Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Anbefalte innlegg

Blitt litt for gammel til de fast pace fps spilla :p Liker litt ro! 

Bonusen er at skjermkortet betaler seg selv på 120dager

En 10 core og hovedkort ville ta ca 1.6 år med og mine monero

Føler det samme. Selv liker jeg slike som Tomb Raider :)

Da kan du like gjerne vente med CPU oppgradering til Cascade X kommer da (etterfølgeren til Skylake-X). Til høsten eller når de kommer. Dessuten kan det være lurt å vente til Intel har fixet Meltdown/Spectre greia i sine CPU'er.

Cascade X kommer såpass raskt? Hmm muligens jeg skal spare til en slik en. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da kan du like gjerne vente med CPU oppgradering til Cascade X kommer da (etterfølgeren til Skylake-X). Til høsten eller når de kommer. Dessuten kan det være lurt å vente til Intel har fixet Meltdown/Spectre greia i sine CPU'er.

Det pleier jo å gå 2 år mellom hedt plattformene? Refresh er vel ca ett år.

Lenke til kommentar

Det pleier jo å gå 2 år mellom hedt plattformene? Refresh er vel ca ett år.

Cascade X er nok da bare en refresh laget på 14nm++, samme som Coffee Lake er. Neste HEDT blir nok på 10nm+ i 2019.

Jeg har en 4-kjerners Skylake. Selv om Cascade Lake X blir erstattet i løpet av et år er det fortsatt et skikkelig hopp for meg. Håper på en noe billigere 10 eller 12 kjerner. 

Men nå er vi vel off topic. Håper ikke mining får prisene på volta eller ampere eller hva enn nå nVidia kaller gamerchip til å stige skikkelig. Lyst til å bytte GPU i år også. 

Lenke til kommentar

Kjøp nå det du vil ha :) Du har sakt før at du sparer til bedre hw. Venter du på bedre hw enn det du har, er som å aldri oppgradere :)

Lenke til kommentar

Nja, mitt 980Ti sleit litt i BF4 i 1440p faktisk, og selv mitt 1080Ti klarer ikke å holde konstant 144fps i 1440p. Kommer veldig ann på map, hvor mange spillere osv, men vil tro et 1060 vil svette i 1440p om du skal kjøre på med litt eyecandy. BF4 begynner jo å dra på årene også, så nyere titler vil jo kreve mer.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Må være CPU bottleneck. Lå på 160 fps+ i BF4 iaf med 1080Ti undervoltet/barerly OCed. ;)

Var ultra preset - maxed out med 64 spillere. Map hadde ikke noe særlig å si på FPSen.

Som sagt det kommer veldig ann på brett/hvor på brett og antall spillere.

Har ingen problemer jeg heller å passere 160fps :)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Må være CPU bottleneck. Lå på 160 fps+ i BF4 iaf med 1080Ti undervoltet/barerly OCed. ;)

Var ultra preset - maxed out med 64 spillere. Map hadde ikke noe særlig å si på FPSen.

Kan fortelle at jeg får høyere min fps enn en kamerat som har 1080ti og 7700k med 3200mhz ram. Da kjører jeg min gamer nr 2 med x299 med 4000mhz ram og et 1080 non ti :) Dette er i 1440p :) Det virker faktisk å gå mere "smooth" på min med bare 1080 mot han sin 1080ti. Til ettertanke :p

Cpu og minnehastighet er nøkkelen i Battlefield gitt.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Kjøp nå det du vil ha :) Du har sakt før at du sparer til bedre hw. Venter du på bedre hw enn det du har, er som å aldri oppgradere :)

Venter på ny GPU, men gidder ikke Pascal. 6600K gående på 4.7 er ikke akkurat treig. Er mest GPU begrenset i mine spill. 

Blitt litt ekstra med andre utgifter så gått mer enn ønsket. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...