Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Typisk at Expert ligger 2000,- over andre i pris på X34 og Rog skjermen nå som dette tilbudet kommer :p

Expert har pris garanti så du får skjermen til billigste prisen du klarer å vise til. (Må være på lager) så får du vel 20% på det igjen

 

Nei.

 

Prisgaranti vil si at du får det billigere eller like billig, men ikke 20 % på toppen av det hele. Så om prisgaranti er best så får du match av pris, er 20% DNB billigst så får du det.

 

Er noe for godt til å virke sant, så er det gjerne det. ;)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Typisk at Expert ligger 2000,- over andre i pris på X34 og Rog skjermen nå som dette tilbudet kommer  :p

 

Skulle kjøpe en laptop jeg hadde sett meg ut i kundeavisen deres. Da jeg kom til butikken var alle kundeaviser borte og prisen justert opp 40 %. (Ikke i år).

 

Men hva med prisgarantien? Litt utydelig om det er som Andrull skriver?

 

Regner med at bransjen ikke kan konkurrere med alt og alle og så gi 20 % på det igjen. Er ikke alt det er like god fortjeneste på.

Lenke til kommentar

 

Typisk at Expert ligger 2000,- over andre i pris på X34 og Rog skjermen nå som dette tilbudet kommer  :p

 

Skulle kjøpe en laptop jeg hadde sett meg ut i kundeavisen deres. Da jeg kom til butikken var alle kundeaviser borte og prisen justert opp 40 %. (Ikke i år).

 

Men hva med prisgarantien? Litt utydelig om det er som Andrull skriver?

 

Regner med at bransjen ikke kan konkurrere med alt og alle og så gi 20 % på det igjen. Er ikke alt det er like god fortjeneste på.

 

Teknisk sett så eksisterer det ingen prisgaranti meg bekjent, men det stemmer at det er vanlig praksis at Expert matcher pris på mye. Finner i alle fall ikke ett eneste ord om dette. Det er Elkjøp som har prisløfte og prisgaranti. 

 

Expert sine ord er mer i tråd med lik pris i butikk og nettbutikk, samt prisroboten. 

 

Uansett. Når det er div. salg med xx-antall prosent rabatt på div. varer (uansett kampanje), så gjelder dette på butikken sin pris, ikke andre sine priser. Men selvsagt, om andre butikker fortsatt er lavere etter xx-antall prosent, så er det sjeldent noen selgere nekter for å senke prisen ytterligere for å matche prisen. Har dog gjort mangt et godt kjøp på DNB i flere butikker tidligere, og priser går opp og ned hver dag og uke, alt etter egne kampanjer og konkurrenters kampanjer. 

 

Hadde det vært prisgaranti OG 20 % på toppen av det hele, så vil det rimelig kjapt bli tydelig at det kun skjer 1 gang. For 20 % billigere enn ALLE andre kjeder på ALT ville vært den sikre plan for konkurs. Da ville konkurrenter bare skrudd ned prisen ekstra lavt for å være sikker på at konkurrenten må gi bort varene. Og vips var en konkurrent borte. Nesten helt uten at det kostet dem en krone.  

 

På toppen av det hele så er det vel ingen nyhet at teknologibransjen er i et vanskelig miljø med elendige marginer.  :xmas:

 

For klarhetens skyld så har jeg jobbet hos begge overnevnte kjeder. 

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fikk ikke prismatch når jeg skulle kjøpe en mobil for noen, så det er nok helt opp til hvem du treffer i butikken

Samt hvilken butikk du prøvde å matche mot, hvilket produkt, dens alder, lagermengde, alder (både produkt og hvor lenge den har vært på lager), og sist men ikke minst; innkjøpsprisen på nøyaktig det eksemplaret du ønsket.  :thumbup: 

 

For å nevne noen. Kort og godt en god del antall variabler.  ;)

Lenke til kommentar

 

 

Forhåndsbestilling åpen på Nvidia sin side.

Usikker på om jeg skal bestille der eller vente på Komplett osv

https://www.nvidia.no/graphics-cards/geforce/pascal/gtx-1080-ti/?nvid=nv-int-ms-8204#cid=Internal-organic-GF-NO-CORPWMFG-NVIDIA-homepage-GTX-1080TI

Lå ute på Multicom til 7050kr tidligere i dag...

 

 

Da venter jeg litt :)

 

Feil... Enten så har jeg trykt feil i prisjakt eller så var det linket til feil kort. Så det var et EVGA GTX 1080 som kosta 7050kr..

Endret av Fade1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987132984

Hva tror dere om denne DNB+Expert dealen? Kan få et ASUS Strix 1080 til 5422 kr. Nvidia har jo annonsert priskutt på ordniært GTX 1080, men det er aldri godt å vite hvordan dette faktisk blir her i Norge.

 

Hva tipper dere GTX 1080 koster om 7-14 dager?

 

Vurderer sterkt å hive meg på kjøpet til 5422 kr. :)

Endret av Slettet+987132984
Lenke til kommentar

Hva tror dere om denne DNB+Expert dealen? Kan få et ASUS Strix 1080 til 5422 kr. Nvidia har jo annonsert priskutt på ordniært GTX 1080, men det er aldri godt å vite hvordan dette faktisk blir her i Norge.

 

Hva tipper dere GTX 1080 koster om 7-14 dager?

 

Vurderer sterkt å hive meg på kjøpet til 5422 kr. :)

 

GTX 1080 skal droppe til 499 dollar når 1080Ti har kommet ut. Så du sparer ikke mye da.

Lenke til kommentar

 

 

Typisk at Expert ligger 2000,- over andre i pris på X34 og Rog skjermen nå som dette tilbudet kommer :p

Expert har pris garanti så du får skjermen til billigste prisen du klarer å vise til. (Må være på lager) så får du vel 20% på det igjen

 

Nei.

 

Prisgaranti vil si at du får det billigere eller like billig, men ikke 20 % på toppen av det hele. Så om prisgaranti er best så får du match av pris, er 20% DNB billigst så får du det.

 

Er noe for godt til å virke sant, så er det gjerne det. ;)

 

Jeg fikk denne skjermen til 3470 kr på expert i går, de matchet nettpris da ihvertfall. Så betalte 3470 kr + at jeg får 20% rabatt på skjermen. Så ender opp med å betale 2800 kr. Veldig billig med andre ord. Ser den har gått opp i pris nå, men ser du på expert så ser du historikken ihvertfall.

 

https://www.prisjakt.no/product.php?p=3754941

 

Har følelsen av dog at dette er veldig avhengig av vare du skal kjøpe. Har dog aldri hatt noen problemer med at butikker matcher andres nettpriser.

 

Fikk x2 gtx1080 til nettpris hos expert i fjor, ps4 pro og nå skjermen.

Som sagt, jeg har bedt om prismatch fra butikker som netonnet og komplett og noen ganger elkjøp. Og det har gått fint, men hvis du spør om match fra coolshop eller Haralds bilsjappe.no er de nok mer skeptisk.

 

Jeg er også uenig i Andrull at 20% rabatt på toppen av prismatch fører til konkurs, dette tilbudet er noen helger i året, hva med de andre dagene? Alt av ipads, pcer og Tver er jo likt prisa på expert.no sine sider og i butikken. Prisene er også identiske med fks komplett/elkjøp. Men nå får du 20% i tilegg.

Noen eksempler

Expert Tv + 20%

https://www.expert.no/tv/tv/samsung-ue65ks8005txxe-65-led-tv/p-255607/?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt

Komplett sin pris

https://www.komplett.no/product/884929/tv-lyd-bilde/tv-video/tv/tv-er/samsung-65-uhd-led-smart-tv-ue65ks8005

Expert Macbook Pro + 20%

https://www.expert.no/data/pc-og-mac/barbar-pc-og-mac/macbook-pro-mlh32ha-15-256gb-s-grey-tb/p-492039/

 

ipad expert + 20%

https://www.expert.no/nettbrett/nettbrett-og-ipad/ipad-air-2-wifi-32gb-space-grey/p-440056/?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt

 

komplett 

https://www.komplett.no/product/899795/pc-nettbrett/nettbrett-ipad-eboklesere/nettbrett-ipad/apple-ipad-air-2-97-wifi-32gb-soelv#

 

Lureri vil jeg ikke si det er. Greit å få 20% på sånne ting som linka over. Macbooks er jo sjelden/aldri på tilbud. Er mye penger å spare hvis man ser på riktige produkter. De har jo fks ps4 slim nå til 1899 kr eller no. Med 20% blir jo det 1500 kr for en ny ps4 slim.

 

Sorry for OT :)

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Hva tror dere om denne DNB+Expert dealen? Kan få et ASUS Strix 1080 til 5422 kr. Nvidia har jo annonsert priskutt på ordniært GTX 1080, men det er aldri godt å vite hvordan dette faktisk blir her i Norge.

 

Hva tipper dere GTX 1080 koster om 7-14 dager?

 

Vurderer sterkt å hive meg på kjøpet til 5422 kr. :)

 

Jeg har vurdert omtrent det samme. Om 1080Ti har 35% bedre ytelse, får du lignende ytelse for pengene på et GTX1080Ti til 7600kr og et 1080 til 5400kr. Da sett bort fra overklokkingen på Asus-kortet. Jeg landet på at jeg ønsker å vente på 1080Ti. Har også vurdert å vente på Vega, men ettersom den eneste 27" skjermen med 120+Hz, IPS, og som også har Freesync i et stort frekvensområde er Eizo-skjermen til 10 000kr, så faller jeg tilbake på 1080Ti.

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

 

7500 var billigere enn ventet, er vel ikke lenge til NDA går ut nå så får man lest noen tester.

Hva er vitsen?'

 

Er jo det samme som et TX-P uansett..

 

Modnere drivere. Men ja, holder egentlig å lese TXP-reviews. Vurderer å bytte ut mine TX, men har mer lyst på ultrawide :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...