HKS Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Hva vil du da er viktigere for å definere et cumputer-kort og skille det fra et renspikket gaming-kort i dag? Kortet har 12GB minne, ikke 6GB, som hadde vært mer en nok for spilling. Titan X støtter også features som for eksempel GPUDirect for raskt å kunne RDMA innhold mellom flere GPUer koblet til et system. Helt enig i at vi forbrukere nok må vente på AMD gjør et innhugg før Nvidia blir seriøse her. Og det er ikke første gang AMD "redder" oss fra Nvidia sin alt for sterke posisjon.Beklager, men det er nok noe av det dummeste jeg har hørt i dag. Hva er du maner Nvidia skal slippe hva AMD plutselig kommer med ett eller annet nytt produkt? Hva er det du mener Nvidia "holder igjen"? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 HKS skal man forske med gpuer vil man vel ha annet minne /ecc De fleste forskere trenger ikke ECC, det er først noe som blir viktig i større produksjonsmiljøer. Vi forsker på diverse multimedia workloads, og vi bruker ikke ECC. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Så for å svare på spørsmålet om hvorfor Titan X ikke har flere cores med FP64 med ett ord:28nm Lenke til kommentar
War Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Helt enig i at vi forbrukere nok må vente på AMD gjør et innhugg før Nvidia blir seriøse her. Og det er ikke første gang AMD "redder" oss fra Nvidia sin alt for sterke posisjon. Tolket det helt fint jeg. Nvidia er kongen, setter prisen som de vil. AMD slipper sitt toppkort, kanskje det yter nesten tilsvarende og kanskje til halve prisen = de redder oss da titan x plutselig ligger til 699 For eks da amd slapp sitt siste toppkort, da fikk alle lov til å selge titan z til 13500kr , ned fra 24 laken over natta. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 (endret) Ja vel HKS, frister ikke akkurat å svare deg når man er SÅ sur. Men ja, som nevnt mer enn nok av ganger så har Nvidia valgt å utstyre Titan med 1/32 FP64. De kunne nok garantert endret dette på forholdsvis kort tid, og for alt vi vet så har de et skikkelig proff-kort på markedet om ikke alt for lenge. Å lage et kort som befinner seg mellom dette, det kan da umulig ta SÅ lang tid. Bare dette jeg mente, og ser ikke hvorfor det skulle vært så fryktelig sjokkerende nyheter. Men igjen, det kommer fortsatt ann på hva AMD kommer ut med. Dog er det nå AMD sin gode mulighet til å gi pose og sekk som sagt, hvor de gir god DP ytelse samtidig som det yter bra i spill, for de av oss som setter pris på det. Edit; jeg sier ikke at jeg tror de kommer ut med det denne gangen, men på en annen side så har Nvidia fremskyndet lanseringer etter hva AMD har levert. Var tvilsomt tilfeldig når 780ti kom ut. Kortet har 12GB minne, ikke 6GB, som hadde vært mer en nok for spilling. Titan X støtter også features som for eksempel GPUDirect for raskt å kunne RDMA innhold mellom flere GPUer koblet til et system. Om historien gjentar seg så vil 12 GB fint kunne komme til nytte, godt innenfor den reelle levetiden til kortet (ikke fysiske). Nøyaktig samme problemstillingen for et par år tilbake, GTX 680 hadde 2GB, Titan fikk så 6GB som alle mente var for mye. Deretter kom 3GB verjsonen (780), som jeg inkludert mange andre kjøpte, men som i senere tid ble den største flaskehalsen i systemet. Nå i dag, så er det samme situasjon. Du kan velge å gå for 4GB (980), 12GB Titan med tre ganger mer, eller vente til en mellomting med 6GB om en stund. Vil sikkert gå en god stund før disse virkelig vippes av tronen, da vi sikkert ser krymping og erstatning av rimeligere skjermkort i mellomtiden, for de som fokuserer på dette. SÅ jeg ville ikke vært like skråsikker på at 12 GB ikke kommer til nytte. Endret 17. mars 2015 av Andrull 2 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 8 milliarder transistorer er helt på grensen over hva som er mulig på 28nm, det er ikke plass til flere FP64 ALU'er. Alternativet hadde selvsagt vært å beholde brikken identisk med GM204, altså 2048 FP32 cores, og lagt på x antall FP64 cores. Neida laget et eget produkt for et par måneder siden for de som trenger FP64 ytelse. Kortet er kjent som Tesla K80, det er 2 stk. GK180 brikker som er GK110 modda for HPC-bruk. Lenke til kommentar
War Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Jeg ser på dette som et rent spillkort, hvor man har misbrukt titan-merkenavnet hvor de slengte på litt ekstra minne for å dekke over hele stuntet. 1 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Jeg er på en konferanse full av forskere og utviklere som ikke er enig med deg. Her på GTC er det flere som savner funksjonen som er støttet i Tegra X1 hvor man kan bruke en FP32 ALU til to FP16 operasjoner. Dette er ikke et rent gaming-kort. Det kortet kommer om et par måneder, med kun 6GB minne. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Digital Foundry har testet Titan X opp mot 980/970SLI, med og uten OC: 1 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 (endret) Dette er ikke et rent gaming-kort. Det kortet kommer om et par måneder, med kun 6GB minne. Et par måneder vil da si..... Mai? Endret 17. mars 2015 av Simkin Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Når kommer det i butikken? Lenke til kommentar
War Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Jeg er på en konferanse full av forskere og utviklere som ikke er enig med deg. Tenker litt på hva vi spillere skal se på det som. Om det har finesser forskere er ute etter kan jo de bare kjøpe det uansett. Det stilles uansett større krav til de om å undersøke hva gpuene de kjøper kan kjøre. Vi andre skal egentlig bare la oss lokke av markedsføringer og hype og spørsmålet er jo hva er kortet ment for når de slenger i så mye minne og har en fersk 9serie ute. Er det et regnekort som minnekravstore spillere kan sniffe på, eller er det hype for å tjene penger bare. Når det slippes for første gang, snakker de om simulering bare eller nevner de fps i spill osv. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Den har jo mer av alt, og snuser på 980SLI, som også koster omtrent det samme hvis vi skal tippe 10K for Titan X. Det er ikke såååå ille detta da. Nå snakker jeg gaming ofc, men det ser nesten ut som resten av folka her er forskere, som antagelig må punge ut for sine egne kort. (?) For oss dødelige: Lenke til kommentar
War Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 (endret) Kjører 4sli 980 nå, hadde lett skaffet 2 slike med slot imellom for lik ytelse ca. Det ser det jo ut som det er også. Bakdelen er jo at vips så glir det 4 inn i riggen , så er jeg like langt støymesig. Endret 17. mars 2015 av War Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Men da er det jo uansett MER. Go go, War. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Om vi ser på DigitalFoundry sin test så virker det jo som Titan X OC faktisk er på nivå med 2x GTX 980 i SLI, det er jo solide saker. Spørsmålet er jo hvor realistisk det er å holde en stabil OC på det nivået uten å måtte gjøre noe med kjøleløsningen. Ser vi på de spillene de sammenligner så ser man jo at SLI har som vanlig utrolig sprikende resultater, alt fra glimrende skalering til temmelig middelmådig som igjen gjør Titan X til et mer sikkert kjøp da du kan føle deg langt mer trygg på ytelsen den vil gi, og du slipper også all problematikk rundt potensiell microstuttering osv.. Lenke til kommentar
War Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 hva skal jeg gjøre med de 6 stk 980 sc jeg kjøpte denne uka da og de 3stk 980 zotacene 1 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Er det et regnekort som minnekravstore spillere kan sniffe på, eller er det hype for å tjene penger bare. Når det slippes for første gang, snakker de om simulering bare eller nevner de fps i spill osv. Ett av de forskningsfeltene som er mest i vinden nå er Deep Learning Networks (også kjent som AI og machine learning). Det er dette Nvidia snakket om nå på GTC. Spill har ikke blitt nevnt i det heletatt her når Titan X ble lansert. De viste en demo med Unreal-motoren, men det var det. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 hva skal jeg gjøre med de 6 stk 980 sc jeg kjøpte denne uka da og de 3stk 980 zotacene 45 dagers returrett på komplett... Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 hva skal jeg gjøre med de 6 stk 980 sc jeg kjøpte denne uka da og de 3stk 980 zotacene Folding eller gi de bort 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå