Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som har fått Game Bundle Koden fra Komplett?

Spill som en hardbarket kriger i For Honor eller infiltrer fienden for å nedkjempe kartellet i Ghost Recon: Wildlands. I en begrenset periode kan du få et av disse Ubisoft-spillene helt gratis når du blir Game Ready med et grafikkort eller en stasjonær eller bærbar datamaskin i GeForce® GTX 1080 Ti, GTX 1080- eller 1070-serien.

Jeg mottok min halv 3 inatt. 

Lenke til kommentar

Som vi alle visste, så kan jeg bekrefte at FE kjøleren på 1080Ti ikke holde mål ved stock vifte hastighet. Satt vifta til 60% og da hører jeg ikke den mens jeg spiller, men mye over det bråker. Da kan jeg få boosten til å ligge på 1800 Mhz tallet. Ikke fått testet det til folding enda siden Fahcontrol ikke kan finne kortet enda. Så ja 1080Ti trenger custom og bedre kjøling.

 

Edit : Ved stock clocks, så holder den boost hastigheten som nVidia lover, men ikke stort over det.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Som vi alle visste, så kan jeg bekrefte at FE kjøleren på 1080Ti ikke holde mål ved stock vifte hastighet. Satt vifta til 60% og da hører jeg ikke den mens jeg spiller, men mye over det bråker. Da kan jeg få boosten til å ligge på 1800 Mhz tallet. Ikke fått testet det til folding enda siden Fahcontrol ikke kan finne kortet enda. Så ja 1080Ti trenger custom og bedre kjøling.

 

Edit : Ved stock clocks, så holder den boost hastigheten som nVidia lover, men ikke stort over det.

Viste du det ikke før du fikk 1080Ti? Mine ligger på 90-100% på viftene om jeg skal holde dem på ca 70-75c.

1080, støy ja, treger jeg for jeg kjøpte dem, ja.

Lenke til kommentar

 

Som vi alle visste, så kan jeg bekrefte at FE kjøleren på 1080Ti ikke holde mål ved stock vifte hastighet. Satt vifta til 60% og da hører jeg ikke den mens jeg spiller, men mye over det bråker. Da kan jeg få boosten til å ligge på 1800 Mhz tallet. Ikke fått testet det til folding enda siden Fahcontrol ikke kan finne kortet enda. Så ja 1080Ti trenger custom og bedre kjøling.

 

Edit : Ved stock clocks, så holder den boost hastigheten som nVidia lover, men ikke stort over det.

Viste du det ikke før du fikk 1080Ti? Mine ligger på 90-100% på viftene om jeg skal holde dem på ca 70-75c.

1080, støy ja, treger jeg for jeg kjøpte dem, ja.

 

 

90-100% på FE vifta er iallefall uholdbart om man oppholder seg i samme rom (som i stua mi). Håpet mer på en sterkere "whoosj" lyd, men lyden har en litt skarpere lydprofil enn jeg liker. Får se om jeg beholder kortet. Vet at støy er teit grunn for å bruke angreretten menne.

Lenke til kommentar

Strix specs had kommet:

 

https://videocardz.com/67318/asus-rog-strix-gtx-1080-ti-oc-specifications-revealed

 

8% oc er ikke akkurat mye, men lydnivået er nok en del bedre. At asus tør å reklamere med "full Contacts heatspreader" er derimot veldig morsomt (og sier litt om tideligere strix kjølere).

 

ASUS STRIX 1080 Ti will boost up to 1708MHz in OC mode and 1683 MHz in gaming mode. The card will also feature 11100 MHz memory clock in OC mode.

 

Var da konservative tall synes jeg. Kan jo være for å holde støynivå nede så klart. Jeg har mer tro på Gigabyte sin Extreme Aorus kjøler og EVGA sin FTW3. 

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Merker at jeg er veldig dårlig vant med GPU-kjølere, for 1080 Ti FE var ganske stillegående på stock settings hos meg, sammenlignet med hva jeg var vant med. Har hatt 7970GE i CF, samlet 500W TDP. Bråker omtrent som 1080 Ti FE på 90-100% viftehastighet under load, uten OC. Joda, kunne ønske at det var mer stillegående, spesielt om jeg skal klokke, men allikevel.

 

Ser noen reviews nevner tre ulike standardklokker, men ser ikke noe sted å justere dette. Tror det var stock, turbo, og OC eller noe slikt, med trinnvis økende klokk og viftehastigheter. Kan jo justere dette selv, men tenkte det var greit å bruke forhåndsprogrammerte verdier dersom det fantes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...