Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Dette blir vel som å kaste stein i glasshus, men... Noen som vet når AMD Vega blir lansert og har noen formening om hvordan dette vil påvirke prisene til GTX 1080/ti? Sitter litt på gjerdet og vet ikke helt hva jeg skal gjøre...

 

Bare AMD vet. Så å vente er ikkje vits. Trenger du GPU nå, så kjøper du nå. Trenger du ikkje, så lar du være.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette blir vel som å kaste stein i glasshus, men... Noen som vet når AMD Vega blir lansert og har noen formening om hvordan dette vil påvirke prisene til GTX 1080/ti? Sitter litt på gjerdet og vet ikke helt hva jeg skal gjøre...

 

Det skal nok en god del til for at Nvidia senker prisen sin enda en gang med det første. Skal jeg gjette så er gevinstmarginen på grensa med det de er konfortabel med for 1080ti, selv om de fortsatt har litt å gå på for 1080. Bortsett om AMD tryller frem et kort som koster det samme som ti'en og er 10-15% raskere eller om de er mye billigere med en ganske lik GPU vil nok Nvidia ikke røre prisen. Og om de blir slått i high end, kommer det sikkert bare en Titan X Black med alle kjerner til typisk titan pris.

 

Men det kan uansett lønne seg å vente på vega, om bare for å se hvordan AMD slår fra seg denne gangen. Det kan jo fort hende at du får et bedre kort fra AMD. Skal jeg tippe, vil jeg si april-mai, men det er bare på følelse.

Lenke til kommentar

 

 

Typisk at Expert ligger 2000,- over andre i pris på X34 og Rog skjermen nå som dette tilbudet kommer :p

Expert har pris garanti så du får skjermen til billigste prisen du klarer å vise til. (Må være på lager) så får du vel 20% på det igjen

 

Nei.

 

Prisgaranti vil si at du får det billigere eller like billig, men ikke 20 % på toppen av det hele. Så om prisgaranti er best så får du match av pris, er 20% DNB billigst så får du det.

 

Er noe for godt til å virke sant, så er det gjerne det. ;)

 

Hur skall du som säljare ha kontroll med vad jag betalar med? Om jag avtalar ett pris med dig i butiken och går bort i kassan och betalar med ett DNB kort så får jag inte rabatten förrän jag får fakturan upp till 30 dagar senare oavsett. DNB driter väl i vad ni säljer på Expert, 20% på allt oavsett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Typisk at Expert ligger 2000,- over andre i pris på X34 og Rog skjermen nå som dette tilbudet kommer :p

Expert har pris garanti så du får skjermen til billigste prisen du klarer å vise til. (Må være på lager) så får du vel 20% på det igjen

 

Nei.

 

Prisgaranti vil si at du får det billigere eller like billig, men ikke 20 % på toppen av det hele. Så om prisgaranti er best så får du match av pris, er 20% DNB billigst så får du det.

 

Er noe for godt til å virke sant, så er det gjerne det. ;)

 

Hur skall du som säljare ha kontroll med vad jag betalar med? Om jag avtalar ett pris med dig i butiken och går bort i kassan och betalar med ett DNB kort så får jag inte rabatten förrän jag får fakturan upp till 30 dagar senare oavsett. DNB driter väl i vad ni säljer på Expert, 20% på allt oavsett.

 

 

Under første kampanjen pratet jeg med Lefdal ansatte vegg i vegg med Expert på Sørlandssenteret. De holdt på å flire seg skakke av Expert ansatte som halte alt som kunne minne om tilbud ut på lager, slik at folk ikke skulle få 20% rabatt på tilbudsvarer. Da må det nesten bety at ihvertfall den Expert butikken ville tapt ekstra på disse varene? Jeg vil tro det er en deling av utgiftene med denne kampanjen mellom DnB og Expert..

