Theo343 Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 (endret) Meningsløst er det vel ikke. Såvidt jeg så i en review så ville 1080Ti hvistnok vært vesentlig råere på ytelse om det ble levert med den raske utgaven av HBM2 som Volta (3080, ikke 2080) ant. vil få. Ergo må det jo være mye å hente på å klokke minnet, dvs. hvis det lar seg klokke. GDDR6 som kommer på neste Pascal refresh (2000 serien) løfter minneytelsen fra 10Gbps til 16Gbps som gir 512GB/sec minnebåndbredde. Det hadde vært kjekt å ha på 1080Ti. Jeg kjøper nok 1080Ti 3.part nå så ser jeg ann hva Volta leverer i 2018. Blir nok en g-sync samtidig nå. Endret 15. mars 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Joda, vet at det i mange tilfeller er mye å hente på minnet. Men jeg tenkte på at tredjepartskortene pusher core endel, men aldri minnet. Man kan kjøpe Turbo XXL OC OC OC Edition, men likevel har de ikke rørt minnet som oftest. Denne trenden har pågått endel generasjonener nå og irriterer meg. At jeg skal måtte kjøre MSI Afterburner for å få opp minnet på et tredjepartskort som har som salgsargument at det allerede er overklokket... det synes jeg er tullete. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 (endret) Fullstendig enig but Volta is a 2018 product, and GPUs are going to be getting much more complicated, and much more technologically advanced in the next 12-24 months. Så var det den tidsmaskinen da Endret 15. mars 2017 av Theo343 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 (endret) Leste på TweakTown nå at 1080Ti FE er utsolgt de fleste steder i verden, og hadde dette å si : NVIDIA can't make enough GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition cards to keep up with demand, so what does this mean for AIB partners and their custom GTX 1080 Ti cards? This will mean we'll be waiting a little longer for the custom GTX 1080 Ti, possibly waiting until the end of April... which is 6 weeks away. That's a very long time in the gaming world, or in any sense - and the GTX 1080 Ti is so good that people want it now, not later. Slutten av April, som fort kan bli Mai for noen kort... Endret 15. mars 2017 av Betroz Lenke til kommentar
C64C Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Leste på TweakTown nå at 1080Ti FE er utsolgt de fleste steder i verden, og hadde dette å si : NVIDIA can't make enough GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition cards to keep up with demand, so what does this mean for AIB partners and their custom GTX 1080 Ti cards? This will mean we'll be waiting a little longer for the custom GTX 1080 Ti, possibly waiting until the end of April... which is 6 weeks away. That's a very long time in the gaming world, or in any sense - and the GTX 1080 Ti is so good that people want it now, not later. Slutten av April, som fort kan bli Mai for noen kort... Dagens ungdom skal ha alt med en gang. ) Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Meningsløst er det vel ikke. Såvidt jeg så i en review så ville 1080Ti hvistnok vært vesentlig råere på ytelse om det ble levert med den raske utgaven av HBM2 som Volta (3080, ikke 2080) ant. vil få. Ergo må det jo være mye å hente på å klokke minnet, dvs. hvis det lar seg klokke. GDDR6 som kommer på neste Pascal refresh (2000 serien) løfter minneytelsen fra 10Gbps til 16Gbps som gir 512GB/sec minnebåndbredde. Det hadde vært kjekt å ha på 1080Ti. Jeg kjøper nok 1080Ti 3.part nå så ser jeg ann hva Volta leverer i 2018. Blir nok en g-sync samtidig nå. For meg virker det som det er ganske bortkastet å lage en GPU og skjermkort der GPU'en står mye på tomgang pga vesentlig mangelfull minnebåndbredde, da kunne dem heller å beholdt samme minnebåndbredden og hatt en mye enklere GPU. Men jeg tviler på at det er tilfelle med 1080Ti. For GP100 og P100 sin del med HBM2 (Quadro og Tesla) er det nok workloads i profesjonell sammenheng som har bruk for den ekstra minnebåndbredden. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Leste på TweakTown nå at 1080Ti FE er utsolgt de fleste steder i verden, og hadde dette å si : NVIDIA can't make enough GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition cards to keep up with demand, so what does this mean for AIB partners and their custom GTX 1080 Ti cards? This will mean we'll be waiting a little longer for the custom GTX 1080 Ti, possibly waiting until the end of April... which is 6 weeks away. That's a very long time in the gaming world, or in any sense - and the GTX 1080 Ti is so good that people want it now, not later. Slutten av April, som fort kan bli Mai for noen kort... Dagens ungdom skal ha alt med en gang. ) Og det kommer fra han som har en helt ny og uprøvd CPU som kom på markedet for en uke siden 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 (endret) Skjønner godt at folk vil ha 1080Ti nå, vi er midt i lanseringssluttspurten av spillene som man ønsker å spille. Fra april og frem til høsten er det lite i kalenderen. Godt jeg har spilt fra meg for en god stund med 1070 nå (altfor mange timer i Wildlands - closed+open beta og lansering) og det blir nok ikke så mange titler hvor jeg trenger Ti før til høsten igjen eller på et 20% salg utover sommeren. Endret 15. mars 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 OT:Er Wildlands bra? Spilte aldri betaen. Men det ser veldig moro ut! Er det slikt at man burde være noen stk. for å ha det gøy? Har 3-5 andre kamerater som har lyst på det, men ingen vil kjøpe dersom de ender opp med å spille alene. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 (endret) Jeg har hovedsaklig spilt Solo da det er veldig bra laget også for dette. Selvsagt, AI er aldri perfekt men jeg har vel spilt nesten 70 timer alene nå. Men jeg har hatt folk på Discord, Twitch osv. hele veien og mulighet til Coop men ønsket å utforske litt på egenhånd først og heller ha folk på siden. Superb community rundt spillet så det har aldri vært noe savn å ha buddies å spille med. Jeg liker det veldig godt, men folk liker forskjellige ting. Jeg spilte The Division til lvl30 og litt Coop men Wildlands er et spill jeg liker mye bedre. Og det er helt enormt, jeg har vel 25% progression og 70% utforsket map. Spillet er så fantastisk pent at jeg har brukt veldig mye tid på å utforske områdene osv. Det er ikke COD, BF eller TD for den saks skyld så ser man etter disse elementene ville jeg ikke gått til wildlands. Nå skal de hvistnok innføre PvP om en stund også. EDIT:Etter å ha spilt closed beta talte jeg timene til open beta 3 uker senere og etter open beta var det samme timetellingen til launch. Endret 15. mars 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Jeg brukte game bundle koden til spillet igår Så må bare si ifra hvis du vi spille OT:Er Wildlands bra? Spilte aldri betaen. Men det ser veldig moro ut! Er det slikt at man burde være noen stk. for å ha det gøy? Har 3-5 andre kamerater som har lyst på det, men ingen vil kjøpe dersom de ender opp med å spille alene. 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Dagens ungdom skal ha alt med en gang. ) Hehe sant det. Nå er det lenge siden jeg var ungdom da Lenke til kommentar
oOF Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Nytt skjermkort: GTX 1060 3GB på garanti. Må si meg fornøyd med det siden det gamle var et GTX 670 fra 2012. 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Dere med 1080 FE, kan noen teste temp og lydnivå med undervolting? Ved f.eks 0.900V, 0.950 og 1.00V? Lurer på å slenge FE kjøleren på da jeg har kortet undervoltet uansett. Klarer 2ghz med 0.900V. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Hvorfor er alltid minne overclock så fuckings meningsløst? Samme greie for hver eneste generasjon sine tredjepartskort...Denne gangen har det å gjøre med at micron også selger 12 GB/s gddrx5 minne, så det som blir solgt som 11GB/s kan ikke så mye mer enn det. Jeg tviler på at det går an å klokke mye høyere. Minnet på 1080Ti klokker greit til 6Ghz. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Tidenes deal der ja. Jeg klager ikke på den, jeg nei. 5års reklamasjonsrett er helt ok i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Trondz1 Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 (endret) Endelig ferdig Her er en "ut av boxen" test på luft (vannblokk på vei), bare satt temp/power limit på max, holdt 63 grader og hørte aldri noe til vifta ( har 7 andre vifter som sikkert overdøver den uannsett) http://www.3dmark.com/3dm/18608398? Hadde et bitte lite "uhell" under tapping av loopen http://imgur.com/a/Pf6HS Edit: eneste som er litt dritt er at den DP overgangen gir meg bare 60hz, så må få fiksa meg en ny DP eller hdmi kabel så jeg får 144 igjen Endret 15. mars 2017 av Trondz1 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Endelig ferdig Her er en "ut av boxen" test på luft (vannblokk på vei), bare satt temp/power limit på max, holdt 63 grader og hørte aldri noe til vifta ( har 7 andre vifter som sikkert overdøver den uannsett) Åssen får du til at 1080Ti kortet holder 63 grader bare og du ikke hører det over de andre viftene...? Hos meg kommer kortet fort opp i 83-84 grader når jeg spiller, og det ved alt stock på kortet. Jeg satt også temp/power limit på max, og da klokker det seg til 1823 Mhz på boosten og vifta maxer på 71% = uholdbart for meg. Lenke til kommentar
geekay Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Første tester av non-reference kort er ute: https://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/GTX_1080_Ti_Strix_OC/ http://hexus.net/tech/reviews/graphics/103423-inno3d-ichill-geforce-gtx-1080-ti-x3/ Venter på MSI Gaming test... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå