja, kan jo være at det er min mening, og at det er noe dritt. Resursbruken til PX er så høy at en 100MHz overklokk ikke resulterte i bedre resultat, med mindre jeg skrudde av PX etter å ha satt overklokken. Testet for noen dager siden Precision, Firestorm og Afterburner med identisk settings i Firestrike, dvs powerlimit til 131% og lik vifteprofil. PrecisionX: 13251 Firestorm: 14809 Afterburner: 15682 Har Windows 10. Har 3 x EVGA GTX 680 4Gb Classified Det der er jo nesten helt vannvittig... Kjørte de nevnte testene 2-3 ganger hver med samme resultat. Testet nå uten GPU program + G-sync i Firestrike: 15907 (edit: kjørt testen flere ganger nå, varierer fra ca 13200 og opp) Resultatet spriker voldsomt fra gang til gang Endret 23. august 2015 av baggiebridges Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå