Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det ville vært litt merkelig å si 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.. 20.. Men egentlig er det ikke det som har skjedd heller. Det har vært hundrede serien ditten datten frem til, men ikke inkludert, Pascal. Man kan se på Desktop GPUs hos Nvidia og trekke ned rullegardin menyen der det står GPU series. Der er det listet fra 100 til 900. Og så på toppen, nåværende 10-series. Klart de kan fortsette med Elleven-series, men som du selv bemerker; det høres nok bedre ut med twenty. Ruller rett og slett lettere av tungen.. :p

 

Den som lever får se..

Lenke til kommentar

Komplett.no har fått inn 1080/1080ti på lager hver uke. Prisene er ikkje så gale heller. Så her har det ikkje vært noe problem med å få nok kort.

Det trikler inn noen kort her og der, vil man ha kort er det fult mulig selv om media omtaler den mer generelle situasjonen.

Hvis det ikke blir helt nytt generasjonskifte for Nvidia nå så tipper jeg 11xx som andre. Er det større ting på gang kan det være de hopper noen nummerserie men jeg har ikke fulgt med siden 1070 og 1080ti har vært mer enn bra nok ift. hva spillindustrien har levert.

 

 

 

Det jeg merker er litt eldre 1366 generasjon og "treg" RAM. Men det er ikke nok til å forklare hvorfor gjensyn med Fallout 4 med alle DLC og ca. 194 mods (textures, meshes, models, animatoion, weather, audio, weapons) og 151 plugins installert gir 22-37 FPS i 3840x1600 :p

Helt umoddet er det 35-50FPS men dupper oppi 60 uten for mye utsikt og går smørfritt på 75 i de fleste loadscreens "dungeons" (noe jeg også opplevde i noen mindre dungeons med alle mods).

 

Selv dårlig pc-optimaliserte Wildlands fløt en del bedre (umoddet vs umoddet). Det er nok også litt Bethesda engine-lagg ute å går siden jeg fikk omtrent samme ytelse med 970@2560x1440 i FO4.

AC Origins flyter overaskende bra oppmot skjermens 75fps. I grunn helt uproblematisk i Ultra 3840x1600 (AC er bare ikke mitt type gameplay lenger - dessverre). I mangel av fristende vinter-titler og redkordmessig "Snowden" har FO4+DLC+MODS fått et nytt gjensyn. Skulle bare ønske Fallout var bygget i Cryengine eller Frostbite :/. Hunt Showdown i Cryengine er helt nydelig og yter bedre enn aldrende Bethesda motorer.

 

KC:D får kanskje en titt i løpet av uken siden jeg var backer og har betalt men spørs om den motoren er "god" etter beta erfaringene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det har blitt såpass ja, veldig bra :). Får håpe gamerne får takk i kort nå da.

 

 

Ellers ift. DDR4 priser og fremtidig utsikter for alle som titter på oppgradering:

Lack of production capacity, all the major players are out of room to expand and have all lines running at max.

Samsung is switching two lines over from server products to RAM chips but doesn't expect to have that hitting the market until Q-3/4.

 

Otherwise its going to be more of the same pricing since everyone is running at max capacity, and the planned new plants will not be up and running until at least late next year, with no clear idea on when their production will hit the market and impact pricing.

You also have pricing increases in the base silicon plates not helping things

https://www.techpowerup.com/239880/4q-dram-sales-put-exclamation-point-on-an-amazing-year-of-growth

 

...Supply will stay the same and pricing will adjust to the current demand.

 

Thing to remember is any new production facilities isn't going to be having a major effect on RAM pricing since production will always favor the higher demand products such as NAND/Flash or LPDDR for mobile products.

So I wouldn't expect DDR4 pricing to drop until mobile products move on to LPDDR5 from LPDDR4.

 

The question will be how soon that actually happens and how close that will be to desktop market moving to DDR5.

 

Kanskje heller bare "grave seg ned" og vente på DDR5 i 2019-20.

https://www.extremetech.com/computing/247004-next-generation-ddr5-memory-will-double-bandwidth-compared-ddr4

https://arstechnica.com/gadgets/2017/03/next-generation-ddr5-ram-will-double-the-speed-of-ddr4-in-2018/

http://www.pcgamer.com/ddr5-memory-is-twice-as-fast-as-ddr4-and-slated-for-2019/

 

 

EDIT:

Kanskje igjen vurdere en 6-kjerne til X58 (X5690) og litt mer DDR3 mens man venter.

Noen  som har billig 3x4GB Mushkin Silverline PC3-10666 til salgs  :p? 12GB blir innimellom litt trangt så like greit å fylle opp til 24GB.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Eller håpe at dollaren dropper til 5 tallet  :wee:

 

Det er vel ingen spennende CPU lansering i år heller, og de nye Geforce korta til nVidia vet vi jo lite om. Jeg gjør som sist gang jeg oppgraderte, og venter til ytelsen øker med 50+ % fra det jeg har. Jeg tviler på at "GTX 2080" er noe mer enn 25-30% raskere enn 1080Ti, og det gidder ikke jeg å betale 8K for.

Lenke til kommentar

 

Tja.  Økningen i ytelse fra 980 Ti til 1080 Ti var vel rundt 60%, og det ved launch med ferske drivere.  I dag er den vel enda større.

Hvis du baserer deg på 1920x1080 stemmer nok 60%

I spill der det ikke er noen CPU-begrensning leverte 1080 Ti ca 80% raskere ytelse enn et 980 Ti.

 

 

Ergo verdt å oppgradere for. Men mange oppgraderer jo for 20% bedre ytelse også...

Lenke til kommentar

Eller håpe at dollaren dropper til 5 tallet  :wee:

 

Det er vel ingen spennende CPU lansering i år heller, og de nye Geforce korta til nVidia vet vi jo lite om. Jeg gjør som sist gang jeg oppgraderte, og venter til ytelsen øker med 50+ % fra det jeg har. Jeg tviler på at "GTX 2080" er noe mer enn 25-30% raskere enn 1080Ti, og det gidder ikke jeg å betale 8K for.

 

Ryzen 2 og neste generasjon nvidia gpu er vel det eneste store i år.

 

Ellers ift. DDR4 priser og fremtidig utsikter for alle som titter på oppgradering:

 

Ram har vel alltid vært syklisk. Enten er det for lite i markedet forbrukere lider og produsentene går med store overskudd ellers så er det omvendt. Sist jeg oppgraderte kostet 16gb ram +-100 kroner det samme som cpu. Det var en ny opplevelse. 

 

Noen? De har fått noen 1000 kort inn pp noen uker :p

 

Ps: sjekker daglig på "nytt på lager" linken. Det lønner seg om man ikkje vil bestille, men kjøpe det som er overskudd av det som ikkje er bestillt fra før.

 

Har du en link?

 

Å kjøpe noe når en har lyst er fint, men mange rykker litt på nesa når et produkt går opp en del prosent pga av stor etterspørsel o.l. og forbruker sitter med skjegget i postkassa. Komplett ser ut til å være en av de som tar litt ekstra kontra de prisene jeg så i q4 2017. Selvsagt med forbehold om at msrp er det samme.

 

PS: komplett har nå "Crazy Week! En hel uke med crazy priser på gaming og hardware." Uten å ha et eneste skjermkort på salg, to hovedkort, ingen cpu. Veldig crazy med andre ord.

Lenke til kommentar

 

Tja.  Økningen i ytelse fra 980 Ti til 1080 Ti var vel rundt 60%, og det ved launch med ferske drivere.  I dag er den vel enda større.

Hvis du baserer deg på 1920x1080 stemmer nok 60%

I spill der det ikke er noen CPU-begrensning leverte 1080 Ti ca 80% raskere ytelse enn et 980 Ti.

 

Jeg mente å huske at det var snakk om 1440p (siden det var det jeg brukte da 1080 Ti kom og dermed det jeg kikket på), men hukommelsen har spilt falitt før.....

Lenke til kommentar

 

Tja.  Økningen i ytelse fra 980 Ti til 1080 Ti var vel rundt 60%, og det ved launch med ferske drivere.  I dag er den vel enda større.

 

Og jeg oppgraderte fra 980Ti til 1080Ti ;)

 

Joa, men jeg nevnte det pga antagelsen om 25-30% økning i neste generasjon.  Hvor har du den antagelsen fra (ikke meningen å krangle, jeg bare lurer siden jeg ikke har lest noen antagelser i noen retning)?

Lenke til kommentar

 

Eller håpe at dollaren dropper til 5 tallet  :wee:

 

Det er vel ingen spennende CPU lansering i år heller, og de nye Geforce korta til nVidia vet vi jo lite om. Jeg gjør som sist gang jeg oppgraderte, og venter til ytelsen øker med 50+ % fra det jeg har. Jeg tviler på at "GTX 2080" er noe mer enn 25-30% raskere enn 1080Ti, og det gidder ikke jeg å betale 8K for.

 

 

Ryzen 2 og neste generasjon nvidia gpu er vel det eneste store i år.

 

Ellers ift. DDR4 priser og fremtidig utsikter for alle som titter på oppgradering:

 

 

Ram har vel alltid vært syklisk. Enten er det for lite i markedet forbrukere lider og produsentene går med store overskudd ellers så er det omvendt. Sist jeg oppgraderte kostet 16gb ram +-100 kroner det samme som cpu. Det var en ny opplevelse. 

 

Noen? De har fått noen 1000 kort inn pp noen uker :p

Ps: sjekker daglig på "nytt på lager" linken. Det lønner seg om man ikkje vil bestille, men kjøpe det som er overskudd av det som ikkje er bestillt fra før.

 

 

Har du en link?

 

Å kjøpe noe når en har lyst er fint, men mange rykker litt på nesa når et produkt går opp en del prosent pga av stor etterspørsel o.l. og forbruker sitter med skjegget i postkassa. Komplett ser ut til å være en av de som tar litt ekstra kontra de prisene jeg så i q4 2017. Selvsagt med forbehold om at msrp er det samme.

 

PS: komplett har nå "Crazy Week! En hel uke med crazy priser på gaming og hardware." Uten å ha et eneste skjermkort på salg, to hovedkort, ingen cpu. Veldig crazy med andre ord.

Her er det man følger med på nye ting som kommer på lager:

 

https://www.komplett.no/latest/stocked/

Lenke til kommentar

 

 

Tja.  Økningen i ytelse fra 980 Ti til 1080 Ti var vel rundt 60%, og det ved launch med ferske drivere.  I dag er den vel enda større.

 

Og jeg oppgraderte fra 980Ti til 1080Ti ;)

 

Joa, men jeg nevnte det pga antagelsen om 25-30% økning i neste generasjon.  Hvor har du den antagelsen fra (ikke meningen å krangle, jeg bare lurer siden jeg ikke har lest noen antagelser i noen retning)?

 

 

Bare en misforståelde da :)

Lenke til kommentar

Nei, klage og uffe seg hjelper ikke mye, men det er jo gøy å gjøre det.  :rofl:

På en annen side, er det jo litt irriterende at jeg ikke får lagt de klamme hendene mine på et par 1080 Ti kort med vannblokk ferdig montert.

 

Dessuten ble det brukt en del penger på ny BMW for ikke så lenge siden. :-p

Om 3 dager kan du ha disse levert på døra:

https://eu.evga.com/products/product.aspx?pn=11G-P4-6799-KR

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...