Gantzo Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 Heisann! Var ikke så veldig mye å skrive hjem om i forhold til overklokking på MSI gtx 1080 TI Sea Hawk X. Kortet har ufattelige gode tempraturer + viften til vram er faktisk veldig stille. Ser ut til at powerlimit tar knekken på meg.... (jada, den er satt til 120%) 1.Runde nådde jeg 2062mhz på core / 5587mhz på ram. Testet da 30 min i furmark på 2560x1920 med 8xMSAA - Max temp ble 60 grader på core med 1000rpm på radiator og ca 1550 rpm på vram stock profil. 2,3 og 4.Runde nådde jeg bare 2025/2033/2025mhz på core og 5614/5988/5610mhz på ram. Testet da i 10 min hver. (Mhz stemte i FurMark og MSI afterburner, men oppdaget at valley testen kan oppgi høyere mhz enn afterburner. Så har benyttet meg av afterburner resultatet) Alt i alt, top notch! Men for prisen kan man likeså bare snekkre sammen sin egen variant om man har utstyret til det. Mulig jeg hadde nådd høyere mhz om jeg hadde flashet kortet til et annet FE kort, virker som sea hawk kneler tidligere på powerlimit enn hva andre kort gjør. Ser også at max power oppgitt av afterburner var på 115 (kun en "spike"), men utover max'en oppstår det en god del drops igjennom hele testen hvor den hopper opp å ned. Ligger for det meste i sikte mellom 86 til 105. Hvorav opp under 100 er det mest normale igjennom hele testen. Ikkje bruk furmark! Test i et spill som f.eks bf1 eller wildlands. Da ser du hva faktisk du klarer. Furmark er kreft for skjermkort Will do! Men tenkte FurMark var okei siden den vertfall er blitt oppdatert til å støtte gtx 1080? Furmark temp throttler vel bare Founders-kort uansett. Utdatert så det holder. Dette er jo en sea hawk da, så ser jo ikke temp over 60 grader? Fortsatt et problem da? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 (endret) Nå testet jeg kun Wildlands rett etter lansering og for meg virket spillet fryktelig dårlig optimalisert. Det var det samme i både open beta 1 og 2 som var rett før lansering. Spiller på PG348Q så ble jo 3440x1440, i open beta 1 og 2 satt jeg med GTX 980 og ytelsen var horribel. Det verste var at det å endre fra Very High til alt på det laveste ikke gav meg noen stor endring i ytelse. Så for meg fremsto det som helt elendig optimalisert når et grafikknivå som ikke lignet grisen, sammenlignet med noe som så relativt bra ut begge kunne gi meg samme 20-50 FPS i ytelse. Etter lansering så testet jeg med GTX 1080 Ti og da var det jo endel bedre, men fremdeles alt for dårlig og det var fremdeles det samme hvor det å sette ned fra Very High til Low gir alt for liten økning i ytelse. At et spill, med så ræva grafikk som det tross alt har med alt på low fremdeles skal gi såpass variabel og generelt dårlig ytelse selv på GTX 1080 Ti er rett og slett ræva. Hmm merkelig for de fleste andre fikk bedre ytelse i closed og open beta enn launch. Meg selv inkludert. Ellers med tanke på alle detaljer du har i bildet til enhver tid synes jeg det er fantastisk flott med det meste på ultra med enkelte "versting sugere" avslått som Nvidia Turf Effects. Jeg har slitt med å finne et spill som ser like bra ut etter at jeg sluttet å spille det for en halvannen uke siden. (ble 100 timer). Har testet mange store titler hvor ingen når opp. Men som vi har tatt opp flere ganger. Benchmarken i spillet er GPU heavy, spillet ellers lener seg mer mot CPU heavy ingame selv om det har awesome grafikk som også pusher GPU. Jeg kommer til å titte innom spillet nå og da bare for å gjøre et oppdrag eller vandre rundt i fantastisk vakre omgivelser og ta noen screenshots. For min del har Wildlands ødelagt litt for jeg synes alle andre "grafikk" titler ser ræva ut etter å ha spilt det Wildlands er en Epic tittel i mine øyne. Kingslayer files er alle sanne historier. Mange steder er tatt fra virkeligheten med mye historie rundt seg. Death Road, minnestener og mye annet. Det har gjennomtenkte referanser til cult klassikere, masse gøyale eastereggs etc. Få titler jeg har spilt som har levert så bra på alle områder. På andre siden, mine verste opplevelser siste året, FM6:Apex og FH3. Men klart vil du ha 100+ FPS så ikke spill i 3440+1440P hvor de aller fleste openworld spill med enormt