Aetius Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Hm, jeg har en i7 4770K som kjører på 4,4 GHz sånn til vanlig. Jeg hadde tenkt å oppgradere til Ryzen, men vet ikke om jeg gidder riktig ennå, og vurderer å utsette det til høsten og i stedet kjøpe to 1080TI nå. Hva sier dere, hvor stor flaskehals vil CPUen bli? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Hm, jeg har en i7 4770K som kjører på 4,4 GHz sånn til vanlig. Jeg hadde tenkt å oppgradere til Ryzen, men vet ikke om jeg gidder riktig ennå, og vurderer å utsette det til høsten og i stedet kjøpe to 1080TI nå. Hva sier dere, hvor stor flaskehals vil CPUen bli?Prøv å se selv Ingen fasit over 1 million spill og programmer Lenke til kommentar
LeadCollisionMan Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 (endret) Hm, jeg har en i7 4770K som kjører på 4,4 GHz sånn til vanlig. Jeg hadde tenkt å oppgradere til Ryzen, men vet ikke om jeg gidder riktig ennå, og vurderer å utsette det til høsten og i stedet kjøpe to 1080TI nå. Hva sier dere, hvor stor flaskehals vil CPUen bli? en i7 4790K på 4.0 er omtrent like sterk som en Ryzen 7 1800X om du ikke slår av SMT, og blir såvidt slått av Ryzen med SMT av ved full HD. Du burde altså ha bedre performance med din prosessor enn det du kan forvente av Ryzen i spill. Ved multitasking eller profesjonelle anvendelser er det et annet spørsmål. Men jeg tviler på at du får noe særlig flaskehals av din CPU is spill, spesiellt ikke ved høyere oppløsninger. Edit: Når det er sagt er det jo fullt mulig at performancen vil øke en del pga driver og bios oppdateringer i framtiden (det er det AMD sier). Edit 2: Se e.g. http://www.gamestar.de/hardware/prozessoren/amd-ryzen-7-1800x/amd_ryzen_r7_1800x_im_nachtest,1064,3311299.html som er på tysk, men benchmarken er jo greit å få lest. Endret 17. mars 2017 av LeadCollisionMan Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Chatten kunne ikke svare, han sa bare "da kan det ta litt lengre tid, vi sender ut koder så fort vi får dem fra nVidia" Ring er det beste. De fiksa det fort for meg iallefall. Sjefen kjenner Komplett-sjefen. Så ringer bare ham Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 MSI sin kommende 1080Ti : Ser nesten helt lik ut dagens Gaming X, men denne er tykkere - 2.5 slot design. Skal visst komme i midten av April, så ca 1 måned unna da. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Komplett sender tydeligvis ut spillkoder i bulk hver mandag. Hjalp lite at jeg bestilte kort forrige fredag. Syns egentlig det er ganske ubrukelig... Fikk jo seff samme fyren på telefonen som jeg hadde på chat'en. Da blir det lite Wildlands i helga. Lenke til kommentar
HaraldT Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 MSI sin kommende 1080Ti : MSI1080TI.jpg Ser nesten helt lik ut dagens Gaming X, men denne er tykkere - 2.5 slot design. Skal visst komme i midten av April, så ca 1 måned unna da. Hvordan er det med 2.5 og 3 slot design kort, kan man kjøre disse i SLI på vanlige ATX kort, feks Asus ROG Maximus IX Code? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Komplett sender tydeligvis ut spillkoder i bulk hver mandag. Hjalp lite at jeg bestilte kort forrige fredag. Syns egentlig det er ganske ubrukelig... Fikk jo seff samme fyren på telefonen som jeg hadde på chat'en. Da blir det lite Wildlands i helga. Men du kan jo ringe sjefen? Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Komplett sender tydeligvis ut spillkoder i bulk hver mandag. Hjalp lite at jeg bestilte kort forrige fredag. Syns egentlig det er ganske ubrukelig... Fikk jo seff samme fyren på telefonen som jeg hadde på chat'en. Da blir det lite Wildlands i helga. Men du kan jo ringe sjefen? Min egen sjef var opptatt Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Da får man gå opp prioriteringene igjen altså Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Komplett sender tydeligvis ut spillkoder i bulk hver mandag. Hjalp lite at jeg bestilte kort forrige fredag. Syns egentlig det er ganske ubrukelig... Fikk jo seff samme fyren på telefonen som jeg hadde på chat'en. Da blir det lite Wildlands i helga. Men du kan jo ringe sjefen? Jepp, eller kjøpe spillet. Syns det er trist at jeg som ikke spille må betale for dem. Og før dere kjefter, ingenting er free Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 https://www.komplett.no/product/917194/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/pci-express/asus-geforce-gtx-1080ti-rog-strix-gaming?utm_source=facebook&utm_campaign=asus1080ti&utm_medium=post&utm_term=170317# Trodde tredjeparts ble billigere en FE jeg :O Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 (endret) Jepp, eller kjøpe spillet. Syns det er trist at jeg som ikke spille må betale for dem. Og før dere kjefter, ingenting er free Så jeg bør kjøpe et spill jeg allerede har kjøpt? Logisk. Endret 19. mars 2017 av aklla Fjernet sitatpyramide Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 https://www.komplett.no/product/917194/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/pci-express/asus-geforce-gtx-1080ti-rog-strix-gaming?utm_source=facebook&utm_campaign=asus1080ti&utm_medium=post&utm_term=170317# Trodde tredjeparts ble billigere en FE jeg :O Nei, det var nok på 1080. MSRP på FE er lavest denne runden, nV fikk vel mye tyn sist. 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Holy fuck for en pris?! Da sparer jeg 300 spenn på å gå for 1080Ti med vannblokk.. Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Var sikker på det ble billigere jeg, regna igrunn med jeg hadde betalt dyrere for FE Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 (endret) Så jeg bør kjøpe et spill jeg allerede har kjøpt? Logisk.Nei det skal du ikke, men slutt å klag her da. Du får det nok snart. Vet ikke hvor mange spill jeg har fått, så de går i bosset. Husker jeg ga vekk noen, men de fleste går i bosset. Så mitt poeng, hvorfor skal jeg betale for spill jeg ikke bruker Endret 19. mars 2017 av aklla Fjernet sitatpyramide Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 (endret) Nei det skal du ikke, men slutt å klag her da. Du får det nok snart. Vet ikke hvor mange spill jeg har fått, så de går i bosset. Husker jeg ga vekk noen, men de fleste går i bosset. Så mitt poeng, hvorfor skal jeg betale for spill jeg ikke bruker Du får klage inn klaginga mi. Et annet spørsmål til deg; det er ikke alltid spillkampanjer som følger med grafikkortkjøp. Likevel koster kortene det samme? Har de lagt inn en fast margin på alle kort, uansett? Bør man i det hele tatt kjøpe grafikkort uten spillkampanjer hvis man uansett "betaler" for et spill? EDIT: Glemte obligatorisk "slutt å klag her da" Endret 19. mars 2017 av aklla Fjernet sitatpyramide 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 (endret) https://www.komplett.no/product/917194/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/pci-express/asus-geforce-gtx-1080ti-rog-strix-gaming?utm_source=facebook&utm_campaign=asus1080ti&utm_medium=post&utm_term=170317# Trodde tredjeparts ble billigere en FE jeg :O Hvorfor skal en stockjøler utgave være dyrere? Kun logisk at de fjernet 100USD saken. Endret 17. mars 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Trodde bare jeg leste at FE pleide og være dyrere pga de ble lansert først. Mulig jeg leste feil eller at det gjaldt 1080 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå