raexon Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Min beste er 16807 http://www.3dmark.com/fs/4490159 Men nå virker det som scoren bare går ned når jeg klokker GPU og CPU litt høyere. Noen som vet hva det kan skyldes? Stemmer det at du kjører 1608Mhz core clock? De4t er jo sykt i alle fall! Er nok slik som minhund skriver at det er bios som rapporterer feil frekvens. Ligger på rundt 1500MHz Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Er de så ettertraktet de stive SLI-broene? Og så jeg som har drevet og kastet de... Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Gleden med 2x Titan X vart kortvarig gitt... Satt meg foran PCen da den plutselig brått skrudde seg av. Har sittet et par timer å revet meg i håret prøvd å finne feilen, selv om jeg nok vet med meg selv at det nok er hovedkortet som har streiket for 3. gang... Siste Asus hovedkortet jeg kommer til å kjøpe i nærmeste fremtid vertfall. Har prøvd å resat cmos, fjernet batteriet en stund for å være sikker, fjernet samtlige ram moduler å prøvd en etter en å koblet fra absolutt alt som ikke er helt nødvendig. Men får ikke PCen til å Poste engang, diagnose LED viser bare 00 som står for "not in use" og ingen av chassis fans starter å spinne heller. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 (endret) Kjipt. MItt Asus X99-S fungere perfekt. overklokker ganske godt også, samme som mitt Asus X99-E WS så er jeg konge fornøyd med Asus! Eller.. Etter en update så er hk mitt litt rart, men kanskje jeg har fikset det. gikk igjennom alle innstillingene og justerte de, så langt, så stabilt Endret 5. april 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Og en runde med Vally Dette er på 1500Mhz-ish? Ifølge tester så langt så er Titan X ca 30-35% raskere enn 980 på samme klokk (I sli etter de resultatene dere gir gitt ut iallefall) Fine resultater om ikke annet iallefall! Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 1) disable SLI2) disable the display driver for each card 3) win8.1: open the nvflash folder, file>open cmnd prompt as admin win7: open the nvflash folder, right click,>open cmnd prompt here 4) type nvflash --list (pcie index) {add nvflash --protectoff for each card if necessary} 5) type nvflash -i0 --save {name.rom} 6) type nvflash -i1 -6 {new.rom} 7) type nvflash -i0 -6 {new.rom} (you can use the right arrow to repeat keystrokes stop at "1" and type "0" then continue rt-arrow) 8) exit 9) enable both display drivers (don't enable SLI yet) 10) reboot 11) enable sli 12) done edit: the --protectoff command will prompt you for a pcie index, or include it in the command line Dette er alt jeg trenger å gjøre? --protectoff også? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 1) disable SLI2) disable the display driver for each card 3) win8.1: open the nvflash folder, file>open cmnd prompt as admin win7: open the nvflash folder, right click,>open cmnd prompt here 4) type nvflash --list (pcie index) {add nvflash --protectoff for each card if necessary} 5) type nvflash -i0 --save {name.rom} 6) type nvflash -i1 -6 {new.rom} 7) type nvflash -i0 -6 {new.rom} (you can use the right arrow to repeat keystrokes stop at "1" and type "0" then continue rt-arrow) 8) exit 9) enable both display drivers (don't enable SLI yet) 10) reboot 11) enable sli 12) done edit: the --protectoff command will prompt you for a pcie index, or include it in the command line Dette er alt jeg trenger å gjøre? --protectoff også? Yupp Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 5. april 2015 Forfatter Del Skrevet 5. april 2015 har 72.8% asic på det 970 strixen jeg har nå, er dette bra? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 har 72.8% asic på det 970 strixen jeg har nå, er dette bra? Er helt ok Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 5. april 2015 Forfatter Del Skrevet 5. april 2015 har 72.8% asic på det 970 strixen jeg har nå, er dette bra? Er helt ok kunne d forklart litt mere hva som er fordel/ulempe med høy/ hva som er fordel/ulempe med lav? og hva asic egentlig måler Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 har 72.8% asic på det 970 strixen jeg har nå, er dette bra? Er helt ok kunne d forklart litt mere hva som er fordel/ulempe med høy/ hva som er fordel/ulempe med lav? og hva asic egentlig måler Asiq måler vel hvor mye chippen din lekker elns? På et Classy kort, eller kort der du kan justere volten (eks mitt gml 780 Classy så kunne jeg justere opp til 1.5(!)) SÅ lav asiq overklokker gjerne bedre på slike kort. mens på mine 980 G1 så hadde høy asiq vært bedre for da traff jeg grensen på 1.275V. Kan jo fysisk volt-modde kortet, men neitakk Så fordel med lav asiq, overklokker bedre på Classy kort, ulempe med lav asiq på vanlig kort er en mindre/lavere