Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

35% er mer eller mindre minimum jeg gidder å oppgradere for.    Dropper det under 30% begynner det å bli lite merkbart at man har oppgradert i det hele tatt og da er pengene strengt tatt nærmest bortkastet.  980 Ti > 1080 Ti var en fabelaktig overgang med rundt 60+% økning i ytelse og det hadde vært morsomt å få et lignende hopp igjen, men blir det 40% eller mer er jeg veldig godt fornøyd.

Jeg synes i grunnen at Nvidia har holdt koken overraskende godt i forhold til økning i ytelse fra generasjon til generasjon gitt fraværet av konkurranse.  Riktignok er det mye rebranding ute og går i de lavere sjikt, men jeg følger kun med på entusiast-modellene og der har Nvidia levert varene fra generasjon til generasjon såvidt jeg kan se.  Jeg kan i alle fall ikke huske at stegene var merkbart lengre før i tiden, da de hadde reell konkurranse i markedet.

Lenke til kommentar

Jeg kjørte to første generasjon Titan (ikke i SLI) til ting jeg gjør i jobb/hobbysammenheng. Når 1080 ble bestilt kjørte jeg en mengde forskjellige tester og noterte tiden det tok de to kortene å løse oppgaven som ble gitt.

Når 1080 kom i hus ble de samme oppgavene gjort. På enkelte (ikke fullt så farlige) punkter var det bare noen få minutter som skilte dem, men på de oppgavene som hadde stort sprik løste 1080-kortet oppgaven nærmere 20-30 minutter raskere. Med andre ord; ingen grunn til å sutre i alle fall.  :w00t:

Jeg hoppet aldri på de nyere Titan-kortene eller 1080 Ti, så jeg er spent på neste generasjon - og om jeg skal fleske til med Ti når det kommer. :hmm:

Lenke til kommentar

Ny driver ute 398.11

Har fremdeles problemer i BF4 og i desktop hvor ting helt plutselig fryser i 2-3 sekunder.

Hva f skjedde med driverne etter 391.35 :eek:

Tilbake på 391.35 for endte gang.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Nå har alle battlefieldspill fungert veldig bra med sli, og det skalerer veldig bra med hardware. I BF 1 får jeg over 100fps hele tide i 3440x1440 med ett 1080ti. Med 2 får jeg 160-170fps. I 4k får jeg 140-150fps.

BF V krever sikkert noe mere enn BF 1, men ikkje sikkert det krever hinsides mye mere. Så i teorien er ett 1080ti nok til iallefall 100fps UW skjerm

Litt kjipt å punge ut 7000kr for 1080ti nå når vi "vet" at 11xx/20xx er rett rundt hjørnet.

Lenke til kommentar

Har ikke hatt et eneste problem med noen drivere etter eller inklusive 391.35 på Win10 x64.  Har en mistanke om at dette er en problematikk som bunner i din spesifikke maskin/installasjon.

Jeg er ikke eneste med problemer med drivere etter 391.35, bare å besøke nvidia forumet å ta en titt der, begynner å bli mange med problemer der nå, og med tilsvarende problemer som jeg har.

Spesielt folk med 1060 har hatt flust av problemer.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Litt kjipt å punge ut 7000kr for 1080ti nå når vi "vet" at 11xx/20xx er rett rundt hjørnet.

Det er da ikke så ille, bare å selge Ti kortet når det nye kommer. De største ytelsesforskjellene ser man gjerne mellom hver Ti generasjon. 

Lenke til kommentar

Det er da ikke så ille, bare å selge Ti kortet når det nye kommer. De største ytelsesforskjellene ser man gjerne mellom hver Ti generasjon. 

Hadde jeg kjøpt kortet ved launch så er det ikke så ille, men nå er jo next gen rett rundt hjørnet. 

Lenke til kommentar

Patent på noe som allerede er vanlig, bare ikke til spill? Snart skal de vel ha patent på å gå inn i en hardware butikk, så de kan nekte kundene sine å gå til AMD. Det lukter desperat, og jeg forstår ikke hvorfor? De dominerer jo markedet! Hvorfor må de oppføre seg som noen føkkings køkks?

I beste fall så er det som når tyven tror alle andre stjeler; at Nvidia tror at om de ikke hadde søkt om dette patentet, så hadde de risikert at noen andre gjorde det, og selv blitt nektet å benytte metoden. Så kanskje de ikke har planer om å håndheve patentet om de får det innvilget?...

Det kan vel også være en avart der de ved å søke om et så generelt patent, håper å få det avslått, slik at ikke andre heller kan patentere det?

Men etter GPP er det vanskelig å tro på. Det som er sikkert er at AMD ville gjort dette til open source, og hvis det er dette som er fremtiden med Nvidia, så vurderer jeg sterkt å kutte de ut...
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...