Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Anbefalte innlegg

Ser ut som multicom.no har lagt ut kort med 3.parts kjølere (og factory overklokk) fra Inno3D.

Akkurat bestilt et "Inno3D GeForce GTX 1080 Ti iChill X3" med ganske bra overklokk til 7 690 som er samme pris som FE mange steder . Løp og kjøp!

Verdt å merke seg at det er litt ventetid på levering da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et kraftigere singlekort er alltid "bedre" i mine øyne. Derfor kjøper jeg heller 1080Ti enn å kjøpe et 1070 nr.2 (gjort jobben bra siden før jul).

Dog skal vel 1080Ti være maks 35% bedre enn 1080 (de tok nok litt for mye i der), så hvis du får SLI til å fungere godt i titlene så får du en bedre løsning. Wildlands har ikke fungert godt til nå med SLI men jeg så muligens en for 2. dager siden som hevdet at det fungerte greit mens jeg så stuttering på videoen han la ut.

Men for meg er SLI for avhengig av drivere, gameengine og ikke minst hvilken prioritet det får hos både utviklere og nvidia for hver tittel til at jeg gidder styre mer med den slags.

EDIT:

Fortsatt 1 kort igjen :)

Da det er en stund til TI hybridkortene kommer handlet jeg et brukt 1080 kort for å teste SLI. Er veldig positivt overasket over ytelsen og hvordan det oppleves. Var redd for stutter og negativ scaling, men har ikke opplevd dette enda. 

Kan ikke bruke G-sync+2 skjermer i Battlefield 1, da det gir dårlig FPS og stutter. 

Litt usikker nå om jeg i det hele tatt skal gå for 1080TI. 

G. R Wildlands scaler hos meg ca x1.6 i forhold til ett 1080 kort. 

Endret av |SeVen|
Lenke til kommentar

Noen som vet hvoe mange slots iChill X4-kjøleren på dette kortet tar? Vil helst ikke kjøpe to stykker bare for å oppdage at jeg ikke har plass til dem samtidig på hovedkortet.

Tar opp 2 slots men ser ut som kjøleløsningen bygger noe mer ut så tipper du må ha en slot ledig mellom kortene. 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Noen som vet hvoe mange slots iChill X4-kjøleren på dette kortet tar? Vil helst ikke kjøpe to stykker bare for å oppdage at jeg ikke har plass til dem samtidig på hovedkortet.

Jeg har tidligere hatt Inno3d 1080 x4 som ser helt likt ut. Det tok opp 2.5(3) slots. 

Endret av |SeVen|
Lenke til kommentar

Noen som vet hvoe mange slots iChill X4-kjøleren på dette kortet tar? Vil helst ikke kjøpe to stykker bare for å oppdage at jeg ikke har plass til dem samtidig på hovedkortet.

Skal du ha kort 0 kjølig må det være mere mellomrom på kort 1.

Det har jeg testet, kjører ikke kort med 2++ vifter lenger i 2 kort per maskin. FE mere støy, men ikke så varmt.

Lenke til kommentar

https://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/GTX_1080_Ti_Strix_OC/

GTX 1080 TI STRIX OC review. 69'C og 33DB var absolutt ikke ille.. Da er ikke behovet for en vannblokk der heller.. :hmm:

EDIT: Strengt tatt så er det ikke det, men selvsagt vil du få 40-50 mhz extra når kortet halverer tempen. Men utifra at det er luftbasert, så er det jammen med intr.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...