Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Mye lettere om alt var ultra preset minus turf. Der var det jeg fikk 63,xx FPS på 1440P med 2050/500+ på core/minnet.

Var ULTRA minus Turf og antialiasing til SMAA fremfor Temporal AA. (SMAA er litt tyngre å kjøre). Jeg har sharpening på 40%.

 

Nizzen:

Turf On? Heftig. Hadde vært kult å se ditt oppsett benche i 1440P :D

 

62 fps

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1440p Ultra, SMAA

Long range shadow står på ON og ikke Ultra (glemte det). 

 

attachicon.gifBench.PNG

Heftige tall :)

 

Long range shadow = Ultra er en real FPS killer så jeg har kjørt med den til kun ON. Tipper de andre også gjorde det? Hadde vært gøy å se noen med 1070 SLI kjøre dette.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ghost recon wildlands 4k benchmark:

 

Ryzen @ 4ghz - 3200 cl14 mem

1080ti @ 2000mhz

 

attachicon.gif20170323_193037.jpg

attachicon.gif20170323_193148.jpg

attachicon.gif20170323_193201.jpg

 

1080ti sli på samme settings gir bare 46fps.

De fleste settings har nesten ingen ting å si på fps annet enn godrays. Skrur jeg av denne, så får jeg ca 62fps i benchmarken.

 

Turf, AA etc krever lite for 1080ti sli tydeligvis. SMAA av eller på er innenfor 1 fps i 4k  :eek:

 

Ser ut som om det er litt igjen å gå på når det gjelder sliskalering også.

Lenke til kommentar

 

Ghost recon wildlands 4k benchmark:

 

Ryzen @ 4ghz - 3200 cl14 mem

1080ti @ 2000mhz

 

attachicon.gif20170323_193037.jpg

attachicon.gif20170323_193148.jpg

attachicon.gif20170323_193201.jpg

 

1080ti sli på samme settings gir bare 46fps.

De fleste settings har nesten ingen ting å si på fps annet enn godrays. Skrur jeg av denne, så får jeg ca 62fps i benchmarken.

 

Turf, AA etc krever lite for 1080ti sli tydeligvis. SMAA av eller på er innenfor 1 fps i 4k  :eek:

 

Ser ut som om det er litt igjen å gå på når det gjelder sliskalering også.

 

Hadde du giddet å teste forskjellen med SMT slått av (antar at den er på, siden bechmarken sier 16 logiske kjerner)? Jeg har skjønt at det burde gi en liten boost.

Lenke til kommentar

 

 

Ghost recon wildlands 4k benchmark:

 

Ryzen @ 4ghz - 3200 cl14 mem

1080ti @ 2000mhz

 

attachicon.gif20170323_193037.jpg

attachicon.gif20170323_193148.jpg

attachicon.gif20170323_193201.jpg

 

1080ti sli på samme settings gir bare 46fps.

De fleste settings har nesten ingen ting å si på fps annet enn godrays. Skrur jeg av denne, så får jeg ca 62fps i benchmarken.

 

Turf, AA etc krever lite for 1080ti sli tydeligvis. SMAA av eller på er innenfor 1 fps i 4k  :eek:

 

Ser ut som om det er litt igjen å gå på når det gjelder sliskalering også.

 

Hadde du giddet å teste forskjellen med SMT slått av (antar at den er på, siden bechmarken sier 16 logiske kjerner)? Jeg har skjønt at det burde gi en liten boost.

 

Jeg kan sikkert teste, men tror du virkelig det har noe å si i dette spillet som er så evig GPU "bound"?

Lenke til kommentar

 

 

 

Ghost recon wildlands 4k benchmark:

 

Ryzen @ 4ghz - 3200 cl14 mem

1080ti @ 2000mhz

 

attachicon.gif20170323_193037.jpg

attachicon.gif20170323_193148.jpg

attachicon.gif20170323_193201.jpg

 

1080ti sli på samme settings gir bare 46fps.

De fleste settings har nesten ingen ting å si på fps annet enn godrays. Skrur jeg av denne, så får jeg ca 62fps i benchmarken.

 

Turf, AA etc krever lite for 1080ti sli tydeligvis. SMAA av eller på er innenfor 1 fps i 4k  :eek:

 

Ser ut som om det er litt igjen å gå på når det gjelder sliskalering også.

