Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

The temps reported were 66C which shows that the new vapor chamber cooler does an absolutely fantastic job at keeping this card cool and quiet under heavy gaming loads.

 

Hmmm det tror jeg ikke helt på før jeg ser uavhengige tester av den nye FE kjøleren. Men blir spennende å se :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spennende greier. Liker 1080Ti prisen ekstremt mye. 1080 non Ti koster jo 699dollar for founders edition.

 

Ser nå at 1080 skal gå ned til 499 dollar. Som er også veldig bra. Båndbredden på nye 1080 er også raskere.

 

1070 har gått ned i pris. Og 1060 har fått raskere båndbredde.

Lenke til kommentar

Founders Edition først... :hm:

NVIDIA:

GTX 1080 Ti graphics cards, including the NVIDIA Founders Edition, will be available worldwide on March 10, from NVIDIA GeForce partners, including ASUS, Colorful, EVGA, Gainward, Galaxy, Gigabyte, Innovision 3D, MSI, Palit, PNY and Zotac.

Pre-orders on nvidia.com will go live on March 2, at 8am Pacific.

 

 

 

https://videocardz.com/66557/nvidia-launches-geforce-gtx-1080-ti-with-3584-cuda-cores

Leste det slik at alle kommer 10. Mars, men FE kan bestilles fra 2. Mars?

Lenke til kommentar

Heh, virker som de har bestemt seg akkurat hvor de vil ytelsen skal være, og da begrenser de minne/minnebåndbredde bare fordi de kan. Godt planlagt og utført ihvertfall. NV har litt luksus for tiden i å kunne slippe kort på en sånn timeplan. Titan kommer snart tenker jeg med en ytelsesdifferanse som er akkurat nok til at det kundesegmentet punger ut. 

Lenke til kommentar

 

Så da lanserer nVidia et nytt Titan X kort innen kort tid tenker jeg også. Iallefall innen året.

Skal ikke se bort i fra et nytt "Titan" kort på GTC nei...

 

Hva med en full GP100? ;)

 

 

Tenker det, men nVidia venter kanskje på raskere HBM2 minne før de lanserer nytt Titan kort? Full GP100 brikke + 16GB HBM2 vil ikke bli billig, det er sikkert. 1080Ti holder for meg frem til Volta kommer :)

Lenke til kommentar

Nå har jo NV gitt seg selv muligheten til å kunne release en Titan med bare såvidt flere cores, og  såvidt økt minnebåndbredde med 12/13/14/15/16Gb (trenger ikke engang HBM2), og kjenner jeg kundene rett så vil det gå unna likevel..

Endret av Ziff
Lenke til kommentar

Akkurat dette med minnet forsto jeg ikke så veldig mye av, men samtidig så er jo 11 vs 12GB temmelig irrelevant. De fleste trodde jo at GTX 1080 Ti skulle få "bare" 10GB. Minnebåndbredden er jo ikke begrenset sammenlignet med Titan XP da den kjøre på høyere klokkefrekvenser så den totale minnebåndbredden er høyere.

Lenke til kommentar

 

Founders Edition først... :hm:

 

NVIDIA:

GTX 1080 Ti graphics cards, including the NVIDIA Founders Edition, will be available worldwide on March 10, from NVIDIA GeForce partners, including ASUS, Colorful, EVGA, Gainward, Galaxy, Gigabyte, Innovision 3D, MSI, Palit, PNY and Zotac.

Pre-orders on nvidia.com will go live on March 2, at 8am Pacific.

 

 

 

https://videocardz.com/66557/nvidia-launches-geforce-gtx-1080-ti-with-3584-cuda-cores

Leste det slik at alle kommer 10. Mars, men FE kan bestilles fra 2. Mars?

 

 

Ja skulle tro det i allefall, siden det står "including the NVIDIA Founders Edition,"

Lenke til kommentar

35% raskere enn 1080 og til $699? Gruser jo 1080 :)  Her blir det handel, og det skal endelig bli godt å få byttet ut 780 kortet mitt.

Sjeleglad for at jeg ventet på TI og ikke hoppet på tilbudet fra Komplett i går på MSI GTX 1080 til 5999,-

 

Med en ny forbedret kjøleløsning vet jeg heller ikke om jeg gidder å vente på noe annet enn FE.

Lenke til kommentar

35% raskere enn 1080 og til $699? Gruser jo 1080 :)  Her blir det handel, og det skal endelig bli godt å få byttet ut 780 kortet mitt.

 

Sjeleglad for at jeg ventet på TI og ikke hoppet på tilbudet fra Komplett i går på MSI GTX 1080 til 5999,-

 

Med en ny forbedret kjøleløsning vet jeg heller ikke om jeg gidder å vente på noe annet enn FE.

 

Opp til 35% mer ytelse over GTX 1080 kanskje. At det blir raskere er det ingen tvil om, men vi får vente på tester. For deg å gå fra et 780 kort til 1080Ti kort vil bli en skikkelig oppgradering! :)

 

Det at nye FE kjøleren er bedre kan stemme, men ikke tro nVidia sin markedsføring helt her. Husker da dem viste frem GTX 1080 for ett år siden. Den FE kjøleren den gangen skulle klare 2 Ghz ved 67C grader...yeah right! 100% fan speed da eller :p

1080Ti FE vil sannsynligvis ligge på 82C den også. (load temps)

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spennende greier. Liker 1080Ti prisen ekstremt mye. 1080 non Ti koster jo 699dollar for founders edition.

 

Ser nå at 1080 skal gå ned til 499 dollar. Som er også veldig bra. Båndbredden på nye 1080 er også raskere.

 

1070 har gått ned i pris. Og 1060 har fått raskere båndbredde.

 

Hva mener du med at 1060 har fått raskere båndbredde?

Lenke til kommentar

 

35% raskere enn 1080 og til $699? Gruser jo 1080 :)  Her blir det handel, og det skal endelig bli godt å få byttet ut 780 kortet mitt.

 

Sjeleglad for at jeg ventet på TI og ikke hoppet på tilbudet fra Komplett i går på MSI GTX 1080 til 5999,-

 

Med en ny forbedret kjøleløsning vet jeg heller ikke om jeg gidder å vente på noe annet enn FE.

 

Opp til 35% mer ytelse over GTX 1080 kanskje. At det blir raskere er det ingen tvil om, men vi får vente på tester. For deg å gå fra et 780 kort til 1080Ti kort vil bli en skikkelig oppgradering! :)

 

Det at nye FE kjøleren er bedre kan stemme, men ikke tro nVidia sin markedsføring helt her. Husker da dem viste frem GTX 1080 for ett år siden. Den FE kjøleren den gangen skulle klare 2 Ghz ved 67C grader...yeah right! 100% fan speed da eller :p

1080Ti FE vil sannsynligvis ligge på 82C den også. (load temps)

 

Vi får vente på andre tester selvfølgelig, men kortet og prisen ser ekstremt lovende ut :) Dog skulle load tempen på FE ligge på 82C, så spørs det om jeg ikke heller går for MSI versjonen. Støyen er vel også lavere der vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Dog skulle load tempen på FE ligge på 82C, så spørs det om jeg ikke heller går for MSI versjonen. Støyen er vel også lavere der vil jeg tro.

 

Ja MSI Gaming X eller samme kjøleren som på Gigabyte Aorus GTX 1080 Xtreme. Aorus kjøleren er litt bedre, og er også stillegående. Usikker selv hvilke av disse jeg skal gå for. Håper korta ikke drøyer for lenge.

Lenke til kommentar

 

Spennende greier. Liker 1080Ti prisen ekstremt mye. 1080 non Ti koster jo 699dollar for founders edition.

 

Ser nå at 1080 skal gå ned til 499 dollar. Som er også veldig bra. Båndbredden på nye 1080 er også raskere.

 

1070 har gått ned i pris. Og 1060 har fått raskere båndbredde.

Hva mener du med at 1060 har fått raskere båndbredde?

Både 1060 og "gamle" 1080 fikk forbedret minne slik jeg forsto det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...