Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Anbefalte innlegg

63 grader var bare på testen da, blir sikkert varmere om jeg spiller over tid.

Når det gjelder viftestøy så bråker visst mine vifter noe helt jævelig ( ifølge bshagen) her på forumet, jeg overdøvet hans data fra andre siden av rommet  :w00t:  så at den lille swoshinga som FE kjølern lager bryr jeg meg lite om :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av de to korta der er iallefall Asus Strix best. Den andre testen av det Inno3D kortet om støy må jo være feil :

post-10067-0-68774200-1489602371_thumb.png

Samme load dB som FE...øhhh ja vel. Også skriver dem :

Inno3D's mighty meaty design is not only cooler than reference, it's quieter, too. Our review sample is practically silent when idle (retail models will be) and though the fans can be heard when gaming, they generate a smooth hum that's easy to live with.

:roll:

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Når det gjelder viftestøy så bråker visst mine vifter noe helt jævelig ( ifølge bshagen) her på forumet, jeg overdøvet hans data fra andre siden av rommet  :w00t:  så at den lille swoshinga som FE kjølern lager bryr jeg meg lite om :)

Ja, når vi liksom skal kjøre samtlige vifter på 100% på alle radiatorene fordi vi skal spare "4 grader", så må man jo riste *litt* på hodet også, jeg tror fullt og holdent på at du ikke hører noe til det skjermkortet ditt på full guffe  :p

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Endelig ferdig :)

Her er en "ut av boxen" test på luft (vannblokk på vei), bare satt temp/power limit på max, holdt 63 grader og hørte aldri noe til vifta ( har 7 andre vifter som sikkert overdøver den uannsett)

http://www.3dmark.com/3dm/18608398?

Hadde et bitte lite "uhell" under tapping av loopen  :hmm:

http://imgur.com/a/Pf6HS

Edit: eneste som er litt dritt er at den DP overgangen gir meg bare 60hz, så må få fiksa meg en ny DP eller hdmi kabel så jeg får 144 igjen :)

GL med det, trenger aktivt DP - Dual link DVI adapter. Fant et på jobb (DI), kosta 999kr...

Lenke til kommentar

Ser ut som crimescene, skal følge godt med på nyheter ikveld.

Drainporten min fungerer dårlig :p så jeg tok av en slange og blåste, mens jeg hadde flaska under i andre enden.

Det var ganske tungt og blåse helt til det bare sa boff, også var det kjølevæske over alt xD

Det satt ett stk sint kvinnemenneske i soffaen og "drepte" meg med blikket sitt xD

Lenke til kommentar

Når det gjelder viftestøy så bråker visst mine vifter noe helt jævelig ( ifølge bshagen) her på forumet, jeg overdøvet hans data fra andre siden av rommet :w00t: så at den lille swoshinga som FE kjølern lager bryr jeg meg lite om :)

Ja, når vi liksom skal kjøre samtlige vifter på 100% på alle radiatorene fordi vi skal spare "4 grader", så må man jo riste *litt* på hodet også, jeg tror fullt og holdent på at du ikke hører noe til det skjermkortet ditt på full guffe :p

Mange her hadde gjort mye for og spare 4grader :p

Lenke til kommentar

Endelig ferdig :)

Her er en "ut av boxen" test på luft (vannblokk på vei), bare satt temp/power limit på max, holdt 63 grader og hørte aldri noe til vifta ( har 7 andre vifter som sikkert overdøver den uannsett)

Åssen får du til at 1080Ti kortet holder 63 grader bare og du ikke hører det over de andre viftene...?

Hos meg kommer kortet fort opp i 83-84 grader når jeg spiller, og det ved alt stock på kortet. Jeg satt også temp/power limit på max, og da klokker det seg til 1823 Mhz på boosten og vifta maxer på 71% = uholdbart for meg.

Jeg bare lurer, spiller ikke de fleste med headset, eller har lyd på høyttalere? Jeg skjønner ikke helt dette med at viftrestøy er et problem under spilling jeg da :)

Jeg synes ærlig talt mine 980Ti på 80-90% viftehastighet ikke er plagsomme, jeg ble ekstremt overasket over hvor stille disse var iforhold til mine 7970 som jeg hadde, de bråkte som f.

Lenke til kommentar

Jeg bare lurer, spiller ikke de fleste med headset, eller har lyd på høyttalere? Jeg skjønner ikke helt dette med at viftrestøy er et problem under spilling jeg da :)

Greia er at jeg bruker ikke bare skjermkortet til spilling, men også folding, og jeg har maskina i stua der jeg oppholder meg mest. 50% viftehastighet på FE kjøleren støyer omtrent som 80% på MSI 980Ti kortet mitt (custom kjøleren).

Lenke til kommentar

Alle som har mobiler kan måle støyen der hodet/ørene ditt er samt ved PCen. Hva er deres verdier før og under 30min belastende spilling? Bruk eks. appen soundmeter.
Dette vil ikke være 100% nøyaktig men forholdsvis nøyaktig og gi en bedre pekepinn på faktisk støy. For må måle riktig er det viktig å sitte stille og ikke bevege fingrene på mobilen under målingen og selvsagt skru av lyd.

Når jeg ikke spiller ligger min romstøy rundt øret/hodet på 27-29dB. GPU Temperatur på idle i desktop er 26-30c.

Jeg gjorde noen støyisolerende tiltak i juleferien fra området hvor NAS boks og PS4 står. Det senket generell romstøy med ca. 3-4dB. Skal også ta en måling når jeg spiller med 100% klokk og vifte på 60%.

Edit:

Under spilling med 100% klokk (2100/4600) i ca. 30min, vifte på 66% og 51c ligger støy ved øret på 29-31dB og nede ved PC døren (som har åpent luftfilter på siden) 38-40dB.

Som referanse målte jeg også soverommet som jeg betrakter som "helt stille". Der viser soundmeter 20dB.

Min PC er også forholdsvis støyende i seg selv da det er ett gammelt slitent bygg samt at det er ganske åpent med mange store omdråder med gitter og støvfilter. Det har vel også totalt sett ca. 8 Notua vifter. Det støyet en del mer før jeg i julen også fjernet 10HDDer med SAS Raid Kort og 4 ekstra vifter. Ergo har man et godt støyisolerende bygg bør man få en del bedre verdier på idle.

PS.

Dette er selvsagt MSI GTX1070 Quick Silver som omtrent ikke puster, men det hadde vært veldig interessant å se lignende målinger for dere med 1080Ti FE etc. Det krever også veldig liten egeninnsats.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

snipp

Jeg testa den Soundmeter appen. Gikk inn på badet der det er stille og den viste 25 dB. Brukte det tallet som baseline for å kalibrere i den appen. Der jeg sitter ved PC'n som har 1080TI kortet og i hodehøyde har jeg en avg på 41 dB og max 62 dB. Så holdt jeg mobilen 10cm over toppen av kabinettet, og her er avg på 60 dB (!!) og mac 69 dB. Mitt Corsair 780T kabinett er ganske åpent, så all støy kommer rett ut. Ikke sikkert SoundMeter er helt nøyaktig så klart, men at 1080FE lager mye lyd er sikkert.

Edit : Mange tester på nettet som måler støy måler enten 1 meter unna eller 30cm om jeg husker rett, og de bruker selvsagt mer nøyaktig utstyr.

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere med 1080 FE, kan noen teste temp og lydnivå med undervolting? Ved f.eks 0.900V, 0.950 og 1.00V?

Lurer på å slenge FE kjøleren på da jeg har kortet undervoltet uansett.

Klarer 2ghz med 0.900V.

Hvorfor vil du slenge FE kjøleren på igjen? :p

Lenke til kommentar

Det er jo naturlig at en blower-fan løsning er varmere enn hva vifteløsningen på Strix er. Sistnevnte har vel også dratt på og dekker nå tre slotter på grunn av høyden. Det er ganske naturlig at NVIDIA ikke ønsker en stockkjøler som tar såpass med plass.

Fordelen med blower-fan er jo at det egner seg mye bedre i mindre kabinetter osv hvor man ønsker å få den varme luften rett ut av kabinettet istedenfor å bare blåse og dumpe den i bunnen av kabinettet hvor man da er avhengig av god luftgjennomstrømning i selve kabinettet for å få varmen ut og da vil den også potensielt være med på å påvirke andre komponenter som m.2 SSD'er, CPU osv..

Lenke til kommentar

Ser ut som om FE kjøleren er like elendig som sist gang.

Ja, siste gang jeg kjøper kort med FE kjøler. Er jo visse settinger den passer perfekt til, men i en PC som man sitter rett ved siden av så bråker den for mye etter min mening. Har søkt retur innen angreretten hos Komplett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo naturlig at en blower-fan løsning er varmere enn hva vifteløsningen på Strix er. Sistnevnte har vel også dratt på og dekker nå tre slotter på grunn av høyden. Det er ganske naturlig at NVIDIA ikke ønsker en stockkjøler som tar såpass med plass.

Fordelen med blower-fan er jo at det egner seg mye bedre i mindre kabinetter osv hvor man ønsker å få den varme luften rett ut av kabinettet istedenfor å bare blåse og dumpe den i bunnen av kabinettet hvor man da er avhengig av god luftgjennomstrømning i selve kabinettet for å få varmen ut og da vil den også potensielt være med på å påvirke andre komponenter som m.2 SSD'er, CPU osv..

Helt klart at Nvidia ikke ønsker å bruke 3 slots, men de kunne lett designet en kjøler som opptar 2 slots som er mye bedre enn den de har i dag :)

Bare se på FTW, forrige 1080 STRIX etc :)

At de velger blowerstyle er utenfor min fatning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...