Kjetil Lura Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Nei, begge har tdp på 250W om jeg husker rett. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Nei, begge har tdp på 250W om jeg husker rett. Tdp betyr ikkje at begge trekker like mye watt. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Nei sant det, men måleren min viser at 1080Ti og 780 bruker nokså likt med strøm. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Tror det kortet blir varmt. Samme kjøler de brukte på GTX 780 Gtx 780 trakk vel mere strøm... Mer? https://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_780/24.html https://www.techpowerup.com/reviews/EVGA/GTX_1080_Ti_SC2/29.html 1080 Ti er nærmere 780 Ti, og 980 Ti, i strømforbruk enn det er 780 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. oktober 2017 Del Skrevet 14. oktober 2017 Nei, begge har tdp på 250W om jeg husker rett.Tdp betyr ikkje at begge trekker like mye watt.Egentlig litt trist de ikke bare kan oppgi det på en mer korrekt måte man kan sammenligne. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. oktober 2017 Del Skrevet 14. oktober 2017 Nei, begge har tdp på 250W om jeg husker rett.Tdp betyr ikkje at begge trekker like mye watt.Egentlig litt trist de ikke bare kan oppgi det på en mer korrekt måte man kan sammenligne. Spesielt når Nvidia har montert ampere-meter på alle 12V-innganger i kortet Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Varierer ikke TDP på grunn av at Boost 3.0 er forskjellig på hvert individuelt kort? 1 Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Vel... TDP er vel gitt, men antall W varierer. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Varierer ikke TDP på grunn av at Boost 3.0 er forskjellig på hvert individuelt kort?Nei, varmeproduksjon og strøm er likt for alle kort fordi det overvåkes og klokkefrekvens tilpasses så strøm og varme er tilnærmet konstant.Det som varierer mellom kortene er ytelsen Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Tja mine kort variere på boost, så vil si meg enig med DuranN på det han skrev. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Tja mine kort variere på boost, så vil si meg enig med DuranN på det han skrev.Selvfølgelig varierer boost-frekvensen, den er jo avhengig av lekkasjen i GPU-en samt med utnyttelsen av ALU-ene. NVIDIA GPU Boost sin jobb er å sørge for at strømtrekket på +12V er relativt konstant. (Så lenge GPU-utnyttelse er høy) I praksis betyr det at ingen GTX 1080 yter helt identisk Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 Driver å tester litt med On screen-display stats for tiden. Spiller Sniper Elite lll, og gløtta bort på GPUtemp som viser 96C! Tenkte først at det måtte være noe feil med oppsettet på mitt MSI 1060 (MSI afterburner + Rivatuner) Viste seg at vifta ikke sveiv i det hele tatt. Måtte av med kabinett"lokket" å gi den et lite dytt. skumle greier. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 Aiai, passe varmt det der ja Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 (endret) Hvor mye ca må man ut med for å vannkjøle et 1080 med en AIO? Endret 20. oktober 2017 av Nwader Lenke til kommentar
Aliventerio Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Sånn av ren nysgjerrighet, hvor mange generasjoner fremover med teknologi tror dere Nvidia sitter på i dag? Volta ble vel allerede nevnt i 2013 og har enda ikke sett dagens lys blant forbrukere. Snakker vi mulig 5-6 generasjoner fremover? Må si jeg gjerne skulle likt å sittet på aller siste teknologi i dag Det samme kan jo sies om Intel/AMD. Husker når jeg fikk P4 for første gang, og trodde at nå måtte vel toppen være nådd, dette racet kunne bare ikke fortsette lenger. Men neida, tok selvsagt veldig feil der. Synd man ikke får leke seg med det aller siste selskapene sitter på internt, men nå skal jo markedet også melkes gradvis strategisk for alt det er verdt også. Lurer dog veldig på hva nvidia sjefen kan leke seg med hjemme på godrommet Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Nvidia sitter nok på veldig lite. De har nok mange idèer og planer. En del av designene kan nok være så godt som ferdig. Mener å huske at de simulerer ny arkitektur, så de har ikke noe fysisk før det er ferdig og blir produsert. Lenke til kommentar
Aliventerio Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 En bekjent har vært på seminar med Intel. Der kunne de fortelle at de satt på teknologi som ville ta flere år frem tid til det ville bli sluppet. Ingenting de avslørte, men det ble bekreftet at de satt på langt mer avanserte produkter enn det som var på markedet for forbrukere. Jeg vil ikke tro det er så annerledes med verken Nvidia eller andre selskaper? Uansett, luftet det kun for å se om andre satt på informasjon som var litt nærmere "inside" enn mannen i gata Litt kjipt er det jo å tenke på at vi kjøper "eldgammel" tech i forhold til hva som kunne ha vært levert i dag. Men dette er jo baksiden med business og alt samarbeid som skjer på tvers mellom de ulike produsentene av brikker, kort, programvare etc etc. Det meste er nok timet perfekt blant alle for å melke forbrukerne maksimalt. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 En bekjent har vært på seminar med Intel. Der kunne de fortelle at de satt på teknologi som ville ta flere år frem tid til det ville bli sluppet. Ingenting de avslørte, men det ble bekreftet at de satt på langt mer avanserte produkter enn det som var på markedet for forbrukere. Jeg vil ikke tro det er så annerledes med verken Nvidia eller andre selskaper? Uansett, luftet det kun for å se om andre satt på informasjon som var litt nærmere "inside" enn mannen i gata Litt kjipt er det jo å tenke på at vi kjøper "eldgammel" tech i forhold til hva som kunne ha vært levert i dag. Men dette er jo baksiden med business og alt samarbeid som skjer på tvers mellom de ulike produsentene av brikker, kort, programvare etc etc. Det meste er nok timet perfekt blant alle for å melke forbrukerne maksimalt. Og forumbrukere klager når hardware kommer litt "rushet" ut på markedet og har litt bugs... Så hva er best? 1 Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Sånn av ren nysgjerrighet, hvor mange generasjoner fremover med teknologi tror dere Nvidia sitter på i dag? Volta ble vel allerede nevnt i 2013 og har enda ikke sett dagens lys blant forbrukere. Snakker vi mulig 5-6 generasjoner fremover? Må si jeg gjerne skulle likt å sittet på aller siste teknologi i dag Det samme kan jo sies om Intel/AMD. Husker når jeg fikk P4 for første gang, og trodde at nå måtte vel toppen være nådd, dette racet kunne bare ikke fortsette lenger. Men neida, tok selvsagt veldig feil der. Synd man ikke får leke seg med det aller siste selskapene sitter på internt, men nå skal jo markedet også melkes gradvis strategisk for alt det er verdt også. Lurer dog veldig på hva nvidia sjefen kan leke seg med hjemme på godrommet Du får spørre LMH1 Han har en spåkule så gir ham det meste av info angående nye gpu’er og cpu’er med både navn og ytelse... Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Noen som har rykter på Volta? Snart keen på noe nytt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå