Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gleden med 2x Titan X vart kortvarig gitt... Satt meg foran PCen da den plutselig brått skrudde seg av. Har sittet et par timer å revet meg i håret prøvd å finne feilen, selv om jeg nok vet med meg selv at det nok er hovedkortet som har streiket for 3. gang... Siste Asus hovedkortet jeg kommer til å kjøpe i nærmeste fremtid vertfall. Har prøvd å resat cmos, fjernet batteriet en stund for å være sikker, fjernet samtlige ram moduler å prøvd en etter en å koblet fra absolutt alt som ikke er helt nødvendig. Men får ikke PCen til å Poste engang, diagnose LED viser bare 00 som står for "not in use" og ingen av chassis fans starter å spinne heller. 

:wallbash:  :wallbash:

Lenke til kommentar

Kjipt. MItt Asus X99-S fungere perfekt. overklokker ganske godt også, samme som mitt Asus X99-E WS så er jeg konge fornøyd med Asus! :)

Eller.. Etter en update så er hk mitt litt rart, men kanskje jeg har fikset det. gikk igjennom alle innstillingene og justerte de, så langt, så stabilt :p

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

1) disable SLI

2) disable the display driver for each card

3) win8.1: open the nvflash folder, file>open cmnd prompt as admin

win7: open the nvflash folder, right click,>open cmnd prompt here

4) type nvflash --list (pcie index)

{add nvflash --protectoff for each card if necessary}

5) type nvflash -i0 --save {name.rom}

6) type nvflash -i1 -6 {new.rom}

7) type nvflash -i0 -6 {new.rom} (you can use the right arrow to repeat keystrokes stop at "1" and type "0" then continue rt-arrow)

8) exit

9) enable both display drivers (don't enable SLI yet)

10) reboot

11) enable sli

12) done

thumb.gif

edit: the --protectoff command will prompt you for a pcie index, or include it in the command line

Dette er alt jeg trenger å gjøre? --protectoff også?

Lenke til kommentar

1) disable SLI

7) type nvflash -i0 -6 {new.rom} (you can use the right arrow to repeat keystrokes stop at "1" and type "0" then continue rt-arrow)

8) exit

10) reboot

11) enable sli

12) done

thumb.gif

edit: the --protectoff command will prompt you for a pcie index, or include it in the command line

Yupp

Lenke til kommentar

har 72.8% asic på det 970 strixen jeg har nå, er dette bra?

Er helt ok :)

kunne d forklart litt mere :p hva som  er fordel/ulempe med høy/ hva som er fordel/ulempe med lav?

og hva asic egentlig måler :p

Asiq måler vel hvor mye chippen din lekker elns? 

På et Classy kort, eller kort der du kan justere volten (eks mitt gml 780 Classy så kunne jeg justere opp til 1.5(!)) SÅ lav asiq overklokker gjerne bedre på slike kort. mens på mine 980 G1 så hadde høy asiq vært bedre for da traff jeg grensen på 1.275V. Kan jo fysisk volt-modde kortet, men neitakk :p

Så fordel med lav asiq, overklokker bedre på Classy kort, ulempe med lav asiq på vanlig kort er en mindre/lavere overklokk, fordelen er jo høy asiq på vanlig kort.

Shitty forklaring, men om du ikke skjønner så kommer vel noen andre med en mer in-depth forklaring :p

Lenke til kommentar

Gleden med 2x Titan X vart kortvarig gitt... Satt meg foran PCen da den plutselig brått skrudde seg av. Har sittet et par timer å revet meg i håret prøvd å finne feilen, selv om jeg nok vet med meg selv at det nok er hovedkortet som har streiket for 3. gang... Siste Asus hovedkortet jeg kommer til å kjøpe i nærmeste fremtid vertfall. Har prøvd å resat cmos, fjernet batteriet en stund for å være sikker, fjernet samtlige ram moduler å prøvd en etter en å koblet fra absolutt alt som ikke er helt nødvendig. Men får ikke PCen til å Poste engang, diagnose LED viser bare 00 som står for "not in use" og ingen av chassis fans starter å spinne heller.

:wallbash::wallbash:

Kjipt. Kode 00 er som regel HK eller CPU ja, så ville nok også tippet på HK ja.

Lenke til kommentar

har 72.8% asic på det 970 strixen jeg har nå, er dette bra?

Er helt ok :)

kunne d forklart litt mere :p hva som er fordel/ulempe med høy/ hva som er fordel/ulempe med lav?

og hva asic egentlig måler :p

Asiq måler vel hvor mye chippen din lekker elns?

På et Classy kort, eller kort der du kan justere volten (eks mitt gml 780 Classy så kunne jeg justere opp til 1.5(!)) SÅ lav asiq overklokker gjerne bedre på slike kort. mens på mine 980 G1 så hadde høy asiq vært bedre for da traff jeg grensen på 1.275V. Kan jo fysisk volt-modde kortet, men neitakk :p

Så fordel med lav asiq, overklokker bedre på Classy kort, ulempe med lav asiq på vanlig kort er en mindre/lavere overklokk, fordelen er jo høy asiq på vanlig kort.

Shitty forklaring, men om du ikke skjønner så kommer vel noen andre med en mer in-depth forklaring :p

Takker fikk jo 1500mhz stable på den så skal være fornøyd :)
Lenke til kommentar

1) disable SLI

8) exit

10) reboot

11) enable sli

12) done

thumb.gif

Yupp

Det står at jeg kan adde --protectoff "ved behov". Hvordan gjør jeg det? Syns ikke denne oppskriften er så veldig rett frem egentlig, det er akkurat som om det mangler noe her. Sorry hvis jeg er noob her, mydog. :(

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

1) disable SLI

8) exit

10) reboot

11) enable sli

12) done

thumb.gif

Yupp

Det står at jeg kan adde --protectoff "ved behov". Hvordan gjør jeg det? Syns ikke denne oppskriften er så veldig rett frem egentlig, det er akkurat som om det mangler noe her. Sorry hvis jeg er noob her, mydog. :(

Nvflash --protectoff 1

Nvflash --protectoff 3

Slik var det hos meg med id på skjermkorta på 1 og 3 på det andre. Nesten sikker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...