detaljerte naturomgivelser er ekstremt tunge å drive. Da er det bedre å kjøre på med mindre detaljerte Open World spill som MGS5, Mad Max etc. Eller helt andre type spill som Overwatch osv. Selv "Rise of The Tomb Raider" ser shitty ut ift. GRW men gir da også vesentlig bedre FPS samt inneharhar vesentlig mindre AI aktivitet. Men japp GRW har helt klart en issue ift. AI last og andre CPU drevne momenter, dog langt fra gamebreaking så lenge jeg får 45-80FPS i ultra/1440p. GRW har eks. et lydbilde jeg ikke har opplevd maken til mens man beveger seg rundt i forskjellige omgivelser. Atmosfæren er helt i toppnivå og en av de mest immersive heavy titler jeg har spilt på lenge. EDIT: Et spill jeg vurderer å kjøpe og teste for ikke å få nok en nedtur etter Wildlands Epic'en (Neste Epic blir vel RDR2 og kanskje CP2077) er Deus Ex Mankind Divided. Dette ser forholdsvis bra ut Endret 11. april 2017 av Theo343 1 Lenke til kommentar
Avean Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 Wildlands er en klassisk konsolltittel fra Ubisoft hvor dem har slengt på vanvittig med post effects for at det skal se bedre ut på PC men dreper ytelse unødvendig. Sånn som Wildlands ser ut så burde ikke GTX980,1080 og 1080Ti slite for å si det sånn. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 (endret) Ellers med tanke på alle detaljer du har i bildet til enhver tid synes jeg det er fantastisk flott med det meste på ultra med enkelte "versting sugere" avslått som Nvidia Turf Effects. Hmm så den Turf Effekts suger mye GPU kraft? Kanskje jeg kan heller skru av den, og heller kjøre mer Ultra på andre settings da. Vil som sagt helst ha over 60 fps. 55 fps går an, men iallefall ikke mye under det. Endret 11. april 2017 av Betroz Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 Turf effects suger ganske mye, det er som hairworks. Samt enkelte settinger kan settes fra ultra til very high. Shadows har jeg på very high. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 (endret) Wildlands er en klassisk konsolltittel fra Ubisoft hvor dem har slengt på vanvittig med post effects for at det skal se bedre ut på PC men dreper ytelse unødvendig. Sånn som Wildlands ser ut så burde ikke GTX980,1080 og 1080Ti slite for å si det sånn. Jeg tror nok dette forsøket på "bashing" går på forskjellig smak. Jeg spiller ikke Persona og andre JRPGs i særlig grad lenger. Og jeg foretrekker 55FPS med god flyt enn 90FPS med chugging/stuttering (FM6:Apex) any day. Endret 11. april 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 Wildlands er en klassisk konsolltittel fra Ubisoft hvor dem har slengt på vanvittig med post effects for at det skal se bedre ut på PC men dreper ytelse unødvendig. Sånn som Wildlands ser ut så burde ikke GTX980,1080 og 1080Ti slite for å si det sånn. Jeg tror nok dette forsøket på "bashing" går på forskjellig smak. Jeg spiller ikke Persona og andre JRPGs i særlig grad lenger. Og jeg foretrekker 55FPS med god flyt enn 90FPS med chugging/stuttering (FM6:Apex) any day. Er enig med deg, men må bare si at Forza (apex og horizon) kjører GLIMRENDE Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 (endret) Glimrende er å ta i Forumene til Forza er fulle av folk som sliter med mikrostuttering på 60-90FPS. Og de fleste har gitt opp at det vil fikses. Jeg har holdt på siden oktober og tok en ny forsøksrunde på Apex senest i helgen. Man kan gjøre et tonn av tiltak som gjør det mye bedre ja, men fortsatt har det chugging og mikrostuttering innimellom som ikke hører hjemme i et slikt spill. (Det blir litt som jitter i et lydspor, det bare funker ikke). Men hvis du har en magisk oppskrift på hvordan du får Forza på Win10 til å fungere GLIMRENDE må du gjerne dele den Jeg tror meg selv inkl. mange Forza fans på internett hadde fått julaften opplevelse i påsken da. Endret 11. april 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 (endret) Glimrende er å ta i Forumene til Forza er fulle av folk som sliter med mikrostuttering på 60-90FPS. Og de fleste har gitt opp at det vil fikses. Jeg har holdt på siden oktober og tok en ny forsøksrunde på Apex senest i helgen. Man kan gjøre et tonn av tiltak som gjør det mye bedre ja, men fortsatt