Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Anbefalte innlegg

Takk for svar.

Hehe ja måtte gå for 8gb ram og billig cpu kjøler i første runde for å holde budsjettet, hvis jeg skulle få råd til GTX1080ti i oppsettet :roll:

Tenker og få cpu på vann og kjøpe 8gb ram til i løpet av sommerferien.

Er det EK som gjelder for vannkjøling fortiden, eller er det andre alternativer til custoom loops?

Helt enig med deg lav støy over ytelse til gaming, men litt støy under benchmarks går fint ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dizato, nice build. Er akkurat det du har satt opp der jeg ser for meg i neste bygg.

Takker Theo! Har vært en del arbeid, men er blitt veldig fornøyd. Tror Vannkjøling på skjermkortet er et must i dette kabinettet om du ønsker det stille/kjølig (custom air kjølere *koker* i denne - Ref: Msi 1070 Gaming X )!

Lite tips/notis til dette kabinettet om du tenker å benytte samme.

-Kutt topplokket slik jeg har gjort, har fått mye bedre utlufting takket være det + magnet støvfilter for utsende sin del.

-Radiator bak må borres nye hull til i kabinettet om du benytter deg av 280mm AIO i toppen til cpu. Får det ikke inn med originalfestene for 120mm bak..

-Corsair RM750x passer med orginal kabler, men begrenser lufting nedenfra. aka du behøver ikke SFX psu. Får samtidig benyttet begge HDD plassene i bunnen av kabinettet uten problem.

Mini review - Veldig fornøyd med kabinettet mtp ITX formfaktor. Universalt med god funksjonalitet til det meste. Stille med riktig oppsett.

Kritikk: Noen kabelveier skulle vært flyttet på/utvidet, blir fort trangt på andre siden av kabinettet til kabler ol. Samt noen av kabelveien inn i hovedkammeret til kabinettet (ref: topp / bunn) er veldig små/trang til å får store kabler igjennom, enda det ville uten problem vært lett å utvidet de.

Tilleggspunkt på kritikk: Alt for stort :p 25 liter for itx, hmmm :hm: NCase M1 = 12,7L. Man får til bra nok kjøling der. Kommer selv til å kjøre NZXT X52 på cpu og Accelero Extreme III med 2 x 120ML Pro vifter som dytter luften ut av kabinettets bunn på gpu. 

Lenke til kommentar

Mente bakplaten. Beklager. Der står det 2.5x7. Prøvde 6mm men de var for korte. Er bakplaten nødvendig? Den ble veldig varm på originalkjøleren. Tenkte kanskje å montere uten bakplate til jeg får tak i lengre skruer.

Endret av chevyz28
Lenke til kommentar

Greit å bruke bakplate for å stive av kortet. Ta alle skruene, sett dem på rekke. Aldri opplevd at 7mm har manglet. 

Lå de sammen med Thermal Pads'ene eller lå de i egen pose i esken? Det lå ingen sammen med bakplaten min. Ingen som fulgte med vannblokken som passet heller desverre. 

Lenke til kommentar

Ghost Recon Wildlands er iallefall et spill som presser selv et GTX 1080 Ti kort ved 1440p. Ultra settings gjør at fps ligger like under 60 fps. Måtte sette noen ting ned til Very High. Tør da ikke tenke på hva dette krever for 4K Ultra settings...

Lenke til kommentar

Nå testet jeg kun Wildlands rett etter lansering og for meg virket spillet fryktelig dårlig optimalisert. Det var det samme i både open beta 1 og 2 som var rett før lansering. Spiller på PG348Q så ble jo 3440x1440, i open beta 1 og 2 satt jeg med GTX 980 og ytelsen var horribel. Det verste var at det å endre fra Very High til alt på det laveste ikke gav meg noen stor endring i ytelse. Så for meg fremsto det som helt elendig optimalisert når et grafikknivå som ikke lignet grisen, sammenlignet med noe som så relativt bra ut begge kunne gi meg samme 20-50 FPS i ytelse.

Etter lansering så testet jeg med GTX 1080 Ti og da var det jo endel bedre, men fremdeles alt for dårlig og det var fremdeles det samme hvor det å sette ned fra Very High til Low gir alt for liten økning i ytelse. At et spill, med så ræva grafikk som det tross alt har med alt på low fremdeles skal gi såpass variabel og generelt dårlig ytelse selv på GTX 1080 Ti er rett og slett ræva.

Lenke til kommentar

Greit å bruke bakplate for å stive av kortet. Ta alle skruene, sett dem på rekke. Aldri opplevd at 7mm har manglet. 

Lå de sammen med Thermal Pads'ene eller lå de i egen pose i esken? Det lå ingen sammen med bakplaten min. Ingen som fulgte med vannblokken som passet heller desverre. 

Det er bare 1 pose i ene enden av eska. Var det med skruer i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Ghost Recon Wildlands er iallefall et spill som presser selv et GTX 1080 Ti kort ved 1440p. Ultra settings gjør at fps ligger like under 60 fps. Måtte sette noen ting ned til Very High. Tør da ikke tenke på hva dette krever for 4K Ultra settings...

Jeg var ikke i nærheten av 60 fps på den ene benchmarken jeg kjørte på Ultra. Det ble rundt 35 fps tror jeg. Riktignok med ultrawide 1440p, men likevel... Jeg satte like godt ned til Very High og justerte opp en og annen innstilling (samt at jeg slo av motion blur, bloom og kanskje noen andre forstyrrende elementer).

Lenke til kommentar

Jeg var ikke i nærheten av 60 fps på den ene benchmarken jeg kjørte på Ultra. Det ble rundt 35 fps tror jeg. Riktignok med ultrawide 1440p, men likevel... Jeg satte like godt ned til Very High og justerte opp en og annen innstilling (samt at jeg slo av motion blur, bloom og kanskje noen andre forstyrrende elementer).

Jeg burde kanskje skrevet det, jeg mente ikke den innebygde benchmarken, men avg fps da jeg faktisk spilte det. Med de settingsa jeg bruker nå, og OC på skjermkortet, så ligger jeg rundt 80 fps. Dessuten Very High, og kanskje også High ser bra ut også.

Lenke til kommentar

Heisann!

Var ikke så veldig mye å skrive hjem om i forhold til overklokking på MSI gtx 1080 TI Sea Hawk X. Kortet har ufattelige gode tempraturer + viften til vram er faktisk veldig stille.

Ser ut til at powerlimit tar knekken på meg.... (jada, den er satt til 120%)

1.Runde

nådde jeg 2062mhz på core / 5587mhz på ram. Testet da 30 min i furmark på 2560x1920 med 8xMSAA - Max temp ble 60 grader på core med 1000rpm på radiator og ca 1550 rpm på vram stock profil.

2,3 og 4.Runde

nådde jeg bare 2025/2033/2025mhz på core og 5614/5988/5610mhz på ram. Testet da i 10 min hver.

(Mhz stemte i FurMark og MSI afterburner, men oppdaget at valley testen kan oppgi høyere mhz enn afterburner. Så har benyttet meg av afterburner resultatet)

Alt i alt, top notch! Men for prisen kan man likeså bare snekkre sammen sin egen variant om man har utstyret til det. Mulig jeg hadde nådd høyere mhz om jeg hadde flashet kortet til et annet FE kort, virker som sea hawk kneler tidligere på powerlimit enn hva andre kort gjør. Ser også at max power oppgitt av afterburner var på 115 (kun en "spike"), men utover max'en oppstår det en god del drops igjennom hele testen hvor den hopper opp å ned. Ligger for det meste i sikte mellom 86 til 105. Hvorav opp under 100 er det mest normale igjennom hele testen.

Lenke til kommentar

Heisann!

Var ikke så veldig mye å skrive hjem om i forhold til overklokking på MSI gtx 1080 TI Sea Hawk X. Kortet har ufattelige gode tempraturer + viften til vram er faktisk veldig stille.

Ser ut til at powerlimit tar knekken på meg.... (jada, den er satt til 120%)

1.Runde

nådde jeg 2062mhz på core / 5587mhz på ram. Testet da 30 min i furmark på 2560x1920 med 8xMSAA - Max temp ble 60 grader på core med 1000rpm på radiator og ca 1550 rpm på vram stock profil.

2,3 og 4.Runde

nådde jeg bare 2025/2033/2025mhz på core og 5614/5988/5610mhz på ram. Testet da i 10 min hver.

(Mhz stemte i FurMark og MSI afterburner, men oppdaget at valley testen kan oppgi høyere mhz enn afterburner. Så har benyttet meg av afterburner resultatet)

Alt i alt, top notch! Men for prisen kan man likeså bare snekkre sammen sin egen variant om man har utstyret til det. Mulig jeg hadde nådd høyere mhz om jeg hadde flashet kortet til et annet FE kort, virker som sea hawk kneler tidligere på powerlimit enn hva andre kort gjør. Ser også at max power oppgitt av afterburner var på 115 (kun en "spike"), men utover max'en oppstår det en god del drops igjennom hele testen hvor den hopper opp å ned. Ligger for det meste i sikte mellom 86 til 105. Hvorav opp under 100 er det mest normale igjennom hele testen.

Ikkje bruk furmark!

Test i et spill som f.eks bf1 eller wildlands. Da ser du hva faktisk du klarer. Furmark er kreft for skjermkort

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...