Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slutten av august ser ut som avduking av nyeste generasjon:

 

http://www.guru3d.com/news-story/nvidia-next-generation-mainstream-gpu-detailed-in-august.html

NVidia bruker lovlig lang tid.

Nå har det vel vært 2-3 ganger alt at det er spådd at nVidia skal avduke nye skjermkort, men så blir det bare utsatt. Når August kommer blir vel nye rykte at de skal avdukes i November. Begynner nesten å bli en vits dette her, at nVidia bare drøyer og utsetter ytterligere fordi de har null konkurranse.

 

Begynner å gå møkk lei av å vente.

Lenke til kommentar

Slutten av august ser ut som avduking av nyeste generasjon:

 

http://www.guru3d.com/news-story/nvidia-next-generation-mainstream-gpu-detailed-in-august.html

 

Altså, her snakkes det om at Stuart Oberman skal snakke om Nvidias Next gen mainstream GPU på "Hot chips" konferansen i august. For meg er det åpenbart at det ikke er en fyr nesten ingen av oss har hørt om før nå, som skal få æren av å avduke "GTX2070/80". Alle som har sett Jen Hsun runke egoet sitt i skinnjakken sin på scenen, vet at han faen ikke kommer til å la noen andre avduke deres neste GPU. :p Da måtte han selv vært nær døden eller noe slikt. Så det denne "lekkasjen" forteller oss (om noe), er at lanseringen kommer før denne konferansen i august, ellers ville ikke Stuart Oberman fått lov til å prate om Next gen GPU'er på "Hot chips" i nok detalj til at det vil være av interesse for noen. At det står "Next gen GPU" i programmet er nok kanskje heller bare en "placeholder" siden den ikke er lansert enda. Eller alternativt, så skal Oberman snakke i løse vendinger om strategi fremover, altså GPU'ene som kommer etter GTX1100/2000 serien, eller hva den kommer til å hete.

 

Nvidia lanseringene pleier ellers også å være enten på store tilstelninger som computex, eller de lager et eget svært arrangement. At det skulle bare "ploppe" ut en ny generasjon Nvidia skjermkort på "Hot chips" virker svært usannsynlig.

 

At selve skjermkortene kan være "forsinket" i forhold til forventningene er derimot klart mulig. Om de har gjort seg avhengig av GDDR6 til neste gen gaming skjermkort, så vil de nødvendigvis ikke kunne levere det uten god tilgang på slik RAM. Når tid vi ser skjermkortene i butikk hyllene er selvsagt oppe i luften som alltid. Men en lansering, om enn bare på papiret, det er jeg rimelig sikker på at vi får før "Hot chips" ihvertfall...

Lenke til kommentar

Det er vel gammel nytt som er blitt bekreftet nå, allerede i Februar-Mars ble det sagt etter Juli en gang.  

https://www.tomshardware.com/news/nvidia-turing-graphics-architecture-delayed,36603.html

Tidbits we’ve heard from various other sources with knowledge of the situation also suggest that the mass production of Turing cards will not start until mid-June, and thus a hard launch of board-partner cards is not expected before July. This should rule out a rollout even at Computex in Taipei in June, although we may see some non-functioning mockups.

It looks more likely that the venue for the big unveiling of Turing-based partner cards will come at Gamescom in August, at which time gamers will be able to get their hands on the them--if the crypto miners don't eat up the supply straight from the factory.

Endret av -=HellBound=-
Lenke til kommentar

nVidia ønsker nok å ha de nye Geforce korta i salg til skolestart vil jeg tro. De tjener nok mye på det. Selve GPU'n har nok vært klar lenge, men de har vel venta på at GDDR6 minnet skal komme i stort nok volum regner jeg med.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

nVidia ønsker nok å ha de nye Geforce korta i salg til skolestart vil jeg tro. De tjener nok mye på det. Selve GPU'n har nok vært klar lenge, men de har vel venta på at GDDR6 minnet skal komme i stort nok volum regner jeg med.

Det viktige for Nvidia er at de får rullet ut neste generasjons GTX 11/2060 og -50.

Vi får se når Techpowerup tester, de tar alltid bilder av kortet, og du kan se uken og året for produksjon.

Lenke til kommentar

nVidia ønsker nok å ha de nye Geforce korta i salg til skolestart vil jeg tro. De tjener nok mye på det. Selve GPU'n har nok vært klar lenge, men de har vel venta på at GDDR6 minnet skal komme i stort nok volum regner jeg med.

 

Jeg tror nok at før mining hysteriet tok av, og det viste seg at AMD ikke hadde noen reellt konkurrerende kort i high end. Så var Nvidias plan å klare seg med GDDR5/X, og heller utvide minnebussen (samt at de hadde en Volta/HBM2 versjon liggende klar i tilfelle). Vi ville endt opp med enkelte skjermkort med litt merkelige VRAM konfigurasjoner som 10, 12, eller 14GB VRAM avhengig av behovet for minnebåndbredde til de enkelte modellene.

 

Men det at AMD ikke har kunnet konkurrere, samtidig som minerne uansett kjøpte alt Nvidia klarte å produsere. Så har det gjort Nvidia i stand til å vente på GDDR6, som såvidt jeg har forstått ikke krever noen endring i arkitekturen på GPU i forhold til GDDR5/X. Dermed kan Nvidia senke komponent antallet på skjermkortene, og likevel oppnå samme minnebåndbredde (og også senke strøm forbruket). Dette øker jo da marginene til Nvidia, forutsatt at GDDR6 blir billigere enn GDDR5/X+ de ekstra komponentene som ville krevdes for bredere minne bus.

 

Selve brikkene til neste gen tipper jeg Nvidia kunne startet opp å produsere kanskje til og med så tidlig som 12 måneder etter lanseringen av Pascal, dersom behovet hadde meldt seg. Om Vega for eksempel hadde gjort 1080Ti foreldet, ville vi nok hatt "GTX2080" på markedet i et halvår allerede...

Lenke til kommentar

Om fem år når folk har råd til den :p

Mange har tydeligvis råd til bil til flere 100 tusen kr, så da er 25k lite i forhold. Skjermen kan man sikkert ha i 5 år også uten stress :)

 

Men ja den er dyr, men det er ikkje "Lada" heller ;)

 

Alt digg har en tendens til å koste ganske mye... 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Liten Preview av  Asus ROG Swift PG27UQ

 

Her er også svar på hvordan man kan kjøre 4k 144 med HDR på èn DP 1.4? port :)

 

Battlefiled V på denne blir nok heftig :D

 

Kan du skrive hva som blir sagt i denne videoen? Jeg gidder ikke å se en video som er 11min lang for å vite hvordan man kan kjøre 4K/HDR på en DP 1.4 port :p

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...