Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

 

 

ikke uenig der. Sist jeg oppgraderte var det første gang jeg har brukt mer på ram enn cpu. Det var en litt rar følelse.

Hva følte du da?

At jeg hadde en rar følelse? At noe ikke stemmer? At det bryter med normalen? osv.

 

Husker jeg rett betalte jeg ca 2700 for 16gb ddr4 rett før jul. Jeg hadde sett for meg å gå opp fra 16 til 32gb ram når jeg oppgraderte, men prisen føltes litt høy. Jeg ga rett under 2700 for 1700x cpu, på tilbud.

 

Jeg har aldri vært borte i en situasjon som dette. For meg har GPU vært dyrest, så CPU, så ssd/ram/hk osv.

var bare dårlig humor fra min side :D beklager ;)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lille meg lurer på å kjøpe 2 x MSI GTX 1080 Ti SEA HAWK EK X, men som (nesten) vanlig er de ikke på lager, enda. Derimot så har de på lager MSI GTX 1080 SEA HAWK EK X. Men jeg antar at det er litt dumt å kjøpe 2 x MSI GTX 1080 SEA HAWK EK X når jeg har GTX 980 Ti.

 

Sukk, hvem fa..... sa at livet var enkelt??  :wallbash:

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Javel, så venter man på neste fra Nvidia. Så må man vente på EK vannblokk for det nye skjermkortet, og når vil den komme tro?   :hmm:

 

Begynner å bli så gammel at jeg tror at det neste GPU kjøpet blir det siste jeg kommer til å gjøre ....

Referanse pcb bør ha vannblokk veldig fort.
Lenke til kommentar

Javel, så venter man på neste fra Nvidia. Så må man vente på EK vannblokk for det nye skjermkortet, og når vil den komme tro?   :hmm:

 

Begynner å bli så gammel at jeg tror at det neste GPU kjøpet blir det siste jeg kommer til å gjøre ....

 

Trenger du EK vannblokk, så kjøper du Founders Edition som kommer først. EK har dem nok klare rimelig fort. Er vel vannblokk for 3. parts korta som tar lenger tid?

 

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men er vel ikke så unormalt at man kan miste interessen ettersom man blir eldre. Dette evige jaget etter å kjøpe ny hardware, om det er for folding eller gaming, kan ikke fortsette i det uendelige uansett. Før var det moro å bygge ny maskin. Nå tenker jeg mere "huff orker jeg dette så mye lenger. Hva er vitsen liksom" :p

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men er vel ikke så unormalt at man kan miste interessen ettersom man blir eldre. Dette evige jaget etter å kjøpe ny hardware, om det er for folding eller gaming, kan ikke fortsette i det uendelige uansett. Før var det moro å bygge ny maskin. Nå tenker jeg mere "huff orker jeg dette så mye lenger. Hva er vitsen liksom" :p

 

 

Eller HW ligger på benken/bordet/hylla en uke eller to fordi innsatsen som kreves for å sette det inn virker å være litt for mye innsats der og da. 

 

Eller en utsetter et kjøp i en måned eller to, ikke fordi man mangler midler eller varen ikke er på lager, men fordi "alt" arbeidet som følger med er litt for mye arbeid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Jeg har en MSI GT83VR 7RF. Må si jeg fikk en annen opplevelse etter å bruke turboen etter les ca 8 måneder og har en mye bedre opplevelse. Veldigt dyrt ja, men gleden er desto større å kjøre alt på max. Jeg har ikke byttet PC på 5 år.

Lenke til kommentar

Lille meg lurer på å kjøpe 2 x MSI GTX 1080 Ti SEA HAWK EK X, men som (nesten) vanlig er de ikke på lager, enda. Derimot så har de på lager MSI GTX 1080 SEA HAWK EK X. Men jeg antar at det er litt dumt å kjøpe 2 x MSI GTX 1080 SEA HAWK EK X når jeg har GTX 980 Ti.

 

Sukk, hvem fa..... sa at livet var enkelt??  :wallbash:

Må det være MSI, kortet i linken er et meget bra valg. Dog er det en Britisk butikk, men delene på lager så vidt jeg kan se:

https://www.overclockers.co.uk/asus-gtx-1080-ti-rog-strix-oc-water-cooled-graphics-card-wc-012-as.html

 

Edit:

Aorus GeForce GTX 1080Ti Waterforce WB Xtreme Edition ETA: 16.03.18

 

https://www.overclockers.co.uk/gigabyte-aorus-geforce-gtx-1080ti-waterforce-wb-xtreme-edition-11264mb-gddr5x-pci-express-graphics-gx-004-au.html

 

Edit 2:

Må du ha 2 stk................... med en gang?

https://www.multicom.no/gigabyte-aorus-geforce-gtx-1080ti/cat-p/c/p10641729

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Ok, har hatt en liten oppgraderings runddans i det siste, det begynte med at jeg kjøpte meg en 1440p 165mhz monitor til min i5 6600k og 980ti. Dette ble greit men ikke i nærheten av å få nok frames i spill, så 980 ti ble til 1080, når dette ikke hjalp ble 1080 til en 1080 ti. Og når jeg fortsatt fikk dipps i BF1 på 50 tallet ble også 6600k til 6700k men har fortsatt lave frames i BF1! Så nå med 1080ti@2050mhz, 6700k@4,5ghz og 16GB 2133 DDR4 så sliter jeg fortsatt med å få over 90 frames og med lows rundt 50. 

 

Er det noen som spiller BF1 her på 1080ti med samme oppløsning som kan si hva de har av FPS i 64 player conquest? Og kan det være RAM speed som er bottleneck for 1080ti? Sitter å kikker på 8700k og ny ram for å få full fres ut av grafikkortet men begynner å bli vanskelig å forsvare dette ovenfor kona :D

Lenke til kommentar

Ok, har hatt en liten oppgraderings runddans i det siste, det begynte med at jeg kjøpte meg en 1440p 165mhz monitor til min i5 6600k og 980ti. Dette ble greit men ikke i nærheten av å få nok frames i spill, så 980 ti ble til 1080, når dette ikke hjalp ble 1080 til en 1080 ti. Og når jeg fortsatt fikk dipps i BF1 på 50 tallet ble også 6600k til 6700k men har fortsatt lave frames i BF1! Så nå med 1080ti@2050mhz, 6700k@4,5ghz og 16GB 2133 DDR4 så sliter jeg fortsatt med å få over 90 frames og med lows rundt 50. 

 

Er det noen som spiller BF1 her på 1080ti med samme oppløsning som kan si hva de har av FPS i 64 player conquest? Og kan det være RAM speed som er bottleneck for 1080ti? Sitter å kikker på 8700k og ny ram for å få full fres ut av grafikkortet men begynner å bli vanskelig å forsvare dette ovenfor kona :D

 

Kjører dx 11

Lenke til kommentar

Ok, har hatt en liten oppgraderings runddans i det siste, det begynte med at jeg kjøpte meg en 1440p 165mhz monitor til min i5 6600k og 980ti. Dette ble greit men ikke i nærheten av å få nok frames i spill, så 980 ti ble til 1080, når dette ikke hjalp ble 1080 til en 1080 ti. Og når jeg fortsatt fikk dipps i BF1 på 50 tallet ble også 6600k til 6700k men har fortsatt lave frames i BF1! Så nå med 1080ti@2050mhz, 6700k@4,5ghz og 16GB 2133 DDR4 så sliter jeg fortsatt med å få over 90 frames og med lows rundt 50. 

 

Er det noen som spiller BF1 her på 1080ti med samme oppløsning som kan si hva de har av FPS i 64 player conquest? Og kan det være RAM speed som er bottleneck for 1080ti? Sitter å kikker på 8700k og ny ram for å få full fres ut av grafikkortet men begynner å bli vanskelig å forsvare dette ovenfor kona :D

 

Øhm.. Leste jeg virkelig 2133MHz RAM riktig? :p

 

Edit; Du kan jo forsøke med raskere RAM først, uten å oppgradere CPU og HK også. Jeg vet ikke hvor du vil få "diminishing return" på RAM hastighet i ditt oppsett med det spillet. Så over 3600MHz RAM er kanskje helt bortkastet. Og kanskje til og med ned i 3200MHz er mer enn nok. Men at 2133MHz er for lite, selv med nåværende CPU, det kan jeg nesten garantere! :)

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

 

Ok, har hatt en liten oppgraderings runddans i det siste, det begynte med at jeg kjøpte meg en 1440p 165mhz monitor til min i5 6600k og 980ti. Dette ble greit men ikke i nærheten av å få nok frames i spill, så 980 ti ble til 1080, når dette ikke hjalp ble 1080 til en 1080 ti. Og når jeg fortsatt fikk dipps i BF1 på 50 tallet ble også 6600k til 6700k men har fortsatt lave frames i BF1! Så nå med 1080ti@2050mhz, 6700k@4,5ghz og 16GB 2133 DDR4 så sliter jeg fortsatt med å få over 90 frames og med lows rundt 50. 

 

Er det noen som spiller BF1 her på 1080ti med samme oppløsning som kan si hva de har av FPS i 64 player conquest? Og kan det være RAM speed som er bottleneck for 1080ti? Sitter å kikker på 8700k og ny ram for å få full fres ut av grafikkortet men begynner å bli vanskelig å forsvare dette ovenfor kona :D

 

Øhm.. Leste jeg virkelig 2133MHz RAM riktig? :p

 

:eek:

Lenke til kommentar

 

 

Ok, har hatt en liten oppgraderings runddans i det siste, det begynte med at jeg kjøpte meg en 1440p 165mhz monitor til min i5 6600k og 980ti. Dette ble greit men ikke i nærheten av å få nok frames i spill, så 980 ti ble til 1080, når dette ikke hjalp ble 1080 til en 1080 ti. Og når jeg fortsatt fikk dipps i BF1 på 50 tallet ble også 6600k til 6700k men har fortsatt lave frames i BF1! Så nå med 1080ti@2050mhz, 6700k@4,5ghz og 16GB 2133 DDR4 så sliter jeg fortsatt med å få over 90 frames og med lows rundt 50. 

 

Er det noen som spiller BF1 her på 1080ti med samme oppløsning som kan si hva de har av FPS i 64 player conquest? Og kan det være RAM speed som er bottleneck for 1080ti? Sitter å kikker på 8700k og ny ram for å få full fres ut av grafikkortet men begynner å bli vanskelig å forsvare dette ovenfor kona :D

 

Øhm.. Leste jeg virkelig 2133MHz RAM riktig? :p

 

:eek:

 

 

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...