Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om 3 dager kan du ha disse levert på døra:

https://eu.evga.com/products/product.aspx?pn=11G-P4-6799-KR

14 000 kroner for et 1080 Ti?

 

Da er det billigere og bedre å kjøpe dette: https://www.prisjakt.no/product.php?p=4528834

I tillegg til at du slipper å forholde deg til en utenlandsk selger med andre garanti/reklamasjons-forhold.

 

Ikke at 12600 er i nærheten av fornuftig for et kort som har anbefalt utsalgspris på ca 7500 kr heller.

Lenke til kommentar

Så lenge folk godtar høye priser på skjermkort, så vil produsentene fortsette å øke dem. Apple innrømte noe i den retning angående prisen for iPhone f.eks, så neste iPhone blir 100 dollar dyrere... og folk vil fortsatt stille seg i kø for dem :p

 

Jeg tror flere og flere velger alternative løsninger enn de dyreste apple/samsung produktene når prisene er som de er. Å kjøpe en iphone til 10-12 tusen er i mine (mindretalls?) øyne galematias. Hvis det blir flere som meg så velger kanskje apple å senke sin avanse for å beholde markedsandelen. Derimot tror jeg dessverre alt for mange fortsatt ser slike produkt som statusprodukt.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg spiller endel GTA:O med kompisene mine, men har et j!#"%! irriterende problem og det er FPS og GPU usage.. Sitter som regel på 50-60% og FPS er da på 40-100 FPS (cap), men likevel så lagger det noe inni hampene..

 

Kjører et GTX 1060 3 gb på svært lave innstillinger på 1440P. CPUen er en I7 8700K på 5.2 ghz, rammen er OK på 3600 CL16.

 

Noen tips..?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg spiller endel GTA:O med kompisene mine, men har et j!#"%! irriterende problem og det er FPS og GPU usage.. Sitter som regel på 50-60% og FPS er da på 40-100 FPS (cap), men likevel så lagger det noe inni hampene..

 

Kjører et GTX 1060 3 gb på svært lave innstillinger på 1440P. CPUen er en I7 8700K på 5.2 ghz, rammen er OK på 3600 CL16.

 

Noen tips..?

3gb vram liker gta dårlig. Ville jeg tro. Gta v bruker jo hinnsides mye vram

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ah det var deg ja :p så ikke det i farta hehe.

 

Selv prøver å jeg å finne spill som bruker all vram'en min. De fleste går sjelden over 6-8GB uansett hva man hiver på det. De fleste spill ser ut til å være optimalisert mot 4GB VRAM men de som går over dette går sjelden over 6-8GB.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg spiller endel GTA:O med kompisene mine, men har et j!#"%! irriterende problem og det er FPS og GPU usage.. Sitter som regel på 50-60% og FPS er da på 40-100 FPS (cap), men likevel så lagger det noe inni hampene..

 

Kjører et GTX 1060 3 gb på svært lave innstillinger på 1440P. CPUen er en I7 8700K på 5.2 ghz, rammen er OK på 3600 CL16.

 

Noen tips..?

Kjøp nytt skjermkort /gå ned på oppløsning og grafikkinnstillinger. Altfor hard jobb for det stakkars skjermkortet.

Endret av oOF
Lenke til kommentar

Satt alt på max med 3840x1600 på 38"eren og det fløt utrolig bra, men sjekket ikke vram bruk.

 

Blir ikke den skjermen veldig bred? Jeg har en 32" skjerm i 16:9 format her (4K), og den er mer enn bred nok synes jeg, både til desktop bruk og gaming (dog jeg gamer på en PG279Q skjerm til vanlig).

Lenke til kommentar

Kan selvsagt oppfattes som biased men jeg synes den er helt perfekt. Synes ikke jeg kan ha større og føler jeg har truffet sweet spot på film, desktoparbeid og spill :) Nå er jeg ingen hardcore gamer så 60-75FPS duger også for min del der.

 

Kjøpte den i mai 2017 og har ikke sett meg tilbake siden, hadde da venter på andre skjermer i over 1 år som aldri fikk ut fingern. Ikke minst bare digger jeg 21:9 curved etter å ha brukt det :D

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Står "Bestillingsvare, forventet inn på lager 16 mars 2018, 1 stk.", er det virkelig ingen som får inn 1080Ti Strix før den tid? 

1080ti strix har kommet jevnt og truttt inn på lager de siste ukene. På komplett.no har de fått over 300 som er synelig på lager inn de siste 2 ukene. Bestill, så kommer det sikkert etterhvert. Det verste man gjør er å vente til at det blir synelig på lager. Da er man allerede LANGT bak i køen.

 

Hvorfor kjøpe 1080ti nå, når nyeste generasjon kommer ca april/mai?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...