overklokk, fordelen er jo høy asiq på vanlig kort. Shitty forklaring, men om du ikke skjønner så kommer vel noen andre med en mer in-depth forklaring Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Gleden med 2x Titan X vart kortvarig gitt... Satt meg foran PCen da den plutselig brått skrudde seg av. Har sittet et par timer å revet meg i håret prøvd å finne feilen, selv om jeg nok vet med meg selv at det nok er hovedkortet som har streiket for 3. gang... Siste Asus hovedkortet jeg kommer til å kjøpe i nærmeste fremtid vertfall. Har prøvd å resat cmos, fjernet batteriet en stund for å være sikker, fjernet samtlige ram moduler å prøvd en etter en å koblet fra absolutt alt som ikke er helt nødvendig. Men får ikke PCen til å Poste engang, diagnose LED viser bare 00 som står for "not in use" og ingen av chassis fans starter å spinne heller. Kjipt. Kode 00 er som regel HK eller CPU ja, så ville nok også tippet på HK ja. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 5. april 2015 Forfatter Del Skrevet 5. april 2015 har 72.8% asic på det 970 strixen jeg har nå, er dette bra? Er helt ok kunne d forklart litt mere hva som er fordel/ulempe med høy/ hva som er fordel/ulempe med lav?og hva asic egentlig måler Asiq måler vel hvor mye chippen din lekker elns? På et Classy kort, eller kort der du kan justere volten (eks mitt gml 780 Classy så kunne jeg justere opp til 1.5(!)) SÅ lav asiq overklokker gjerne bedre på slike kort. mens på mine 980 G1 så hadde høy asiq vært bedre for da traff jeg grensen på 1.275V. Kan jo fysisk volt-modde kortet, men neitakk Så fordel med lav asiq, overklokker bedre på Classy kort, ulempe med lav asiq på vanlig kort er en mindre/lavere overklokk, fordelen er jo høy asiq på vanlig kort. Shitty forklaring, men om du ikke skjønner så kommer vel noen andre med en mer in-depth forklaring Takker fikk jo 1500mhz stable på den så skal være fornøyd Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 (endret) 1) disable SLI2) disable the display driver for each card 3) win8.1: open the nvflash folder, file>open cmnd prompt as admin win7: open the nvflash folder, right click,>open cmnd prompt here 4) type nvflash --list (pcie index) {add nvflash --protectoff for each card if necessary} 5) type nvflash -i0 --save {name.rom} 6) type nvflash -i1 -6 {new.rom} 7) type nvflash -i0 -6 {new.rom} (you can use the right arrow to repeat keystrokes stop at "1" and type "0" then continue rt-arrow) 8) exit 9) enable both display drivers (don't enable SLI yet) 10) reboot 11) enable sli 12) done edit: the --protectoff command will prompt you for a pcie index, or include it in the command line Dette er alt jeg trenger å gjøre? --protectoff også? Yupp Det står at jeg kan adde --protectoff "ved behov". Hvordan gjør jeg det? Syns ikke denne oppskriften er så veldig rett frem egentlig, det er akkurat som om det mangler noe her. Sorry hvis jeg er noob her, mydog. Endret 5. april 2015 av bshagen Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 1) disable SLI 2) disable the display driver for each card 3) win8.1: open the nvflash folder, file>open cmnd prompt as admin win7: open the nvflash folder, right click,>open cmnd prompt here 4) type nvflash --list (pcie index) {add nvflash --protectoff for each card if necessary} 5) type nvflash -i0 --save {name.rom} 6) type nvflash -i1 -6 {new.rom} 7) type nvflash -i0 -6 {new.rom} (you can use the right arrow to repeat keystrokes stop at "1" and type "0" then continue rt-arrow) 8) exit 9) enable both display drivers (don't enable SLI yet) 10) reboot 11) enable sli 12) done edit: the --protectoff command will prompt you for a pcie index, or include it in the command line Dette er alt jeg trenger å gjøre? --protectoff også? Yupp Det står at jeg kan adde --protectoff "ved behov". Hvordan gjør jeg det? Syns ikke denne oppskriften er så veldig rett frem egentlig, det er akkurat som om det mangler noe her. Sorry hvis jeg er noob her, mydog. Nvflash --protectoff 1 Nvflash --protectoff 3 Slik var det hos meg med id på skjermkorta på 1 og 3 på det andre. Nesten sikker Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 (endret) Jeg har 0 og 1 som ID. Skriver jeg "nvflash --protectoff 0" og så "1"? Endret 5. april 2015 av bshagen Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Jeg har 0 og 1 som ID. Skriver jeg "nvflash --protectoff 0" og så "1"? Ja det er rett Ser ut som Vally liker Win7 bedre enn Win 8.1, får 20 FPS mer og nesten 800 poeng mer Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Jeg har 0 og 1 som ID. Skriver jeg "nvflash --protectoff 0" og så "1"? Ja det er rett Ser ut som Vally liker Win7 bedre enn Win 8.1, får 20 FPS mer og nesten 800 poeng mer Da får jeg denne: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå