Simkin Skrevet 12. mai 2018 Del Skrevet 12. mai 2018 (endret) Gir ikke Seasonic 12 år garanti på sine PSU'er? EVGA 10 år. Endret 12. mai 2018 av Simkin Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 12. mai 2018 Del Skrevet 12. mai 2018 12år ja https://seasonic.com/prime-ultra-titanium Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 12. mai 2018 Del Skrevet 12. mai 2018 12år ja https://seasonic.com/prime-ultra-titanium Nettopp. En garanti går utover dekningen man får ved reklamasjon. Det er derfor det heter garanti. Man kan selvsagt ikke reklamere etter 12 år. Ergo har garanti noe å si, også i Norge. Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 13. mai 2018 Del Skrevet 13. mai 2018 (endret) Mye bra svar her folkens selv om ikke alle er enige. Jeg skal iallefall unngå multicom og veldig små kjeder. Ellers tolker jeg som det sannsynlig at med mindre jeg fysisk skader kortet så vil jeg få reklamert det uansett merke. Med mindre de er veldig kranlgete. Og kanskje jeg skal kontakte produsent før jeg kjøper. Forresten er dustinhome en grei plass å kjøpe ? Med tanke på eventuell reklamasjon Endret 13. mai 2018 av oivindwold Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 13. mai 2018 Del Skrevet 13. mai 2018 Ville dere kjøpt dette ? https://www.finn.no/116773720 Minet med siden sommer 2017. Msi. Kvittering fra digital impuls Ny pris for dette kortet på multcom er 7700kr. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 13. mai 2018 Del Skrevet 13. mai 2018 Nei, alt for dyrt imho. 1 Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 13. mai 2018 Del Skrevet 13. mai 2018 Nei, alt for dyrt imho. ok. Forresten stemmer det at du hadde fått bekreftet fra gigabyte at du kan sette på vannblokk uten at du mister garantien ? Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 13. mai 2018 Del Skrevet 13. mai 2018 Angående reklamasjon, så tenker jeg at man skal være særdeles forsiktig med å modde et kort og forvente å få medhold i en eventuell reklamasjonssak. Siden "ingen" som modder er profesjonelle, dvs det gjøres av privatperson, så vil det enkelt kunne hevdes av butikk at feil bruk av utsyr, statisk elektrisitet osv har tatt knekken på kortet. Det at man har reklamasjonsrett betyr ikke automatisk at man får nytt dersom noe går til helvete, spesielt ikke hvis man har modifisert det selv. Godt er det egentlig, for det hadde vært umulig å drive butikk med alle Petter Smarter rundt omkring i landet. 3 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. mai 2018 Del Skrevet 13. mai 2018 3-4 sider med garanti og reklamasjonsrett? Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 13. mai 2018 Del Skrevet 13. mai 2018 Er ikke den verste avsporingen i denne tråden? ...må jo ha noe å snakke om mens vi venter på at det skal skje noe spennende i gpu-verden... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 Angående reklamasjon, så tenker jeg at man skal være særdeles forsiktig med å modde et kort og forvente å få medhold i en eventuell reklamasjonssak. Siden "ingen" som modder er profesjonelle, dvs det gjøres av privatperson, så vil det enkelt kunne hevdes av butikk at feil bruk av utsyr, statisk elektrisitet osv har tatt knekken på kortet. Det at man har reklamasjonsrett betyr ikke automatisk at man får nytt dersom noe går til helvete, spesielt ikke hvis man har modifisert det selv. Godt er det egentlig, for det hadde vært umulig å drive butikk med alle Petter Smarter rundt omkring i landet. Hvis det loddes? Ja, jeg er 100% enig i at all reklamasjonsrett burde forsvinne. Hvis det monteres en annen kjøler? Mulig, her må det vurderes fra sak til sak. Det er ingen grunn til å forvente at levetiden blir dårligere av å montere en vannblokk, da kjører kortet vesentlig kjøligere enn normalt. 1 Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 Og samtidig vet produsenten at det er en viss prosent som faktisk monterer denne vannblokken feil. Feil påføring av kjølepasta etc. Og en viss prosent av disse igjen som gjør alt for å skjule sine spor for så å reklamere på produktet? Noen produsenter (Evga m.f.) virker som de har større tillit til kundene sine. Kanskje de blir utnyttet. Kanskje de selger bedre? Og produsenten bestemmer selv hva som lov å gjøre for at de skal dekke en reklamasjon. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 (endret) Hvordan påfører man kjølepastaen på feil måte på en GPU, sånn egentlig? Regner med at du har sett hvordan produsentene selv gjør det? For det er nærmere "feil" enn noen annen måte jeg kunne tenkt meg at man fikk det til på Uansett, det kommer jo an på hva som skjer med kortet også da, hva som kan reklameres inn eller ikke. Det er forskjell på om en DP-utgang dør enn f.eks at man har sprukket die fordi man brukte latmannsarm for å skru til blokka med. Asus har vel egentlig sagt fra seg garantien om man setter på vannblokk, men når jeg snakket med de på DigitalImpuls så sa de til meg at det var svært sjeldent de fikk avslag på RMA pga dette, det er jo ikke sånn at kort *plutselig* dør pga en vannblokk. Virker det etter at man har satt det sammen, så virker det til det dør av andre grunner enn blokka Endret 14. mai 2018 av bshagen Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 Jeg tror jeg skal få det til 10 av 10 ganger selv, men hører jo om folk som glemmer pads og søler Conductonaut over hele kortet Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 Nei, alt for dyrt imho.ok. Forresten stemmer det at du hadde fått bekreftet fra gigabyte at du kan sette på vannblokk uten at du mister garantien ? Jeg har svart deg på dette igår elns.. Gigabyte sier i utgangspunktet nei, men det er ingen klistermerke o.l. som kan "avsløre" deg. 2 Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 Angående reklamasjon, så tenker jeg at man skal være særdeles forsiktig med å modde et kort og forvente å få medhold i en eventuell reklamasjonssak. Siden "ingen" som modder er profesjonelle, dvs det gjøres av privatperson, så vil det enkelt kunne hevdes av butikk at feil bruk av utsyr, statisk elektrisitet osv har tatt knekken på kortet. Det at man har reklamasjonsrett betyr ikke automatisk at man får nytt dersom noe går til helvete, spesielt ikke hvis man har modifisert det selv. Godt er det egentlig, for det hadde vært umulig å drive butikk med alle Petter Smarter rundt omkring i landet. Hvis det loddes? Ja, jeg er 100% enig i at all reklamasjonsrett burde forsvinne. Hvis det monteres en annen kjøler? Mulig, her må det vurderes fra sak til sak. Det er ingen grunn til å forvente at levetiden blir dårligere av å montere en vannblokk, da kjører kortet vesentlig kjøligere enn normalt. Man vet aldri hvordan kortet er håndtert av en "uprofesjonell". Selv om mange på forumet her helt sikkert hadde gjort det bedre enn mange såkalte profesjonelle, så er det ikke det som er gjengs. Når det kommer til reklamasjon vil vi uansett alle være uprofesjonelle og ikke skikket til å gjøre en slik jobb. Reklamasjonsrett betyr ikke at man fritt kan modifisere et produkt og forvente å få et nytt når det gikk til helvete. Spesielt kanskje finelektronikk som dette som ikke nødvendigvis dør med en gang, men kan bli ustabile/dø over tid. Og samtidig vet produsenten at det er en viss prosent som faktisk monterer denne vannblokken feil. Feil påføring av kjølepasta etc. Og en viss prosent av disse igjen som gjør alt for å skjule sine spor for så å reklamere på produktet? Noen produsenter (Evga m.f.) virker som de har større tillit til kundene sine. Kanskje de blir utnyttet. Kanskje de selger bedre? Og produsenten bestemmer selv hva som lov å gjøre for at de skal dekke en reklamasjon. +1 Hvordan påfører man kjølepastaen på feil måte på en GPU, sånn egentlig? Regner med at du har sett hvordan produsentene selv gjør det? For det er nærmere "feil" enn noen annen måte jeg kunne tenkt meg at man fikk det til på Uansett, det kommer jo an på hva som skjer med kortet også da, hva som kan reklameres inn eller ikke. Det er forskjell på om en DP-utgang dør enn f.eks at man har sprukket die fordi man brukte latmannsarm for å skru til blokka med. Asus har vel egentlig sagt fra seg garantien om man setter på vannblokk, men når jeg snakket med de på DigitalImpuls så sa de til meg at det var svært sjeldent de fikk avslag på RMA pga dette, det er jo ikke sånn at kort *plutselig* dør pga en vannblokk. Virker det etter at man har satt det sammen, så virker det til det dør av andre grunner enn blokka Igjen så går det sannsynligvis på håndtering av kortet. Bøyde det litt for mye, skrudde litt hardt på den nye kjøleren osv...mye som fint sikkert kan føre til at en tilsynelatende uanfektet del av kortet slutter å funke. Har du tuklet med det selv, så kan man ikke forvente nytt kort. Reklamasjon != nytt kort. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. mai 2018 Del Skrevet 19. mai 2018 (endret) 4k 144hz "test" Endret 19. mai 2018 av Nizzen Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 20. mai 2018 Del Skrevet 20. mai 2018 (endret) 4k 144hz "test" Hadde den kommet i en 32 tommer verson, og prisen hadde vært rundt ~900-1000 dollar så skulle jeg vurdert den. Inntil jeg får kjøpt noe slikt, så holder min Asus PG279Q en god stund til tror jeg Endret 20. mai 2018 av Betroz Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 20. mai 2018 Del Skrevet 20. mai 2018 Da mangler vi bare next gen fra Nvidia slik av vi klarer å utnytte 144fps i 4K. Kan se ut som vi får GTX 11xx FE allerede i Juli. https://www.tomshardware.com/news/nvidia-turing-faq,37067.html Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 20. mai 2018 Del Skrevet 20. mai 2018 Da mangler vi bare next gen fra Nvidia slik av vi klarer å utnytte 144fps i 4K. Kan se ut som vi får GTX 11xx FE allerede i Juli. https://www.tomshardware.com/news/nvidia-turing-faq,37067.html Ja kanskje to GTX 1180 i SLI klarer det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå