Christian Thork Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Takker så mye. Kjøper heller enda en XTX 360 rad ny om jeg velger å investere mer i maskinen. Ny vel og merke. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 (endret) Bare sånn for å vite det, hvilken BIOS kjører dere på? raexon, minhund, nizzen?Den jeg kjører på nå gir meg 1519 ved bootup/K-boost (selv om den ikke er det), så når jeg stiller den til f.eks 1450, så får jeg valideringsfeil i 3DMark. Dvs, det er det jeg tror skjer i allefall, fordi alt annet virker stabilt. Endret 6. april 2015 av bshagen Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Bare sånn for å vite det, hvilken BIOS kjører dere på? raexon, minhund, nizzen? Den jeg kjører på nå gir meg 1519 ved bootup/K-boost (selv om den ikke er det), så når jeg stiller den til f.eks 1450, så får jeg valideringsfeil i 3DMark. Dvs, det er det jeg tror skjer i allefall, fordi alt annet virker stabilt. Tror ikke du får valideringsfeil pga klokken på GPU, sjekk at du har ett klokke på PC'n siden det er den vanligste feilen. Jeg må synce mot nett når jeg får den feilen. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Da har man lært seg noen tweaks til i dag Lenke til kommentar
raexon Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Jeg har bare flashet biosen til den som Nizzen linket tidligere. Kortene mine har asic på 69% og 80%. Jeg klarer +205 på core og 505 på mem. Under load ligger temperaturen fra 25-35 grader. Har makset ut mV slideren i AB selvom eg ikke vet om den har noe funksjon med den biosen. En ting eg har reagert på er at det kommer lyd fra pcen når eg belaster CPU og GPU maks. Nesten som om det er pga det er så høyt strøm trekk på komponentene. Er det noe som er vanlig? Var det samme når eg hadde overclocket riggen med 3x780ti classy Lenke til kommentar
raexon Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Da har man lært seg noen tweaks til i dag Hva gjorde du for å få til det der? Hva slags asic har du på kortet ditt? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Mener du Coil-whine kanskje? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 (endret) Jeg har bare flashet biosen til den som Nizzen linket tidligere. Kortene mine har asic på 69% og 80%. Jeg klarer +205 på core og 505 på mem. Under load ligger temperaturen fra 25-35 grader. Har makset ut mV slideren i AB selvom eg ikke vet om den har noe funksjon med den biosen. En ting eg har reagert på er at det kommer lyd fra pcen når eg belaster CPU og GPU maks. Nesten som om det er pga det er så høyt strøm trekk på komponentene. Er det noe som er vanlig? Var det samme når eg hadde overclocket riggen med 3x780ti classy Det er vanlig ja. Coilwhine. Har såvidt litt av det selv på Titankorta. Om det er begge vet jeg ikkje, men litt summing er det. Testet aldri korta på luft. Rett på vann. Asic på 80% ! Da kan du kanskje klare opp mot 1600mhz på det ene kortet Endret 6. april 2015 av Nizzen Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Da har man lært seg noen tweaks til i dag Hva gjorde du for å få til det der? Hva slags asic har du på kortet ditt? Endret noe i Nvidia Inspector, LOD greie og en annen ting Lenke til kommentar
raexon Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 (endret) Jeg har bare flashet biosen til den som Nizzen linket tidligere. Kortene mine har asic på 69% og 80%. Jeg klarer +205 på core og 505 på mem. Under load ligger temperaturen fra 25-35 grader. Har makset ut mV slideren i AB selvom eg ikke vet om den har noe funksjon med den biosen. En ting eg har reagert på er at det kommer lyd fra pcen når eg belaster CPU og GPU maks. Nesten som om det er pga det er så høyt strøm trekk på komponentene. Er det noe som er vanlig? Var det samme når eg hadde overclocket riggen med 3x780ti classy Det er vanlig ja. Coilwhine. Har såvidt litt av det selv på Titankorta. Om det er begge vet jeg ikkje, men litt summing er det. Testet aldri korta på luft. Rett på vann. Asic på 80% ! Da kan du kanskje klare opp mot 1600mhz på det ene kortet Trodde coilwhine kom fra viftene dere har rett er nok coilwhine jeg hører Har bare syncet overklokkingen på kortene så vi får se om eg klarer noe høyere på kortet med bedre asic. Forresten når du har vannkjøling kortene og maks temp er 35-40 grader vil man få noe særlig ekstra ut av kortet om man hadde vært rundt 10-15 grader ? Kortet throttler vel ikke ned når temperaturene er så "lave". Minhund med LOD mener du vel ikke lodding på kortet eller? Endret 6. april 2015 av raexon Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Jeg har bare flashet biosen til den som Nizzen linket tidligere. Kortene mine har asic på 69% og 80%. Jeg klarer +205 på core og 505 på mem. Under load ligger temperaturen fra 25-35 grader. Har makset ut mV slideren i AB selvom eg ikke vet om den har noe funksjon med den biosen. En ting eg har reagert på er at det kommer lyd fra pcen når eg belaster CPU og GPU maks. Nesten som om det er pga det er så høyt strøm trekk på komponentene. Er det noe som er vanlig? Var det samme når eg hadde overclocket riggen med 3x780ti classy Det er vanlig ja. Coilwhine. Har såvidt litt av det selv på Titankorta. Om det er begge vet jeg ikkje, men litt summing er det. Testet aldri korta på luft. Rett på vann. Asic på 80% ! Da kan du kanskje klare opp mot 1600mhz på det ene kortet Trodde coilwhine kom fra viftene dere har rett er nok coilwhine jeg hører Har bare syncet overklokkingen på kortene så vi får se om eg klarer noe høyere på kortet med bedre asic. Forresten når du har vannkjøling kortene og maks temp er 35-40 grader vil man få noe særlig ekstra ut av kortet om man hadde vært rundt 10-15 grader ? Kortet throttler vel ikke ned når temperaturene er så "lave". Minhund med LOD mener du vel ikke lodding på kortet eller? Nei overhodet ikke, det er noe i Nvidia Inspector der du kan endre noe som heter "LOD Bias" Lenke til kommentar
raexon Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Jeg har bare flashet biosen til den som Nizzen linket tidligere. Kortene mine har asic på 69% og 80%. Jeg klarer +205 på core og 505 på mem. Under load ligger temperaturen fra 25-35 grader. Har makset ut mV slideren i AB selvom eg ikke vet om den har noe funksjon med den biosen. En ting eg har reagert på er at det kommer lyd fra pcen når eg belaster CPU og GPU maks. Nesten som om det er pga det er så høyt strøm trekk på komponentene. Er det noe som er vanlig? Var det samme når eg hadde overclocket riggen med 3x780ti classy Det er vanlig ja. Coilwhine. Har såvidt litt av det selv på Titankorta. Om det er begge vet jeg ikkje, men litt summing er det. Testet aldri korta på luft. Rett på vann. Asic på 80% ! Da kan du kanskje klare opp mot 1600mhz på det ene kortet Trodde coilwhine kom fra viftene dere har rett er nok coilwhine jeg hører Har bare syncet overklokkingen på kortene så vi får se om eg klarer noe høyere på kortet med bedre asic. Forresten når du har vannkjøling kortene og maks temp er 35-40 grader vil man få noe særlig ekstra ut av kortet om man hadde vært rundt 10-15 grader ? Kortet throttler vel ikke ned når temperaturene er så "lave". Minhund med LOD mener du vel ikke lodding på kortet eller? Nei overhodet ikke, det er noe i Nvidia Inspector der du kan endre noe som heter "LOD Bias" Aha, man vet jo aldri hvilken asic har du på det kortet? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Jeg har bare flashet biosen til den som Nizzen linket tidligere. Kortene mine har asic på 69% og 80%. Jeg klarer +205 på core og 505 på mem. Under load ligger temperaturen fra 25-35 grader. Har makset ut mV slideren i AB selvom eg ikke vet om den har noe funksjon med den biosen. En ting eg har reagert på er at det kommer lyd fra pcen når eg belaster CPU og GPU maks. Nesten som om det er pga det er så høyt strøm trekk på komponentene. Er det noe som er vanlig? Var det samme når eg hadde overclocket riggen med 3x780ti classy Det er vanlig ja. Coilwhine. Har såvidt litt av det selv på Titankorta. Om det er begge vet jeg ikkje, men litt summing er det. Testet aldri korta på luft. Rett på vann. Asic på 80% ! Da kan du kanskje klare opp mot 1600mhz på det ene kortet Trodde coilwhine kom fra viftene dere har rett er nok coilwhine jeg hører Har bare syncet overklokkingen på kortene så vi får se om eg klarer noe høyere på kortet med bedre asic. Forresten når du har vannkjøling kortene og maks temp er 35-40 grader vil man få noe særlig ekstra ut av kortet om man hadde vært rundt 10-15 grader ? Kortet throttler vel ikke ned når temperaturene er så "lave". Minhund med LOD mener du vel ikke lodding på kortet eller? Nei overhodet ikke, det er noe i Nvidia Inspector der du kan endre noe som heter "LOD Bias" Aha, man vet jo aldri hvilken asic har du på det kortet? 73.8 på det jeg kjørte nå, 68.2 på det andre Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Her ser du hva jeg har gjort for å øke score i Catzilla Lenke til kommentar
raexon Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Her ser du hva jeg har gjort for å øke score i Catzilla Aha, takk for tipset! Skal se om eg får testet det imorgen. Er det bare i Catzilla at man får utnyttelse av en slik endring? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Her ser du hva jeg har gjort for å øke score i Catzilla Aha, takk for tipset! Skal se om eg får testet det imorgen. Er det bare i Catzilla at man får utnyttelse av en slik endring? Og i 3DMark Vantage, men har ikke fått det til i Fire Strike da scoren ikke blir validert Denne likte jeg, Gikk ned fra 1541 MHz til 1528 MHz på core men økte FPS og Score i Heaven Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Throttling, siden du får lavere score med høyere klokk? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Som oftest pga. "ustabilitet". Og er ganske så normalt. Som regel når man er akkurat på linjen mellom stabil og ustabil Klokk. Gjerne etterfulgt av artifakter, men ikke alltids. Noem ganger hjelper det med mer spenning eller lavere temp, da det ikke er så mye som skal til, da man ligger helt på grensa. Kan også være throttling, men går ut fra at MinHund har full kontroll på det. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Throttling, siden du får lavere score med høyere klokk? Nei ikke throttling men generell ustabil klokk på GPU'ene, du ser det når du kjører at benchen "hakker" og ikke går smooth. Som oftest pga. "ustabilitet". Og er ganske så normalt. Som regel når man er akkurat på linjen mellom stabil og ustabil Klokk. Gjerne etterfulgt av artifakter, men ikke alltids. Noem ganger hjelper det med mer spenning eller lavere temp, da det ikke er så mye som skal til, da man ligger helt på grensa. Kan også være throttling, men går ut fra at MinHund har full kontroll på det. Full kontroll vet du, hadde ikke kjørt benchen flere ganger ellers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå