Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Anbefalte innlegg

Dizato, nice build. Er akkurat det du har satt opp der jeg ser for meg i neste bygg.

Takker Theo! Har vært en del arbeid, men er blitt veldig fornøyd. Tror Vannkjøling på skjermkortet er et must i dette kabinettet om du ønsker det stille/kjølig (custom air kjølere *koker* i denne - Ref: Msi 1070 Gaming X )!

Lite tips/notis til dette kabinettet om du tenker å benytte samme.

-Kutt topplokket slik jeg har gjort, har fått mye bedre utlufting takket være det + magnet støvfilter for utsende sin del.

-Radiator bak må borres nye hull til i kabinettet om du benytter deg av 280mm AIO i toppen til cpu. Får det ikke inn med originalfestene for 120mm bak..

-Corsair RM750x passer med orginal kabler, men begrenser lufting nedenfra. aka du behøver ikke SFX psu. Får samtidig benyttet begge HDD plassene i bunnen av kabinettet uten problem.

Mini review - Veldig fornøyd med kabinettet mtp ITX formfaktor. Universalt med god funksjonalitet til det meste. Stille med riktig oppsett.

Kritikk: Noen kabelveier skulle vært flyttet på/utvidet, blir fort trangt på andre siden av kabinettet til kabler ol. Samt noen av kabelveien inn i hovedkammeret til kabinettet (ref: topp / bunn) er veldig små/trang til å får store kabler igjennom, enda det ville uten problem vært lett å utvidet de.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat byttet til gtx 1080 ti fra  gtx 1080. Problemet er at jeg ikke får oppløsningen til å stemme på skjermen min. Har 2560x1440. Den høyeste oppløsningen jeg kan velge i er 1920x1080. Prøvde å sette oppløsningen manuelt men da blir det bare uskarpt på skjermen. Jeg bruker DVI kabel og adapteren som fulgte med skjermkortet. 

Hva kan være feil?

Lenke til kommentar

Har akkurat byttet til gtx 1080 ti fra  gtx 1080. Problemet er at jeg ikke får oppløsningen til å stemme på skjermen min. Har 2560x1440. Den høyeste oppløsningen jeg kan velge i er 1920x1080. Prøvde å sette oppløsningen manuelt men da blir det bare uskarpt på skjermen. Jeg bruker DVI kabel og adapteren som fulgte med skjermkortet. 

Hva kan være feil?

Kjør ddu fra guru3d.com. kanskje bare en nyinstall av nyeste skal til. Dog adapter er aldri uproblematisk :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva kan være feil?

Adapteret støtter vel bare single link opp til 1920x1080? Har du dual link DVI-kabel må du ha aktivt adapter fra DP til Dual link. Koster rundt tusenlappen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva kan være feil?

Adapteret støtter vel bare single link opp til 1920x1080? Har du dual link DVI-kabel må du ha aktivt adapter fra DP til Dual link. Koster rundt tusenlappen.

Det er problemet ja. Har googlet litt. Må nok bytte til DP-kabel

Lenke til kommentar

DVI funker like bra som DP opp til 1080p 120Hz, skal man over dette f.eks 1440p 144Hz så må man over til DP.

Måtte bytte fra DVI til DP selv da jeg bytta til 1080Ti, så nå mangler jeg bare en ny skjerm :)

Håper Samsung får ut 2017 modellene sine om ikke alt for lenge.

Lenke til kommentar

Hva kan være feil?

Det er problemet ja. Har googlet litt. Må nok bytte til DP-kabel

Hadde gjort det samme, men du kan og bruke hdmi om du har en liggende.

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått bygget meg ny pc med specs under :thumbs:

Gjorde noen raske tester med OC på Msi GTX 1080TI Gaming X.

Resultat i vedlagte bilder.

Hvis noen andre har lyst og kjøre samme test for sammenligning hadde jeg blitt veldig glad :)

1. Er noen år siden jeg har drevet med overklokkking og benchmarks så jeg lurer på hva slags benchmarks som gjelder i dag?

2. Prøvde med og uten og justere Core voltage på 1080ti og ser ut som jeg fikk best overklokk uten og øke Voltage, noen andre som har samme erfaring?

3. Er overklokken på dette korte jeg har nå brukbar eller burde jeg greie høyere?

Høyeste stabile OC på Uengine Heaven preset Extreme:

Resultat - 5073 (detaljer i bildet)

Core - 2075Mhz

Memory - 6080Mhz

Temp stabiliserte seg rundt 50grader

med vifte på 100%

Samme OC på 3D mark 11 performance (det eneste valget man får opp på gratis versjon)

Resultat :graphics score 44245 (detaljer i bildet)

Mulig jeg spør om litt mye nå men blir takknemelig for alle svar ;)

(specs på pc

Intel core i7 7700k @ stock speed - Crucial DDR4 ballistix elite 3000mhz 8gb - Msi GTX 1080ti gaming x - Corsair Force MP500 - Alpenföhn Matterhorn - BenQ 27" LED GL2706PQ - NZXT Noctis 450 Midi Tower - Corsair RM650i - MSI Z270 Tomahawk Arctic)

post-219294-0-23161900-1491691202_thumb.png

post-219294-0-61735500-1491691251_thumb.png

Endret av Masterminders
Lenke til kommentar

snipp

Du kjøpte bare 8GB RAM i en såpass heftig PC...?  :confused:

Angående MSI 1080 Ti Gaming X kortet, så prioriterer jeg lav støy over ytelse. Derfor "bare" 1936/1924 Mhz core under load hos meg nå. Vram på det er jeg ikke helt ferdig med enda.

PS : Spill heller et nytt spill for å teste stabiliteten av OC, som f.eks Rise of the Tomb Raider.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...