Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har en oversikt over non-FE-kort, hva de koster og hvordan de er klokket?

Hvis du tenker på 1080ti kortene så vil et kjapt søk på prisguiden vise hvordan 4 av kortene er klokket. De andre står det ikke noe på.

https://www.prisguide.no/sammenlign/?p[]=291786&p[]=291787&p[]=293053&p[]=292841

Joda, men det er jo flere kort som ikke har dukket opp i Prisguiden eller prisjakt ennå, så jeg tenkte kanskje noen hadde bedre oversikt.

Lenke til kommentar

Hittil er det dette kortet fra Inno3D som virker mest interessant for meg. Bra priset er det også, men jeg vil helst slippe å handle fra Multicom, og jeg er ikke sikker på hvordan SLI med slike kort vil passe på mitt hovedkort.

Dårlig erfaring med Multicom?

For min del så pleier de i beste fall å være 4-5 dager tregere enn komplett (men jeg bor i Oslo, så sammenlikningen er nok ikke helt fair), og "på lager" kan bety "vår leverandør har det på lager", noe som ikke alltid stemmer. Jeg venta tre uker på en CPU en gang, og har unngått multicom etter dette.

Lenke til kommentar

Cool thx. Så det vil si at kortet aldri holder seg konstakt på 1950Mhz og 0.95v eller at det fortsetter å bevege seg i Mhz opp til toppen av kurven men maks 0,95v?

Ser nå slik ut:

post-38451-0-23509400-1490391693_thumb.png

EDIT:

Wow, nøyaktig samme (så litt feil først) i FPS på Benchmark og kortet kjører nesten 7-10c kjøligere (må se ann temp over litt lengre tid) under last på 57%. Dette kortet er jo egentlig knallbra.

EDIT2:

Ser i historikken at kortet gikk ned fra 1949 til 1936 og 1924 under benchmarken selv om temp kun var 54c. Men det er vel kanskje pga volten. Uansett gjorde ikke mer enn 0.2ish utslag på FPS, så veldig bra.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hittil er det dette kortet fra Inno3D som virker mest interessant for meg. Bra priset er det også, men jeg vil helst slippe å handle fra Multicom, og jeg er ikke sikker på hvordan SLI med slike kort vil passe på mitt hovedkort.

Dårlig erfaring med Multicom?

For min del så pleier de i beste fall å være 4-5 dager tregere enn komplett (men jeg bor i Oslo, så sammenlikningen er nok ikke helt fair), og "på lager" kan bety "vår leverandør har det på lager", noe som ikke alltid stemmer. Jeg venta tre uker på en CPU en gang, og har unngått multicom etter dette.

For min del bestilte jeg ihvertfall GTX 1080 fra Multicom forrige søndag(på lager, 2 uker siden), og avbestilte forrige fredag da det fortsatt ikke var sendt. Bestilte fra Lefdal, og fikk det etter 3 dager.

Lenke til kommentar

Temp har aldri vært over 60c, ligger stort sett på 55c med undervoltingen. Det er over 10c reduksjon med samme viftehastighet. Heftig :)

Etter å ha spilt Wildlands med dette kortet synes jeg alle andre spill ser smått rævva ut. Hvilke andre titler kan testes for awesome grafikk? The Rise of The Tom Raider har jeg og det var "greit nok".

EDIT:

DeusEx Mankind Divided ser ganske bra ut. Må testes.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Temp har aldri vært over 60c, ligger stort sett på 55c med undervoltingen. Det er over 10c reduksjon med samme viftehastighet. Heftig :)

Etter å ha spilt Wildlands med dette kortet synes jeg alle andre spill ser smått rævva ut. Hvilke andre titler kan testes for awesome grafikk? The Rise of The Tom Raider har jeg og det var "greit nok".

EDIT:

DeusEx Mankind Divided ser ganske bra ut. Må testes.

The Witcher 3 og GTA V ser jo veldig bra ut. Selv om de ikke akkurat er nye av året. 

Hvor høy oppløsning spiller du i?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...