Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du da :p nå går det i 5960x og 1080ti på 1080p 144hz skjerm :w00t:

Det blir nok det frem til jeg finner en skjerm :tease:

Hadde riktignok en pg279q noen dager før jeg sendte dritten tilbake..

Kjøpte en PG279Q på tilbudsdagene til Expert. Har bare brukt den som nummer-to skjerm til bildearbeid i 60Hz, men synes fargekvaliteten er så god som man kan forvente. Antydning til litt bleed oppe i høyre hjørne (3-4cm), men veldig levelig. Den står ved siden av en NEC PA272W. Hva opplevde du som feil på den? Gleder meg til å prøvekjøre den med 1080Ti. :D

Lenke til kommentar

Du da :p nå går det i 5960x og 1080ti på 1080p 144hz skjerm :w00t:

Det blir nok det frem til jeg finner en skjerm :tease:

Hadde riktignok en pg279q noen dager før jeg sendte dritten tilbake..

Kjøpte en PG279Q på tilbudsdagene til Expert. Har bare brukt den som nummer-to skjerm til bildearbeid i 60Hz, men synes fargekvaliteten er så god som man kan forvente. Antydning til litt bleed oppe i høyre hjørne (3-4cm), men veldig levelig. Den står ved siden av en NEC PA272W. Hva opplevde du som feil på den? Gleder meg til å prøvekjøre den med 1080Ti. :D

En skjerm til nesten 10 laks skal ikke ha så mye light bleed og følte sammtidig at gsync ikke ga meg noen ting.

Så rett og slett en dårlig invistering.

Jeg er svært spent på årets modeller.

144hz+ med hdr hadde vært noe(uten bleed).

Lenke til kommentar

Bytt skjerm asap

Nja selv 1080Ti er ikke overkill på en 1080p, 144 Hz skjerm synes jeg, iallefall om man ønsker å holde fps over 144 hele tiden. Så absolutt ikke bortkasta med 1080Ti her :)

Enig.

Selv når jeg hadde 780ti så mente mange at det var komplett overkill til 1080.

Er vel først nå på 1080ti man stort sett er sikret å ligge over 144fps i de fleste spill i 1080.

Ser at custom korta kommer med dvi så blir å vente på dem denne gang.

Lenke til kommentar

Merkelig at ikke Nvidia bare kan sørge for at toppkortene alltid er custom fra dag 1.

Det finnes da ca. ingenting som er merkelig ved det.  Nvidia tjener mindre på kort som blir solgt av andre enn dem selv, så strategien deres er en ren no-brainer for et selskap som vil tjene mest mulig penger.  Noe alle selskap selvsagt vil.

Så det selges flest FE kort i toppsjiktet? Virker rart, men de fleste river det vel fra hverandre uansett.
Lenke til kommentar

En skjerm til nesten 10 laks skal ikke ha så mye light bleed og følte sammtidig at gsync ikke ga meg noen ting.

Så rett og slett en dårlig invistering.

Jeg er svært spent på årets modeller.

144hz+ med hdr hadde vært noe(uten bleed).

Forstår det om du ikke syns G-Sync gir deg noe. Har ikke prøvd det selv, blir spennende å se. Mange som ikke er vant med IPS-paneler tar feil av IPS-glød og bleed, men skal ikke påstå at du har gjort det. Om du sitter veldig nærme skjermen og ser på mye mørkt innhold, kan IPS-glød være vel så plagsomt. Mulig jeg har vært heldig med mitt eksemplar. Av en 144Hz gaming-skjerm forventer ikke jeg noe bedre homogenitet iallefall, selv om den koster 8-9000.

Lenke til kommentar

Artig å se hvor fort disse kortene forsvant :p

Tja, vil si at det samme skjedde når 1080 kom. Så ikke uvanlig det nei.

Det var vel heller ikke poenget til Theo... 

Hehe, ok hva var poenget da :hmm:

Samme med alle kort som er lansert, 280 og til dagens kort fra nvidia.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Hva er forskjellene mellom GP104 (1080) og GP102 (1080Ti) bortsett fra det opplagte. Er GP102 en eldre build? Noen downsides?

Begge er Pascal, så de ble vel designet på samme tiden. GP102 er en større brikke med flere godsaker. Så er det 180W vs 220W da. HKS kan sikkert svare mer utfyllende om han kommer innom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...