Lenke til kommentar

Under første kampanjen pratet jeg med Lefdal ansatte vegg i vegg med Expert på Sørlandssenteret. De holdt på å flire seg skakke av Expert ansatte som halte alt som kunne minne om tilbud ut på lager, slik at folk ikke skulle få 20% rabatt på tilbudsvarer. Da må det nesten bety at ihvertfall den Expert butikken ville tapt ekstra på disse varene? Jeg vil tro det er en deling av utgiftene med denne kampanjen mellom DnB og Expert..

Ut fra det jeg har forstått er det ingen deling mellom DNB og butikkene under disse kampanjene, all rabatten må Expert dekke.

Det er nok ikke uten grunn at de kommer med forbehold som "maks 1 Apple-produkt per kunde"

Lenke til kommentar

 

Under første kampanjen pratet jeg med Lefdal ansatte vegg i vegg med Expert på Sørlandssenteret. De holdt på å flire seg skakke av Expert ansatte som halte alt som kunne minne om tilbud ut på lager, slik at folk ikke skulle få 20% rabatt på tilbudsvarer. Da må det nesten bety at ihvertfall den Expert butikken ville tapt ekstra på disse varene? Jeg vil tro det er en deling av utgiftene med denne kampanjen mellom DnB og Expert..

Ut fra det jeg har forstått er det ingen deling mellom DNB og butikkene under disse kampanjene, all rabatten må Expert dekke.

Det er nok ikke uten grunn at de kommer med forbehold som "maks 1 Apple-produkt per kunde"

 

 

Det virker merkelig. Hvorfor skal Expert pushe Mastercard for DnB? Eier en av dem aksjer i den andre? Jeg tenker DnB er inne og sponser massivt. Det er nok en haug som ikke betaler inn i tide, og ender opp med å betale ~25% renter på kjøpet. Så ble ikke de 20%'ene så veldig godt tilbud likevel.. :p

 

Samme som "Kjøp nå, blø om 3-9 måneder" kampanjene. :p

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

 

 

 

Typisk at Expert ligger 2000,- over andre i pris på X34 og Rog skjermen nå som dette tilbudet kommer :p

Expert har pris garanti så du får skjermen til billigste prisen du klarer å vise til. (Må være på lager) så får du vel 20% på det igjen

 

Nei.

 

Prisgaranti vil si at du får det billigere eller like billig, men ikke 20 % på toppen av det hele. Så om prisgaranti er best så får du match av pris, er 20% DNB billigst så får du det.

 

Er noe for godt til å virke sant, så er det gjerne det. ;)

 

Hur skall du som säljare ha kontroll med vad jag betalar med? Om jag avtalar ett pris med dig i butiken och går bort i kassan och betalar med ett DNB kort så får jag inte rabatten förrän jag får fakturan upp till 30 dagar senare oavsett. DNB driter väl i vad ni säljer på Expert, 20% på allt oavsett.

 

Det er expert sin regnskapsavdeling som tar seg av den saken. Og vi selgere/de i kassa registrerer også DNB-koden manuelt. Mulig det gjerne blir plukket opp til slutt, men noe vi visstnok må føre på for å gjøre jobben for regnskap enklere. 

Og som nevnt av Noreng, det er ikke DNB som sponser dette, det er butikkene selv. Opprinnelig var det en spleising fra DNB, men ikke lengre. Da DNB så at folk var for flinke til å betale "regningene" sine. 

 

Butikkene har jo da allerede opprettet enda noen ekstra "gale handledager" som black friday, og i kjølvannet så øker kundestrømmen brutalt, og de fleste butikker har derfor fortsatt på egenhånd. Men ser til min skuffelse at Clas ohlson ikke ser ut til å hatt DNB kampanje på veldig lenge (mener det er over et år siden). :(

 

 

 

 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Titan XP ja.

 

 

Titan X Pascal :)

 

 

Passer blokk fra vanlig 1080, eller er det Titan blokk som må til?

Det kan ingen garantere nå. 1080 ti har en annen power delivery system enn titan x, så plasseringen kan fort være litt forskjellig. Forhåpenligvis passer de gamle titan x FE blokker bra, men jeg hadde ikke kjøpt en ny en basert på forhåpninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...