Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Anbefalte innlegg

Ja, kan prøve det. Men det er allikevel litt rart syns jeg. Lurer på om jeg skal prøve en BIOS med høyere volt, siden begge kortene mine har lav ASIC. Jeg skjønner det ikke, men det er slik jeg forstår GPU-Z> sin forklaring. :)

Hva slags ASIC har du?

61 og 66. Etter som jeg forstår så er det skikkelig lavt :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, kan prøve det. Men det er allikevel litt rart syns jeg. Lurer på om jeg skal prøve en BIOS med høyere volt, siden begge kortene mine har lav ASIC. Jeg skjønner det ikke, men det er slik jeg forstår GPU-Z> sin forklaring. :)

Hva slags ASIC har du?

Jeg har 66 og 69, så det er håp for deg også :p

Lenke til kommentar

Hva slags ASIC har du?

Jeg har 66 og 69, så det er håp for deg også :p

68 og 73 her :p

Lenke til kommentar

Flasha nye BIOSer nå.:)

Originally Posted by Sheyster go_quote.gif

New Bench BIOS:

- Based on the stock EVGA SC BIOS

- 1418 MHz Core

- 1519 MHz boost

- Voltage locked at 1.3125 for anything over 1342 MHz. HOWEVER - only displays 1.274 in PX and GPU-Z

- K-boost gives 1.274v/1519 MHz/450w TDP right from boot-up without touching anything in PX

- Default TDP: 450w (100%)

- Max TDP: 600w (133%)

- Max Temp 95 Deg C.

As stated in my previous post, you probably won't get better results with this over the opt33 Benching BIOS or the Cyclops 1.3125 BIOS.

I tested it myself and can confirm it works, but I only pushed to 1550 with it since I'm on air. DO NOT USE THIS IF ON AIR. This is just way too hot for that; too much vcore.

Det jeg ikke skjønner helt er at jeg har nå enabla K-Boost, men den er ikke satt til 1519MHz i PX, den viser 1290MHz på det ene kortet og 1265MHz på det andre. I Valley derimot så viser det 1519MHz. Er Valley korrekt og GPU-Z/PX feil?

Lenke til kommentar

Flasha nye BIOSer nå. :)

Originally Posted by Sheyster go_quote.gif

New Bench BIOS:

- Based on the stock EVGA SC BIOS

- 1418 MHz Core

- 1519 MHz boost

- Voltage locked at 1.3125 for anything over 1342 MHz. HOWEVER - only displays 1.274 in PX and GPU-Z

- K-boost gives 1.274v/1519 MHz/450w TDP right from boot-up without touching anything in PX

- Default TDP: 450w (100%)

- Max TDP: 600w (133%)

- Max Temp 95 Deg C.

As stated in my previous post, you probably won't get better results with this over the opt33 Benching BIOS or the Cyclops 1.3125 BIOS.

I tested it myself and can confirm it works, but I only pushed to 1550 with it since I'm on air. DO NOT USE THIS IF ON AIR. This is just way too hot for that; too much vcore.

Det jeg ikke skjønner helt er at jeg har nå enabla K-Boost, men den er ikke satt til 1519MHz i PX, den viser 1290MHz på det ene kortet og 1265MHz på det andre. I Valley derimot så viser det 1519MHz. Er Valley korrekt og GPU-Z/PX feil?

Både Vally og GPUz viser feil, GPUz viser rett i sensor-tab da.

I PX skal den vise rett når du setter på Kboost

Endret av Minhund
Lenke til kommentar

Men hva med at korta viser forskjellige frekvenser ved samme innstillinger i PX? Skal jeg sette de likt, eller skal jeg kompensere på det ene kortet, siden Valley viste meg to like verdier?

Glem hva Vally viser, det at PX viser 2 forskjellig i idle er pga asic, sett på Kboost og volt og sett core til feks +100 offset og se hva du får da

Om du ser på vally skjermdumpen min her så skal jo jeg ha 1732 MHz på core :p

Mens det riktige er 1541 MHz

e99a022b_00001.png

a446792f_vallyTitanXSLI.PNG

Endret av Minhund
Lenke til kommentar

Men hva med at korta viser forskjellige frekvenser ved samme innstillinger i PX? Skal jeg sette de likt, eller skal jeg kompensere på det ene kortet, siden Valley viste meg to like verdier?

Glem hva Vally viser, det at PX viser 2 forskjellig i idle er pga asic, sett på Kboost og volt og sett core til feks +100 offset og se hva du får da

For det første: Syk score, Minhund! :D

JEg satte offset 110, som da ble til 1375 på det ene og 1400 på det andre kortet. Driter nå i Valley sine verdier som du sier, og kjørte en kjapp bench for å se hva PX rapporterte til meg i grafene: (se vedlegg)

PX virker til å synce kortene mine til 1366Mhz. GPU-Z viser det samme i sensor-fanen. Idet jeg går ut av benchen igjen, så hopper de opp til 1375/1400 igjen. Så de blir i allefall syncet, men det blir vanskelig å vite hva som er rett. :p

post-156855-0-54684900-1428324398_thumb.jpg

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

JEg satte offset 110, som da ble til 1375 på det ene og 1400 på det andre kortet. Driter nå i Valley sine verdier som du sier, og kjørte en kjapp bench for å se hva PX rapporterte til meg i grafene: (se vedlegg)

PX virker til å synce kortene mine til 1366Mhz. GPU-Z viser det samme i sensor-fanen. Idet jeg går ut av benchen igjen, så hopper de opp til 1375/1400 igjen. Så de blir i allefall syncet, men det blir vanskelig å vite hva som er rett. :p

Det er pga av at du setter klokk lavere enn det biosen er satt til :p

Sett +200 offsett du på core og +500 på minnet :)

Lenke til kommentar

Full kræsj. :p Ser ikke ut til at korta mine greier noe særlig til klokk. 

post-156855-0-96236100-1428326151_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Full kræsj. :p Ser ikke ut til at korta mine greier noe særlig til klokk. 

Du får gå ned til 1500 ish og prøve igjen, de er litt varme ser jeg. Du får sett maskinen under ett vindu og prøve igjen i kveld.

Lenke til kommentar

Kræsjer på 1458MHz. :p Ser ikke så bra ut.

Får kjørt VAlley og FSE med 1450MHz (BIOS klokker ned til 1442)

Ganske bra resultat, men ikke validert dessverre :(

Grei score det der men jeg tror kortene dine blir litt varme, du burde klare mer enn 1450 MHz på core.

Lenke til kommentar

Kræsjer på 1458MHz. :p Ser ikke så bra ut.

Får kjørt VAlley og FSE med 1450MHz (BIOS klokker ned til 1442)

Ganske bra resultat, men ikke validert dessverre :(

Grei score det der men jeg tror kortene dine blir litt varme, du burde klare mer enn 1450 MHz på core.

De ligger på 39 grader under load. Mulig det er litt for mye ja, eneste muligheten jeg har er å åpne vinduet, får ikke gjort noe mer.. Pokker ta, tror jeg har fanget bencheviruset. :D

Lenke til kommentar

Finn sin betalingsordning eller payex er ikke noe gøy å deale med for selgeren. En må vente til kjøper godtar salget, som kan ta oppimot 10 dager, å om kjøper bestemmer seg for å være vanskellig blir d fort et helvette for selger hvor det er langt fra sikkert at en motar hverken pengenne eller varen tilbake. Jeg har solgt mye oppigjennom å har aldri godtatt payex.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Joda, det er greit nok, det er bare at jeg brent meg før, måtte advokat til før jeg fikk igjen mine 12k for en vare jeg aldri fikk.

Anyways, back on topic. Åpner vinduet litt her, må benche litt. :-P

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...