Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

 

Står "Bestillingsvare, forventet inn på lager 16 mars 2018, 1 stk.", er det virkelig ingen som får inn 1080Ti Strix før den tid? 

1080ti strix har kommet jevnt og truttt inn på lager de siste ukene. På komplett.no har de fått over 300 som er synelig på lager inn de siste 2 ukene. Bestill, så kommer det sikkert etterhvert. Det verste man gjør er å vente til at det blir synelig på lager. Da er man allerede LANGT bak i køen.

 

Hvorfor kjøpe 1080ti nå, når nyeste generasjon kommer ca april/mai?

 

Laptopen tok kvelden, så trengte en ny maskin. I tiden jeg tidligere har hatt desktop, så har jeg holdt meg til Ti generasjonene. Tar nok også tid til man får oppdrevet noe annet enn FE-kort.  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Står "Bestillingsvare, forventet inn på lager 16 mars 2018, 1 stk.", er det virkelig ingen som får inn 1080Ti Strix før den tid? 

1080ti strix har kommet jevnt og truttt inn på lager de siste ukene. På komplett.no har de fått over 300 som er synelig på lager inn de siste 2 ukene. Bestill, så kommer det sikkert etterhvert. Det verste man gjør er å vente til at det blir synelig på lager. Da er man allerede LANGT bak i køen.

 

Hvorfor kjøpe 1080ti nå, når nyeste generasjon kommer ca april/mai?

 

Laptopen tok kvelden, så trengte en ny maskin. I tiden jeg tidligere har hatt desktop, så har jeg holdt meg til Ti generasjonene. Tar nok også tid til man får oppdrevet noe annet enn FE-kort.  

 

Hvis man tar tiden til å lete, så finner man:

 

 

Bekreftet på nettlager 20.03.2018  

 

Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Ti OC grafikkort 11G

https://www.elkjop.no/product/data/pc-gaming/ASGTX1080TIS/asus-rog-strix-geforce-gtx-1080-ti-oc-grafikkort-11g?scid=Pricecomparison2989

 

DET er ikkje lenge til (bare 1 mnd) :w00t: . Når det ER bekreftet, så er det garantert at det kommer inn.

 

Værsogod  :thumbup:

Bekreftet på nettlager 20.03.2018  

 

PS: Det ser ut som om du har glemt å velge CPU :p

 

 

 

ER jammen med sikker på at det kommer inn flere på komplett.no før den tid. Bestill derifra, og vent.

 

 

MSi på lager til en litt dyrere pris:

 

https://www.multicom.no/msi-geforce-gtx-1080-ti/cat-p/c/p9832783

 

Om du vil ha NÅ, så koster det 1000kr ekstra. På en hel maskin, så er kanskje ikkje det så ille. Iallefall med tanke på at du valgte 960pro istedenfor en vanlig sata ssd, som 850evo/crucial mx 500.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Har allerede bestilt, kjøpte i7-8700K på jobben grunnet grei personalpris. 

Har inntrykket i at jeg vil få 1080Ti Strix fra Komplett raskest, da de fikk in et parti forrige uke, langt før forventet leveringsdato.

 

Må uansett vente på hovedkortet, så vi får se.

 

Edit: Se vedlegg :w00t:

Edit 2: Tror bestillingen min er på bærtur.... https://gyazo.com/133a35e41b74acc2742cf24f54f78b14

post-420258-0-16870500-1519000310_thumb.png

Endret av Cyphoroz
Lenke til kommentar
Sad news, everyone... Nvidia’s next-gen graphics cards aren’t launching at GDC or GTC

 

https://www.pcgamesn.com/nvidia-geforce-next-gen-graphics-card-release

Ampere

 

In short, the "Ampere" GPUs series could be better suited for consumers, and not the "deep learning" market,  and we think they are based on GDDR6 graphics memory. Ampere as an architecture never made it into the long-term roadmaps from Nvidia, never ever ... hence logic dictates here that Ampere would be based on refresh Pascal architecture

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ingen som har noen krystallkule og kan si noe sikkert. Så det er ikke verdt å kommentere ethvert rykte. Men om april skal være sant, må jeg si jeg nå savner de vanlige lekkasjene før en release, og det får meg til å tro at neste generasjon er et stykke til unna. Ingen lekkede modellnummer fra transportmanifester, ingen lekkede 3DMark scores fra "ukjente" skjermkort. Absolut tyssnad fra kina..

 

Slå det sammen med Nvidias Q&A etter deres "Earnings call" nå i februar, der Jen-Hsun's gjentok: NVIDIA expects "Pascal to continue to be the world's best gaming platform for the foreseeable future," (meg som gjorde kursiv og bold).

 

Nei, jeg trodde ikke nok på april til å selge mitt GTX1080Ti på brukten riktig enda..

Lenke til kommentar

Blir litt dårlig når jeg leser om folk som miner i hjel kort og sitter med 10+ «defekte» kort som skal i retur har og der. :roll: Jaja.

 

Om det enda er en stund til de nye kortene kommer så er jeg glad jeg valgte å ikke selge inna 1080ti kortet nett enda. Greit med litt futt under panseret sånn sett :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Blir litt dårlig når jeg leser om folk som miner i hjel kort og sitter med 10+ «defekte» kort som skal i retur har og der. :roll: Jaja.

 

Om det enda er en stund til de nye kortene kommer så er jeg glad jeg valgte å ikke selge inna 1080ti kortet nett enda. Greit med litt futt under panseret sånn sett :)

Er nok mange som har en stack med kort ja som sendes inn når den nye serien akkurat har kommet ut og 1080ti er utsolgt for lengst :)

Lenke til kommentar

Nå yter jo Nvidia sine kort mer enn bra nok i forhold til andre kort på markedet. Tror nok det har mye å si.

 

Iallfal i en periode som denne hvor kortene forsvinner av hyllene, raskere enn de rekker å produsere kortene. Hvorfor kaste inn et nytt produkt i en tid som denne? Tror nok de som sitter i høyere stillinger hos Nvidia har såpass sunn fornuft. 

Lenke til kommentar

Nå yter jo Nvidia sine kort mer enn bra nok i forhold til andre kort på markedet. Tror nok det har mye å si.

 

Iallfal i en periode som denne hvor kortene forsvinner av hyllene, raskere enn de rekker å produsere kortene. Hvorfor kaste inn et nytt produkt i en tid som denne? Tror nok de som sitter i høyere stillinger hos Nvidia har såpass sunn fornuft. 

Det mest fornuftige vil være å vente til det nye toppkortet er billigere å produsere enn det nåværende toppkortet, for så å lansere det.

Alternativt kan man også vente til mining-bobla sprekker, og så lansere raskt etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...