 

Hadde du giddet å teste forskjellen med SMT slått av (antar at den er på, siden bechmarken sier 16 logiske kjerner)? Jeg har skjønt at det burde gi en liten boost.

 

Jeg kan sikkert teste, men tror du virkelig det har noe å si i dette spillet som er så evig GPU "bound"?

 

Nja, tipper ikke så mye. Men om du gidder hadde det vært interessant :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ghost recon wildlands 4k benchmark:

 

Ryzen @ 4ghz - 3200 cl14 mem

1080ti @ 2000mhz

 

attachicon.gif20170323_193037.jpg

attachicon.gif20170323_193148.jpg

attachicon.gif20170323_193201.jpg

 

1080ti sli på samme settings gir bare 46fps.

De fleste settings har nesten ingen ting å si på fps annet enn godrays. Skrur jeg av denne, så får jeg ca 62fps i benchmarken.

 

Turf, AA etc krever lite for 1080ti sli tydeligvis. SMAA av eller på er innenfor 1 fps i 4k  :eek:

 

Ser ut som om det er litt igjen å gå på når det gjelder sliskalering også.

 

Hadde du giddet å teste forskjellen med SMT slått av (antar at den er på, siden bechmarken sier 16 logiske kjerner)? Jeg har skjønt at det burde gi en liten boost.

 

Jeg kan sikkert teste, men tror du virkelig det har noe å si i dette spillet som er så evig GPU "bound"?

 

Nja, tipper ikke så mye. Men om du gidder hadde det vært interessant :)

 

 

Hadde ikkje noe å si. +-1fps. Altså innenfor feilmarginen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Viktig å påpeke at under spilling blir spillet mer CPU bound. Benchmarken tester omtrentlig kun GPU. Long Range Shadows har også mindre å si i Benchmark enn når man er i spillet med mye long range terreng.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

Ghost recon wildlands 4k benchmark:

 

Ryzen @ 4ghz - 3200 cl14 mem

1080ti @ 2000mhz

 

attachicon.gif20170323_193037.jpg

attachicon.gif20170323_193148.jpg

attachicon.gif20170323_193201.jpg

 

1080ti sli på samme settings gir bare 46fps.

De fleste settings har nesten ingen ting å si på fps annet enn godrays. Skrur jeg av denne, så får jeg ca 62fps i benchmarken.

 

Turf, AA etc krever lite for 1080ti sli tydeligvis. SMAA av eller på er innenfor 1 fps i 4k  :eek:

 

Ser ut som om det er litt igjen å gå på når det gjelder sliskalering også.

 

Kan det være feil med SLI profilen din? Siden 1080TI SLI bare gir minimal økning i ytelse. 

 

Jeg opplever rundt 40% mer ytelse med 1080SLI enn singel 1080TI. 

Ikke testet med 1 kort, men burde gi rundt 1.6 i skalering da TI er rundt 25% raskere enn vanilla 1080. 

Lenke til kommentar

Viktig å påpeke at under spilling blir spillet mer CPU bound. Benchmarken tester omtrentlig kun GPU. Long Range Shadows har også mindre å si i Benchmark enn når man er i spillet med mye long range terreng.

 

Samme er det med Rise of the Tomb Raider også. Den innebygde benchmarken er ikke helt representativ der heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fant ut av Bf1 nå. G-sync + sli er ødelagt. Uten g-sync så funker sli i Bf1.

 

x99 8 core + 1x1080ti @4k = ~90fps

x99 8 core + 2x1080ti @4k = ~ 127fps

 

Må flytte korta over IGJEN til Ryzenriggen. Som det ser ut nå, så virker fps mye mere stabil med 6900k enn med Ryzen i BF1.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Testet Ghost Recon Wildlands sin SLI scaling nå. 

 

7700k 5ghz

32Gb 3400mhz 

1080(SLI) 2100/5556
 

Ca 80% mer ytelse med SLI, ganske bra optimalisert. 

Testene ble kjørt med G-sync av. (Gsync på = -10% ytelse både i SLI og singel). 

 

 

 

 

post-31844-0-00000600-1490362525_thumb.png

post-31844-0-93970700-1490362529_thumb.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...