Nizzen Skrevet 12. april 2017 Del Skrevet 12. april 2017 Ut ifra et Google søk så har vi litt flaks eller så er det mange med brødristere Du aner ikkje hvor mange pc'er jeg har fikset med å bare disablet ørten ting under oppstarten. Helt utrolig hvor mye dritt folk har der. 1 million ikoner ved "tray", og de lurer på hvorfor dataen er treig For all del, jeg vet at forza har hatt sine problemer. Satans windowsstore app 3 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 12. april 2017 Del Skrevet 12. april 2017 (endret) Har ingen problemer med FH3 selv, kjører Titan X Maxwell SLI og 5960X å har over 60 FPS over alt i 3440x1440 med settings på high/ultra 2x MSAA, merker nærmest null stutter eller andre problemer. Spiller det en del med en kompis som kjører 1060 og 7600K og han kjører det på high/medium med FXAA i 1080P å har og stort sett 60 FPS uansett situasjon og klager vertfall ikke om stutter til meg. Endret 12. april 2017 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 12. april 2017 Del Skrevet 12. april 2017 (endret) Glimrende er å ta i Forumene til Forza er fulle av folk som sliter med mikrostuttering på 60-90FPS. Og de fleste har gitt opp at det vil fikses. Jeg har holdt på siden oktober og tok en ny forsøksrunde på Apex senest i helgen. Man kan gjøre et tonn av tiltak som gjør det mye bedre ja, men fortsatt har det chugging og mikrostuttering innimellom som ikke hører hjemme i et slikt spill. (Det blir litt som jitter i et lydspor, det bare funker ikke). Men hvis du har en magisk oppskrift på hvordan du får Forza på Win10 til å fungere GLIMRENDE må du gjerne dele den Jeg tror meg selv inkl. mange Forza fans på internett hadde fått julaften opplevelse i påsken da. Hmm...?? Nå har jeg låst til 60fps riktignok siden jeg spiller det på TV med ratt og pedaler med surround, MEN det kjører glimrende(selv i byene). Skal teste ulåst med 144hz skjerm siden bare for å se om det lager kluss. EDIT: Kjørte et par street race 80-120fps, no stress Kunne du tatt skjermskudd av settings? Jeg (og en del andre) har også prøvd alle fps cap/sync metodene. De var jo de første workarounds folk begynte med. FH3 fungerte tilsynelatende med eks. 30fps cap men man fikk da helt uholdbar inputlag. Samt med Nvidia kort og Geforce Experience så har du gode muligheter i for opptak i 60FPS på et av løpene i Rio? (ikke så stress dog) Så gjerne hvis du har tid og interesse: - Screenshots av settings - opptak av løp i Rio - opptak av løp i regnvær EDIT: Og en helt annen sak som har vært diskutert her et par ganger. https://youtu.be/Vf_pUECRmAo?t=2m26s Skal ordne screenshots in game samt settings etter jeg har gjort unna litt påskehandel, men jeg må se om jeg orker å innstalere/sette meg inn i Geforce Experience. Har dere husket å deaktivere Game dvr i xbox appen? Denne var kjent for å lage mye kluss tidligere hvertfall. Jeg vet DVR har gitt problemer tidligere. Prøvde for morro skyld å gå inn på Xbox appen, men når jeg trykker på settings så lukker hele appen seg.. Noen som vet hvorfor? Windows 10 Pro. Endret 12. april 2017 av Simkin Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 (endret) Jeg tror jeg har vært igjennom det meste når det gjelder FH3. Men det ser ut til å være en gjennomgående trend med at de som enten har en god AMD CPU eller Intel 6-10 kjerner får mindre problemer. Jeg har som sagt forsøkt det aller meste i boka på denne problematikken og vil bli veldig overrasket om dere finner noe jeg ikke har prøvd. Jeg har vært helt nede i anvansert semimanuell trådstyring via lowlevel verktøy (som hjelper, men ikke 100%). Men det som uansett blir vanskelig å "bortforklare" (missforstå meg rett) er at 2 kjerner står konstant i 100% mens resten vasser litt rundt grøten når man starter spillet. Her er bakgrunnen til hele problematikken folk opplever. EDIT: Og fortsatt ser jeg at brorparten av de som sier "jeg har ikke problemer" i Forza på Win10 kjører AMD CPU eller Intel 6+ kjerner. Det samme har vært observert helt siden launch. Ergo blir det for meg ganske opplagt at man har en rimelig røten "port" (dog UWP) som ikke vet helt hvordan det skal forholde seg til Intel CPUer med mindre enn 6 kjerner. EDIT2: Foreslår du dog noe jeg ikke allerede har prøvd og som fikser biffen (med unntak av å kjøpe ny PC, reinstallere eller ny patch) så skal jeg spandere på deg et gratis GTX970 Endret 13. april 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 (endret) Hovedsaklig Apex, da jeg personlig ikke betaler for FH3 en gang til etter å ha fått det refundert 2 ganger. (med mindre en patch løser problemene) Men klart har du tid og ork er også FH3 interessant Synes FH3 går smooth, men har bare kjørt det med 8 og 10 kjerner cpu og 1080/1080ti. Er dog ikkje sykt bra optimalisert for mange kjerner, men får ca 90+ fps med et 1080 3440x1440 ultra og 110+ med 1080ti. En skjelden gang kommer det et "loadelagg" ikkje sett noe til stuttering. Har jeg hatt flaks? Når man har gjort alle triksene i boken for å få konsollspetakkelet til å kjøre godt på 4c/8t så er microstutteringen veldig minimal, men den kan komme der det passer spesielt dårlig. Eks. på 1 runde i Rio med max grafikk i 2560x1440P så ligger jeg på rundt 90FPS men opplever 3-4 tilfeller av microstutter hvor eks. 2 av dem er på en rett strekning hvor det ødelegger lite men eks. 1. kommer i en sterk trafikkert 90+ grader sving (gjerne i starten av løpet) som gjør det litt mindre heldig. Jeg har også deaktivert alt som kan eller bør deaktiveres. Jeg kjører ikke en gang noen form for realtime monitoring når jeg spiller . Har eget oppsett for gaming hvor slik er viktig. Endret 13. april 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 (endret) Har ingen problemer med FH3 selv, kjører Titan X Maxwell SLI og 5960X å har over 60 FPS over alt i 3440x1440 med settings på high/ultra 2x MSAA, merker nærmest null stutter eller andre problemer. Spiller det en del med en kompis som kjører 1060 og 7600K og han kjører det på high/medium med FXAA i 1080P å har og stort sett 60 FPS uansett situasjon og klager vertfall ikke om stutter til meg. Mumriken: i7 5960X@4.5Ghz - 16GB Corsair Vengeance LPX@3000Mhz - 980Ti@1500Mhz - Samsung 960EVO 1TB - Full EK loop Nizzen, den 12 Apr 2017 - 22:55, sa:Synes FH3 går smooth, men har bare kjørt det med 8 og 10 kjerner cpu og 1080/1080ti. Er dog ikkje sykt bra optimalisert for mange kjerner, men får ca 90+ fps med et 1080 3440x1440 ultra og 110+ med 1080ti. En skjelden gang kommer det et "loadelagg" ikkje sett noe til stuttering. Har jeg hatt flaks? Both the Xbox One and Sony's PS4 employ eight Jaguar-based cores Folk med eks. FX-8350 har også kjørt spillene helt greit. Så det er rimelig sannsynlig at roten til problematikken ligger i produktet og kanskje mer spesifikt rammeverket (siden de fortsatt ikke har klart å løse det). Jeg har vel fortsatt ikke sett noen med 6-10 kjerne som har hatt problemer som ikke har vært relatert til deres egen maskin. Endret 13. april 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Nok et bevis på at quadcore er såå 2007 (da q6600 kom) Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Noen her som har merket forskjell i ytelse etter å oppgradert Win10 til Creators? I Wildlands kan det se om som avg fps droppa litt, men vanskelig å si hva det er. Bytta til nyeste nVidia driver også, så kan være det. Får ikke ikke opp Rivatuner OSD heller, selv om jeg har 7.0 betaen. Jeg har også på "Game Mode" greia i Win10, men den skal jo heller teoretisk øke ytelsen. Noen andre som har testet dette? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Når blir vi påtvunget den oppdateringen? Heldigvis på 1607 ennå. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Når blir vi påtvunget den oppdateringen? Heldigvis på 1607 ennå. Vet ikke. Den Game Mode greia virker som bare tull med Wildlands iallefall. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Hmm får bruke påsken til å bli 100% ferdig med Widlands da. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Hmm får bruke påsken til å bli 100% ferdig med Widlands da. Wildlands funker det med Creators updaten, så du må ikke det. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Dette er litt feil tråd kanskje, men spør her siden det kan være grafikkort-relatert. Jeg opplever av og til stuttering (mer enn et par frames, føles som om det er 0,5 til 1 sekund), når jeg beveger meg til nye områder i en del spill. Jeg har steam-biblioteket mitt på en vanlig snurredisk (WD Blue 4TB), og lurer på om dette er grunnen? Stutteringen skjer uavhengig av grafikkinnstillinger. Jeg spør fordi SSD er blitt såpass billig nå, at en 500gb/1tb disk til spillbiblioteket gir mer og mer mening. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 (endret) Uavhengig av innstillinger? Bottleneck en plass da kan det virke som. Uansett, snurredisken kommer du ikke til å savne, stutter eller ikke Endret 13. april 2017 av bshagen Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Når blir vi påtvunget den oppdateringen? Heldigvis på 1607 ennå. Vet ikke. Den Game Mode greia virker som bare tull med Wildlands iallefall. Startet den 11.4. Først til nye maskiner med win 10. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Dette er litt feil tråd kanskje, men spør her siden det kan være grafikkort-relatert. Jeg opplever av og til stuttering (mer enn et par frames, føles som om det er 0,5 til 1 sekund), når jeg beveger meg til nye områder i en del spill. Jeg har steam-biblioteket mitt på en vanlig snurredisk (WD Blue 4TB), og lurer på om dette er grunnen? Stutteringen skjer uavhengig av grafikkinnstillinger. Jeg spør fordi SSD er blitt såpass billig nå, at en 500gb/1tb disk til spillbiblioteket gir mer og mer mening. Kan være det. Men ikke helt umulig at det er CPU/RAM også. Last på CPU pleier ikke å endre seg så mye med grafikkinstillinger på mange spill. Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Noen som har prøvd Superposition Benchmark på 1080ti? Ganske heftige saker som bruker Unigine 2, og kan teste i 8K. https://unigine.com/en/products/benchmarks/superposition Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Dette er litt feil tråd kanskje, men spør her siden det kan være grafikkort-relatert. Jeg opplever av og til stuttering (mer enn et par frames, føles som om det er 0,5 til 1 sekund), når jeg beveger meg til nye områder i en del spill. Jeg har steam-biblioteket mitt på en vanlig snurredisk (WD Blue 4TB), og lurer på om dette er grunnen? Stutteringen skjer uavhengig av grafikkinnstillinger. Jeg spør fordi SSD er blitt såpass billig nå, at en 500gb/1tb disk til spillbiblioteket gir mer og mer mening. Kan være det. Men ikke helt umulig at det er CPU/RAM også. Last på CPU pleier ikke å endre seg så mye med grafikkinstillinger på mange spill. Ikke enkel å svare på reeve sitt problem nå vi ikke vet hva han har. Har det sammen, men spiller ikke. Men kjører 100% på cpu og gpu, Kanskje på bærtur, men at det er forsinkelse på bilde du ser på skjermen. Av og til så lurer jeg på om jeg kjører bildefremvisning i ett klasse rom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå