Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Titan X vs 980 sli?

Noen som vil bytte TX med vannblokk mot 2x 980 G1 med vannblokk, bakplate, org kjøler og kvittering?

Noen som vet hva korta mine er verdt?

Gamer ikke så mye lenger og vil heller ha singelt kort som gir like bra ppd som det 2x 980 gjør (nesten) grunn til et evt salgt :p

3x980 mot 1x tx :)
Lenke til kommentar

^^

Hva får jeg for to 970'er? :p

3000 av meg :)

Har du fått testet det 3. Titan X kortet? Måtte du gjøre mye forandringer på instillingene på spill? Eller var det stortsett rett frem med å få bedre FPS eller mer anti-aliasing ?

Lenke til kommentar

^^

Har du fått testet det 3. Titan X kortet? Måtte du gjøre mye forandringer på instillingene på spill? Eller var det stortsett rett frem med å få bedre FPS eller mer anti-aliasing ?

Holder på å bygge om for å få inn det 3. :) Kan jo ikkje gjøre dette midt på dagen, fordi da tjener jeg til livets brød :p

Lenke til kommentar

^^

Holder på å bygge om for å få inn det 3. :) Kan jo ikkje gjøre dette midt på dagen, fordi da tjener jeg til livets brød :p

Så er ikke hele Norge som har tatt ferie enda altså :-P

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Here is the new BIOS pack!

- Based on the EVGA HC BIOS.

- 475w max Power Limit at +119% slider position, 400w at 100%.

- ZERO temp throttling up to 85 degrees C. Please keep your air cooled cards under 80 if possible folks!

- The Zip file below includes low voltage (1.237v), Maxair (1.256v) and WC (1.281v) versions.

- The boost table and default boost has been altered for this BIOS. To calculate your +core needed for your maximum boost clock, the formula is (Amount of maximum boost you want - 1012).

- Example - For 1500 MHz max boost under load, the calculation is: 1500 - 1012 = 488 +core. Just move the +core slider to 488.

GM200-ULTIMATE.zip 451k .zip file

Very low voltage options added for 1.200v and 1.168v:

GM200-ULTIMATE-1200mv1168mv.zip 301k .zip file

These may be useful for those with high ASIC cards who don't need extra voltage to reach a good OC.

And a final 1.150mv ultra low voltage version added for those with the stock cooler who want minimal fan noise. I was still able to OC to 1405 with this one:

GM200-ULTIMATE-1150mv.zip 150k .zip file

Lenke til kommentar

Hører det er to Pascal-brikker som har hatt tap-out nå.

"GP100" i slutten av mai, og "GP104" i slutten av juni.

Begge disse kommer til å bruke HBM2 minne, regn med 16GB på en "Titan X oppfølger" og 8 GB på "GTX 970/980 oppfølger". 32GB kommer kun til å bli brukt på high-end Tesla-kort.

På "GP206 og nedover" regner jeg med at GDDR5 minne vil bli brukt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du en anelse når pascal kommer til bærbar pc? Skal kjøpe en bærbar pc med skylake til neste år, og jeg vil gjerne ha en pascal med på kjøpet^^

Spør meg igjen i slutten av august etter IDF og Hot Chips konferansene... :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest bruker-293283

Har du en anelse når pascal kommer til bærbar pc? Skal kjøpe en bærbar pc med skylake til neste år, og jeg vil gjerne ha en pascal med på kjøpet^^

Litt off-topic, men har du noen info om arctic islands fra AMD?

Vil den være klar til Pascal kommer?

Endret av bruker-293283
Lenke til kommentar

Har lest i et annet forum at grønland vil komme ut ca 1 mnd før pascal. Men om det er sant, det vet vel ingen enda! Jeg har mine tvil på det^^

Endret av Koven
Lenke til kommentar

Ja, kommer til å snakke med folk fra AMD på Hot Chips.

Det sies at høyeste prioritet for AMD neste år er "Zen", så tror nok Nvidia lanserer først, men regner med å høre mer om dette om en måneds tid...

• Liker 2
Lenke til kommentar

GP100 er nok et sted i det området.

Skaleringen til TSMC på 16nm FinFET+ er ikke like bra som Intel sin 14nm, men ganske lik Samsung/GF sin 14nm. Transistorinterconnect er fremdeles det samme som på 20nm. For enkelte deler av en GPU spiller (ALU, etc.) ikke det noen rolle, men for SRAM-cellene (registere, cache, etc.) er det nok en liten ulempe.

April 2016 er et godt tips for mer informasjon om GP100

Mulig det kommer info om en mer gaming-rettet verjon ("GP104") før dette, men det er ikke helt mitt bord... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...