har det chugging og mikrostuttering innimellom som ikke hører hjemme i et slikt spill. (Det blir litt som jitter i et lydspor, det bare funker ikke). Men hvis du har en magisk oppskrift på hvordan du får Forza på Win10 til å fungere GLIMRENDE må du gjerne dele den Jeg tror meg selv inkl. mange Forza fans på internett hadde fått julaften opplevelse i påsken da. Hmm...?? Nå har jeg låst til 60fps riktignok siden jeg spiller det på TV med ratt og pedaler med surround, MEN det kjører glimrende(selv i byene). Skal teste ulåst med 144hz skjerm siden bare for å se om det lager kluss. EDIT: Kjørte et par street race 80-120fps, no stress Endret 11. april 2017 av Mumriken Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 (endret) Ny Benchmark http://www.guru3d.com/files-details/unigine-superpostition-benchmark-download.html Endret 11. april 2017 av 0l3M Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 Greit å bruke bakplate for å stive av kortet. Ta alle skruene, sett dem på rekke. Aldri opplevd at 7mm har manglet. Lå de sammen med Thermal Pads'ene eller lå de i egen pose i esken? Det lå ingen sammen med bakplaten min. Ingen som fulgte med vannblokken som passet heller desverre. Det er bare 1 pose i ene enden av eska. Var det med skruer i det hele tatt? Nei, bare thermal pads og bakplaten Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. april 2017 Del Skrevet 12. april 2017 (endret) Glimrende er å ta i Forumene til Forza er fulle av folk som sliter med mikrostuttering på 60-90FPS. Og de fleste har gitt opp at det vil fikses. Jeg har holdt på siden oktober og tok en ny forsøksrunde på Apex senest i helgen. Man kan gjøre et tonn av tiltak som gjør det mye bedre ja, men fortsatt har det chugging og mikrostuttering innimellom som ikke hører hjemme i et slikt spill. (Det blir litt som jitter i et lydspor, det bare funker ikke). Men hvis du har en magisk oppskrift på hvordan du får Forza på Win10 til å fungere GLIMRENDE må du gjerne dele den Jeg tror meg selv inkl. mange Forza fans på internett hadde fått julaften opplevelse i påsken da. Hmm...?? Nå har jeg låst til 60fps riktignok siden jeg spiller det på TV med ratt og pedaler med surround, MEN det kjører glimrende(selv i byene). Skal teste ulåst med 144hz skjerm siden bare for å se om det lager kluss. EDIT: Kjørte et par street race 80-120fps, no stress Kunne du tatt skjermskudd av settings? Jeg (og en del andre) har også prøvd alle fps cap/sync metodene. De var jo de første workarounds folk begynte med. FH3 fungerte tilsynelatende med eks. 30fps cap men man fikk da helt uholdbar inputlag. Samt med Nvidia kort og Geforce Experience så har du gode muligheter i for opptak i 60FPS på et av løpene i Rio? (ikke så stress dog) Så gjerne hvis du har tid og interesse: - Screenshots av settings - opptak av løp i Rio - opptak av løp i regnvær EDIT: Og en helt annen sak som har vært diskutert her et par ganger. https://youtu.be/Vf_pUECRmAo?t=2m26s Endret 12. april 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 12. april 2017 Del Skrevet 12. april 2017 Glimrende er å ta i Forumene til Forza er fulle av folk som sliter med mikrostuttering på 60-90FPS. Og de fleste har gitt opp at det vil fikses. Jeg har holdt på siden oktober og tok en ny forsøksrunde på Apex senest i helgen. Man kan gjøre et tonn av tiltak som gjør det mye bedre ja, men fortsatt har det chugging og mikrostuttering innimellom som ikke hører hjemme i et slikt spill. (Det blir litt som jitter i et lydspor, det bare funker ikke). Men hvis du har en magisk oppskrift på hvordan du får Forza på Win10 til å fungere GLIMRENDE må du gjerne dele den Jeg tror meg selv inkl. mange Forza fans på internett hadde fått julaften opplevelse i påsken da. Hmm...?? Nå har jeg låst til 60fps riktignok siden jeg spiller det på TV med ratt og pedaler med surround, MEN det kjører glimrende(selv i byene). Skal teste ulåst med 144hz skjerm siden bare for å se om det lager kluss. EDIT: Kjørte et par street race 80-120fps, no stress Kunne du tatt skjermskudd av settings? Jeg (og en del andre) har også prøvd alle fps cap/sync metodene. De var jo de første workarounds folk begynte med. FH3 fungerte tilsynelatende med eks. 30fps cap men man fikk da helt uholdbar inputlag. Samt med Nvidia kort og Geforce Experience så har du gode muligheter i for opptak i 60FPS på et av løpene i Rio? (ikke så stress dog) Så gjerne hvis du har tid og interesse: - Screenshots av settings - opptak av løp i Rio - opptak av løp i regnvær EDIT: Og en helt annen sak som har vært diskutert her et par ganger. https://youtu.be/Vf_pUECRmAo?t=2m26s Skal ordne screenshots in game samt settings etter jeg har gjort unna litt påskehandel, men jeg må se om jeg orker å innstalere/sette meg inn i Geforce Experience. Har dere husket å deaktivere Game dvr i xbox appen? Denne var kjent for å lage mye kluss tidligere hvertfall. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. april 2017 Del Skrevet 12. april 2017 (endret) Skal ordne screenshots in game samt settings etter jeg har gjort unna litt påskehandel, men jeg må se om jeg orker å innstalere/sette meg inn i Geforce Experience. Har dere husket å deaktivere Game dvr i xbox appen? Denne var kjent for å lage mye kluss tidligere hvertfall. Cool (Trykket + fremfor svar ) Jepp XBox App Game DVR var en av tingene jeg forsøkte nå i siste Apex runden.Ga ingen utslag hos meg og en del andre i Forza forumene+Reddit. Samt at for å få det til å kjøre nogenlunde bra må prosessen stå i realtime. Geforce Experience er rimelig enkel. Installer den, trykk alt+z. Det er ikke slik at spillet lugger hele tiden når man har prøvd alle triksene, men du har disse microluggene (1/10 sekund) som gjør at du mister timingen inn mot "apex", i svingen, forbikjøring, nedbremsing osv. Det funker dårlig i et racingspill. Og man ser det spesielt godt når man har full pupp gjennom Rio der det er mulig. Og som sagt for å få det til å fungere nogenlunde bra med kun microstutter innimellom og veldig få "chugs" så må prosessen stå til realtime eller low. Affinity rotet jeg mye med i starten, ga lite. Det samme med alt+tab og en haug av settings etc. Project Cars, Dirt Rally, Asetto Corsa og flere andre fungerer problemfritt. Endret 12. april 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 12. april 2017 Del Skrevet 12. april 2017 (endret) Du er mer interessert i apex enn horizon? EDIT: har forsåvidt alldri tenkt over at forza spillene har problemer da dem stort sett kjører likt med P. Cars, men jeg ser på forum nå at det er en del som sliter Endret 12. april 2017 av Mumriken Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. april 2017 Del Skrevet 12. april 2017 (endret) Hovedsaklig Apex, da jeg personlig ikke betaler for FH3 en gang til etter å ha fått det refundert 2 ganger. (med mindre en patch løser problemene) Men klart har du tid og ork er også FH3 interessant Endret 12. april 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 12. april 2017 Del Skrevet 12. april 2017 Hovedsaklig Apex, da jeg personlig ikke betaler for FH3 en gang til etter å ha fått det refundert 2 ganger. (med mindre en patch løser problemene) Men klart har du tid og ork er også FH3 interessant Nå skal det sies at med ulåst fps så hadde jeg et par-tre stutters med ulåst fps i Rio(vsync on så er det bra). Dette med fps som går mellom 150-250 så på den måten så kjører horizon bedre selv om det er "tyngre" å kjøre. Recording kommer etterhvert Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. april 2017 Del Skrevet 12. april 2017 cool teste litt i morgen Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. april 2017 Del Skrevet 12. april 2017 Hovedsaklig Apex, da jeg personlig ikke betaler for FH3 en gang til etter å ha fått det refundert 2 ganger. (med mindre en patch løser problemene) Men klart har du tid og ork er også FH3 interessant Synes FH3 går smooth, men har bare kjørt det med 8 og 10 kjerner cpu og 1080/1080ti. Er dog ikkje sykt bra optimalisert for mange kjerner, men får ca 90+ fps med et 1080 3440x1440 ultra og 110+ med 1080ti. En skjelden gang kommer det et "loadelagg" ikkje sett noe til stuttering. Har jeg hatt flaks? Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 12. april 2017 Del Skrevet 12. april 2017 Ut ifra et Google søk så har vi litt flaks eller så er det mange med brødristere 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå